Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Zadzwoniła do mie znajoma której córka na zajęciach z informatyki dostała pytanie :
"Wymień podstawowe podzestawy jednostki centralnej" no i to pytanie mnie troche zaskoczyło a konkretnie określenie podzestawy.
Pytam się jej czy nie chodzi o podzespoły jednostki centralnej czyli płyta główna, procesor, cdrom, pamięć itd. ona mówi że podzestawy.
Czy może chodzić o urządzenia peryferyjne tzn. drukarka, skaner, czytnik kart, monitor itd.?
Wiadomo każde pytanie można interpretować na kilka sposobów ale lepiej żeby ta licealistka dostała pozytywną ocenę z tego pytania.
Offline
No tranzystory oczywiście i ścieżki, oraz krzem. :)
Najpierw się tworzy monokryształ krzemu, potem tnie się go na plasterki, potem poleruje się te plasterki, a potem się jeszcze raz poleruje, potem metoą fotolitografi nanosi się transytory, itd. ;)
Offline
Jak liceum to się pomyliła. Zapewne nauczycielka nie wie wiele więcej niż uczniowie. Tak to już bywa w szkołach średnich - skoro ktoś się na informatyce zna to dlaczego miałby pracować jako nauczyciel za 2000zł miesięcznie? W mojej szkole jedna z nauczycielek twierdzi że Linuksa stworzyła firma Unix. Stwierdziła też kiedyś że nie może sprawdzić strony www napisanej przez ucznia w domu, bo nie ma tam Internetu.
Offline
Mój syn 9 ćio letńi i troche Ma w szkole informatyke i jest najlepszy w całej klaśie za sprawa taty (śmiech)
pani pytała sie dzieći co robia wasi rodzice na komputerach 80% odpowiedziało czatują na portalu nasza klasa i grają w dooma i inee rambo i commando
A syn powiedział mój tata cały czas instaluje i kompiluje jakieś kernele Linuxa Debiana i FreeBsd i cyka na forum debian users gang na to pni po latach trudnych nauk studenckich tytułach dyplomach spytała śie a co to jest ten kernel i linux czy twój tata jest i nformatykiem ???????????? hmmmm bleeee
Offline
Dzięki. :(
Offline
A też sobie poflejmuje, a co :0
Nie nadawajmy tak bardzo na nauczycieli ze szkół średnich. Informatyk z prawdziwego zdarzenia, nie idzie do pracy do szkoły, to raz. Dwa - brak podręczników, trzy - uczniowie wiedzą więcej niż nauczyciel, który czasem nawet komputera w domu nie ma, bo go po prostu nie stać.
Jest grupa nauczycieli, którzy mają stare podręczniki i z nich klepią - bez względu na to czy to potrzebne, czy nie. Z informatyki uczą głównie Worda i Excela i ... nic więcej. Jak któryś nauczyciel chce być ponad ucznia to mówi:
"nie wolno Ci myszy dotykać ! - no teraz sobie poradź cwaniaku." - jak chłopak sobie poradził, to go za drzwi wyrzuciła. Fakt autentyczny.
Z gorlickich nauczycieli, znam trójkę ludzi, którzy mają pojęcie o temacie. Dwoje z nich to już emeryci jeszcze uczący, obydwoje są dobrzy w windowsowe klocki - naprawdę dobrzy. Trzeci to młody chłopak po studiach, wykłada z linuxa (Mandriwa) i Mac-osa - ale jądro potrafi skompilować. Reszta, to tak jak wyżej napisaliście.
Wracając do tematu - dla mnie podzespoły, to jasne - płyta główna, procesor, kości pamięci, zasilacz... itd. Bo jak się będziemy rozmieniać na drobne, to będzie jak czadman napisał.
Offline
[quote=Bodzio]Wracając do tematu - dla mnie podzespoły, to jasne - płyta główna, procesor, kości pamięci, zasilacz... itd. Bo jak się będziemy rozmieniać na drobne, to będzie jak czadman napisał.[/quote]
A podzestawy :) ?
Offline
Proste, jednostka centralna jest wysoce zaawansowanym układem scalonym (Central Processing Unit). A jak pani nazywa tą nazwą cały komputer to jest lama.
