Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
Witam!
Kiedyś coś się pytałem o niezgodność towaru z umową, gwarancje i zwrot kasy i sprawa tyczyła się dysku twardego.
Wtedy przy okazji winowajcą okazała się płyta główna lub zasilacz.
Teraz sprawa jest taka.
Dzisiaj kupiłem w sklepie komputerowym [url=http://netia.emarket.pl/kontrolery-i-adaptery/gembird-adapter-usb-2-0-do-ide-sata-combo-2-5-i-3-5-z-zasilaczem-ausi01/p-c0409127]przejściówkę[/url] z SATA / ATA na USB. No i fajnie, przejściówka działa.
Ale w zestawie jest też zasilacz do dysku z liniami 12V i 5V. Mam wrażenie, że zasilacz ten po prostu nie wyrabia.
Jak dysk podłączony jest do zasilacza komputerowego, to odpala się od razu. Przez przejściówkę wtedy sygnał przechodzi i działa.
A jak dysk podłączę do tego zasilacza z zestawu, to dysk odpala się po kilku próbach. Cykania nawet nie słychać.
Dysk jest sprawny na 100 %.
Jak załączyłem jakimś cudem kilka godzin temu na tym ichniejszym zasilaczu, to działa do tej pory. Przeszło około 150 GB danych.
Pytania.
Czy jeśli zestaw sprawdzą tam miernikiem (przykładowo) u siebie i okaże się, że jest kicha, to czy mam prawo ubiegać się o zwrot kasy / wymianę / ugodę np biorę przejściówkę a oni zwracają część kasy?
Ostatnio edytowany przez Pavlo950 (2014-06-30 22:43:05)
Offline
Ustawa ci gwarantuje możliwość odstąpienia od umowy w czasie tam chyba 10dni od momentu jak ten sprzęt dotarł do ciebie i nie musisz się nawet tłumaczyć wtf. Jeśli towar nie jest zgodny z umową, to po prostu pisz do sklepu z informacja o tej ustawie. Chyba, że sklep będzie wredny, wtedy trzeba pismo w formie analogowej słać. Jeśli sprzęt nie działa jak należy i to od chwili zakupu, to ja nawet się nie pieprzę z reklamacją i od razu żądam rozwiązania umowy, a od tego jak postąpi sklep będzie zależeć czy coś więcej z nim kupię. :]
Offline
[quote=Pavlo950]Czy jeśli zestaw sprawdzą tam miernikiem[/quote]
jedyne co możesz zmierzyć to napięcie, bo do pomiaru natężenia amperomierz musiałbyś włączyć szeregowo. czyli musiałbyś uszkodzić przewód między zasilaczem a dyskiem
jeżeli musisz mieć ten zewnętrzny zasilacz od nich, to nie ma się co szarpać. oddaj im to w cholerę i kup coś innego. swoją drogą w opisie produktu nie ma ani słowa o parametrach zasilacza - czy ma on jakąś naklejkę? możesz zapodać foto?
Offline
@rychu:
Pewnie sytuacja analogiczna do mojej - ja zakupiłem uniwersalną przejściówkę ATA/SATA na USB - niby działa, ale nie używam bo zasilacz tak się grzeje że aż strach ;]
Niestety tak to jest jak się kupuje za 30 zł sprzęt od Chińczyka, żadnych parametrów u mnie nie było - ale jeżeli zasika grzeje się do 60 stopni przy obsłudze dysku to naprawdę musi być szajs.
Co do pytania - możesz reklamować, nawet bez sprawdzania miernikiem chyba piszesz że na zasilaczu nie działa, a po podpięciu innego już tak, żądasz naprawy, wymiany albo zwrotu kasy, tylko teraz nie wiem czy można w końcu od razu żądać zwrotu czy też formę "rekompensaty" ustala sprzedawca (tak chyba kiedyś było - że zwrot kasy dopiero jak przejdzie się ścieżkę zdrowia - czyt. naprawy, wymiany itd).
@morfik:
To 10 dni na zakupy zdalne jest ale musisz oddać w oryginalnym niezniszczonym opakowaniu, a że większość rzeczy pakuje się tak żeby nie dało się otworzyć nie pozostawiając śladu...
Offline
@Huk:
Jeśli to zakup zdalny, to przez 10 dni można oddać żądając zwrotu kasy, sprawdzając go wcześniej u siebie. Po to wymyślili takie prawo.
Rękojmia dotyczy sprzętu, a nie opakowania.
W praktyce sklepy czasem utrudniają, ale prawo w takich przypadkach jest po stronie klienta.