Offline
moj nauczyciel nie wie co to shell,ot,prosty przykład.
Offline
A ja muszę powiedzieć że jak uczyłem się w studium informatycznym to miałem fajnych profesorów z programowania w C++ i Pascala
Potem na studiach zajefajnego profesora od linuxa także miałem szczęście.
Obecnie z programowania już mało co pamiętam bo jedynie czasami tylko w PHP i html-u coś drobnego skrobnę ale to było miłe czasy
Offline
[quote=Trin]moj nauczyciel nie wie co to shell(...)[/quote]
A co to ten shell? :)
Offline
Brytyjsko-holenderski koncern petrochemiczny :)
Offline
[quote=radziojedi]A co to ten shell? :)[/quote]
Jakbyś miał wątpliwości [url=http://www.shell.com/home/content/pl-pl/about_shell/dir_about_shell_11042003.html]shell[/url]
Offline
podzespoły - miało być. albo nauczycielka albo dziewczyna sie pomyliła.
nauczyciele w szkołach są słabiutcy. sam jednego młodego nauczyczyciela uczyłem kiedys z podstaw shella ;)
chmod, chown, cp i te sprawy :P (nauczyciel w technikum).
Poza tym oni sie ucza tylko tego co program wymaga aby to coś tam przekazać uczniom.
Ostatnio edytowany przez Yampress (2008-10-06 19:44:46)
Offline
1. Ta czesto tak bywa ze nauczyciel wf-u podczas swojego "awansu zawodowego" szkoli sie na nauczyciela informatyki... ale robi to tylko po to by puzniej lepsza kase zgarnąć a efekty widac....
2. program nauczania np znalazlam cos takiego:
http://64.233.183.104/search?q=cache:urLUpnyKR1QJ:www.scholaris.edu.pl/cms/download.php%3Fid%3DK51602M22PH8WI55WG5MDD08%26filename%3DScenariusz_1_Z_informatyka_na_ty.doc+informatyka+gimnazjum+jednostka+centralna&hl=pl&ct=clnk&cd=4&gl=pl
i jak czlowiek widzi zdania takie jak to
Monitor – urządzenie wyjściowe, za pomocą którego jednostka centralna wyprowadza informacje wizualne na ekran.[/quote]
lubPROGRAMOWANIE:
tworzenie kompilatorów, np. Turbo-Pascal, C++, Visual Basic;
programowanie systemów operacyjnych, np. Unix, DOS, Linux, Windows NT;
tworzenie języków zorientowanych problemowo, np. Access, dBase, Delphi.[/quote]
[b]Zdolna ta młodzierz musi byc jak w 3 gimnazjum ma pisac kompilatory :P[/b]
to az normalnie ciarki po plecach przechodza
Z tego co zauwarzylam to jest duzo zdolnej chetnej mlodziezy ale nie maja nikogo kto by mugł ich poprowadzić ostatnio mialam wlasnie 2 takich praktykantow (3 klasa technikum) zdolne i ambitne chlopaki ale w szkole ich za wiele nie nauczyli....
Dla takich powinny byc organizowane jakies kolka informatyczne ale nie takie co sie w CS'a gra tylko rozwiazuje problemy :P
Powiem tak w sumie jak bym miala okazje prowadzic takie kolko informatyczne to bym prowadzila bo ta godzina czy 2 tygodniowo mogłabym poswiecic bo naprawde warto... az szkoda ze sie takie talenty marnuja.
Mysle ze wlasnie w wieku od 14 do 22 lat najszybciej sie wedze przyswaja :P
[url=http://dug.net.pl][b]DUG[/b][/url]Offline
Na temat systemu edukacji to nie ma sensu się wypowiadać tylko należało by go zlikwidować.