Offline
[quote=morfik]Ustawa ci gwarantuje możliwość odstąpienia od umowy w czasie tam chyba 10dni od momentu jak ten sprzęt dotarł do ciebie i nie musisz się nawet tłumaczyć wtf. Jeśli towar nie jest zgodny z umową, to po prostu pisz do sklepu z informacja o tej ustawie. Chyba, że sklep będzie wredny, wtedy trzeba pismo w formie analogowej słać. Jeśli sprzęt nie działa jak należy i to od chwili zakupu, to ja nawet się nie pieprzę z reklamacją i od razu żądam rozwiązania umowy, a od tego jak postąpi sklep będzie zależeć czy coś więcej z nim kupię. :][/quote]
Bzdura, musisz napisać pismo o odstąpieniu od umowy i dołączyć. Tylko w taki sposób działa ta forma.
Trudno powołać się też na niezgodność towaru z umową gdyż jest podane "... z zasilaczem" i ów zasilacz jest. Nie zostało sprecyzowane do czego ma to być zasilacz oraz o jakich parametrach.
[quote=rychu][quote=Pavlo950]Czy jeśli zestaw sprawdzą tam miernikiem[/quote]
jedyne co możesz zmierzyć to napięcie, bo do pomiaru natężenia amperomierz musiałbyś włączyć szeregowo. czyli musiałbyś uszkodzić przewód między zasilaczem a dyskiem
jeżeli musisz mieć ten zewnętrzny zasilacz od nich, to nie ma się co szarpać. oddaj im to w cholerę i kup coś innego. swoją drogą w opisie produktu nie ma ani słowa o parametrach zasilacza - czy ma on jakąś naklejkę? możesz zapodać foto?[/quote]
Miernik cęgowy, a jeśli przewody są skręcone to wpina się przedłużkę ;-)
[quote=Huk]@rychu:
Pewnie sytuacja analogiczna do mojej - ja zakupiłem uniwersalną przejściówkę ATA/SATA na USB - niby działa, ale nie używam bo zasilacz tak się grzeje że aż strach ;]
Niestety tak to jest jak się kupuje za 30 zł sprzęt od Chińczyka, żadnych parametrów u mnie nie było - ale jeżeli zasika grzeje się do 60 stopni przy obsłudze dysku to naprawdę musi być szajs.
Co do pytania - możesz reklamować, nawet bez sprawdzania miernikiem chyba piszesz że na zasilaczu nie działa, a po podpięciu innego już tak, żądasz naprawy, wymiany albo zwrotu kasy, tylko teraz nie wiem czy można w końcu od razu żądać zwrotu czy też formę "rekompensaty" ustala sprzedawca (tak chyba kiedyś było - że zwrot kasy dopiero jak przejdzie się ścieżkę zdrowia - czyt. naprawy, wymiany itd).
@morfik:
To 10 dni na zakupy zdalne jest ale musisz oddać w oryginalnym niezniszczonym opakowaniu, a że większość rzeczy pakuje się tak żeby nie dało się otworzyć nie pozostawiając śladu...[/quote]
Po trzech nieskutecznych naprawach można zażądać zwrotu pieniędzy i odstąpienia od umowy.
Offline
[quote=qluk]Miernik cęgowy, a jeśli przewody są skręcone to wpina się przedłużkę ;-)[/quote]
pomiar takich małych prądów miernikiem cęgowym? powodzenia :p
a przedłużkę nie zawsze się da, tutaj spodziewam się, że zasilacz jest we wtyczce na 230, z której wystaje cieniutki przewodzik zakończony jakąś dziwną 4-pinową wtyczką. jak się uda znaleźć drugą taką i gniazdo do niej to można pomierzyć.
Offline
Sprzęt to ja kupiłem u lokalnego sprzedawcy, a nie zdalnie.
I dałem 60 złotych, a nie 30. To taka drobna różnica.
Zasilacz według przyklejonej tabelki powinien mieć po 1.5A na linię.
Jeśli kupowałem osobiście, to co wtedy?
Iść, oni sprawdzą i ewentualnie kasę zwracają, czy dodatkowo będzie pismo potrzebne?
Ostatnio edytowany przez Pavlo950 (2014-07-01 10:35:03)
Offline
[quote=Pavlo950]Zasilacz według przyklejonej tabelki powinien mieć po 1.5A na linię.[/quote]
jeżeli rzeczywiście ten zasilacz tyle potrafi, to nie ma dupy, żeby się nawet najcięższy dysk nie kręcił. tymczasem prawda jest taka, że Chińczycy kłamią i wypisują na etykietach, co chcą. nie ma dysku, który by tyle zeżarł - typowo dyski 2,5'' ciągną 0,5-0,8 A (zmienne, w zależności od obciążenia)
Offline
@Pavlo950:
W takim wypadku odpada prawo 10 dni na zwrot - to raz, dwa - zależy od sprzedawcy, jeżeli to był sklep komputerowy to IMHO warto się przejść i przedstawić sytuację (zabrać dysk nawet można), kasy pewnie nie będą chcieli zwrócić, ale może jakąś lepszą zasiłkę zapodają w zamian zbuka.