Offline
BiExi...zdolna jak zdolna,nie chce nić mówić ale jeśli już o zdolnościach mówimy to ogólnie przyjmuje się za prawidłowość "młodzieŻ" zamiast "młodzieRZ".
ps.Ty też jeszcze młodzież??:D
Radziojedi:
Tak sheell to marka paliw której znakiem rozpoznawczym jest...mushellka:)
A ogolnie,jak patrze czego mnie uczą w szkole to płakać sie chce.Cała 1 kl liceum to arkusze,excel,word,napieprzyć jakiegoś kolorowego gnoju w prezentacji o byle czym(ja wybralam temat dość ambitny-budowa sieci),teraz wałkujemy algorytmy,i zastanawiam sie...jak przy 2 jednostkach w tygodniu,mamy przetrzepać Turbo pascala,htmla i może kawałek C++?? Dodam że jestem w klasie o profilu mat-fiz(z DODATKOWĄ infą-no fajnie,ten dodatek to chyba 1 jednostka lekcyjna;/) i zamiast zwiększyć scisłym umysłom ilość informatyki,nadal mamy 5g jęz.polskiego w tygodniu.
Na co komu tyle polonizacji??
Ostatnio edytowany przez Trin (2008-10-06 17:34:21)
Offline
za moich czasów mówiło się: "ty matole" , teraz mówi się dyslektyk
Offline
Zdolna ta młodzierz musi byc jak w 3 gimnazjum ma pisac kompilatory :P[/quote]
Ja pisałem :P
[ /\/\/\ o_0 ----->>> Ascii Art Userbar User ]
"steal and steal and steal some more and give it to all your friends and keep on stealin'"
- Reznor
Offline
Wracajac do pytania to rzaczej chodzilo o sumatory, półsumatory, komparatory, bufory zatrzaskowe, bramki logiczne (NOR, NAND, EXOR, XOR), ALU (jednostka arytmetyczno logiczna) - czyli szeregowe polaczenie sumatorów :), itp.
Ja w LO mialem C, ASM, programowanie w OpenGl, stawialismy linucha, FreeBSD, Solarisa, SuSE, W2k3 i AD hmmm, a jeszcze starymi jablkami sie bawilismy (fajnie sie je w siec spina - appleTalk) itp. :]
Ostatnio edytowany przez qluk (2008-10-06 19:03:35)
Offline
[quote=Trin]i zamiast zwiększyć scisłym umysłom ilość informatyki,nadal mamy 5g jęz.polskiego w tygodniu.
Na co komu tyle polonizacji??[/quote]
Żeby ludzi zdążyli się jako tako nauczyć pisać, wypowiadać i rozumieć po polsku zanim nie będzie już nikogo i niczego co by ich do tego zmusiło. Informatykom to także bardzo potrzebne.
Offline
tak,masz racje.ale u nas w klasie nikt nie mysli powaznie o maturze z polskiego.Ba!kazdy szlifuje matme,chemie i fizyke bo chce sie dostac na politechnike.
Offline
[quote=Trin]tak,masz racje.ale u nas w klasie nikt nie mysli powaznie o maturze z polskiego.Ba!kazdy szlifuje matme,chemie i fizyke bo chce sie dostac na politechnike.[/quote]
to zacznijcie myśleć, bo wg nowych przepisów BĘDZIECIE pisać z polskiego, i przez polski nie będziecie na politechnice. Dlaczego ja musiałem się uczyć astronomii, choć dobrze wiedziałem, że mi do szczęścia nie będzie potrzebna ? Przynajmniej dziś wiem co to jest czarna dziura i kolaps grawitacyjny :)
Offline
Ja sobie nie wyobrażam matury bez polskiego. Człowiek z maturą musi umieć przelewać myśli na papier.
Offline
Dziadek,wiem że będziemy.Ma byc cześc pisemna i ustna-w naszym przypadku prezentacja.
Ja wole chemie(to dlatego że fizyki nie tkne na maturze wiec musze zrekompensować),geografie,matme.Polski zaliczyć zalicze,ale tak aby tylko.
dziadek,nie chce nic mowić,ale ZA TWOICH CZASÓW,było jakoś inaczej:P
z powazaniem-wnusia.
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00015 | SET CHARSET latin2 |
0.00007 | SET NAMES latin2 |
0.00171 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='18.116.49.243' WHERE u.id=1 |
0.00106 | REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '18.116.49.243', 1732902157) |
0.00025 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732901857 |
0.00065 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=100958 |
0.00008 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=12452 ORDER BY posted |
0.00061 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=12452 AND t.moved_to IS NULL |
0.00011 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00329 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=12452 ORDER BY p.id LIMIT 0,25 |
0.00123 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=12452 |
Total query time: 0.00921 s |