A jak będzie "nie bo nie", to masz ustawę, pisma itd. to oni muszą Ci udowodnić że sprzęt działa, potem naprawa potem wymiana (choć cały czas mi się wydaje że prawo się kilka miechów temu zmieniło i można już od razu żądać kasy... pewności jednak brak).
Najlepiej na początku sprawę polubownie próbować załatwić.
Offline
[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Niezgodno%C5%9B%C4%87_towaru_konsumpcyjnego_z_umow%C4%85]Tutaj[/url] i [url=http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=1C8931CDE4B9C8B0A71FCA403F543768?id=WDU20021411176&type=1]tutaj[/url] piszą, że mam dwa miesiące na zawiadomienie.
Innego terminu tam nie widzę.
Do tego dali walnięty kabel zasilający do dysku.
Na moich problem też się pojawiał.
Odczekam z dzień (może dwa) i dopiero wtedy pójdę.
[b]@rychu[/b]
Kabel to jest akurat gruby :D
Offline
[quote=Pavlo950]Kabel to jest akurat gruby :D[/quote]
ostatnio chińscy producenci na skutek narzekań europejskich odbiorców produkują "grubsze" przewody. po bliższych oględzinach okazuje się, że znacznie powiększono warstwę izolacji, natomiast warstwa przewodnika została potraktowana po macoszemu.
wówczas napięcia wyjściowe takich zasilaczy w biegu jałowym (przepraszam, nieobciążone) mogą pozostawać na poziomie idealnym, natomiast przekrój przewodu (decydujący o wytrzymałości prądowej) jest cienki jak dupa węża. No i po podłączeniu obciążenia okazuje się, że taki zasilacz to chuj wielki i dwa bąbelki.
Offline
[quote=rychu][quote=qluk]Miernik cęgowy, a jeśli przewody są skręcone to wpina się przedłużkę ;-)[/quote]
pomiar takich małych prądów miernikiem cęgowym? powodzenia :p
a przedłużkę nie zawsze się da, tutaj spodziewam się, że zasilacz jest we wtyczce na 230, z której wystaje cieniutki przewodzik zakończony jakąś dziwną 4-pinową wtyczką. jak się uda znaleźć drugą taką i gniazdo do niej to można pomierzyć.[/quote]
Mając odpowiedni miernik da się, tylko jęsli ktoś ma taki miernik (ergo stać go) to problem zasilacza z kilkanaście złotych jest pomijalny :)
Przenoszę do prawnego bo tutaj o sprzęcie nic nie ma.
Offline
To 10 dni na zakupy zdalne jest ale musisz oddać w oryginalnym niezniszczonym opakowaniu, a że większość rzeczy pakuje się tak żeby nie dało się otworzyć nie pozostawiając śladu...[/quote]
Nic mi o tym nie wiadomo. Jedyne co:Kiedy nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość?
...
2) umów dotyczących zakupu nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych, jeżeli konsument usunął z nabytych artykułów oryginalne opakowanie;[/quote]
W każdym innym wypadku, otwierasz i zaczynasz używać sprzęt, i masz gdzieś czy to się da tak otworzyć z palca czy potrzebna siekiera. Zwracasz poszarpane pudło czy co tam masz i tyle.Bzdura, musisz napisać pismo o odstąpieniu od umowy i dołączyć.[/quote]
Tak jak napisałem to zależy od sklepu. Piszesz maila i się dowiadujesz czy będą robić problemy, jeśli tak, ślesz analogowy papier.
Przeczytajcie sobie ten faq:
http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/
Tu jest o pudełku:7. Czy sklep może żądać zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu?
Zgodnie z art. 7 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów odstąpienie konsumenta od umowy zawartej na odległość jest skuteczne z chwilą złożenia stosownego oświadczenia o odstąpieniu. Oznacza to, że sklep internetowy nie może uzależniać odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość od zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu. Jest wskazane, aby w miarę możliwości zwracany produkt był zapakowany w oryginalne pudełko, lecz przepisy mówią, że towar powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
Jednocześnie należy pamiętać o wyjątku przewidzianym w art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów, zgodnie z którym prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w wypadku umów na odległość dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych, jeżeli konsument usunął ich oryginalne opakowanie.[/quote]Ostatnio edytowany przez morfik (2014-07-01 15:03:02)
Offline
Strony: 1
Time (s) | Query |
---|---|
0.00011 | SET CHARSET latin2 |
0.00004 | SET NAMES latin2 |
0.00105 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.145.102.18' WHERE u.id=1 |
0.00073 | REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '3.145.102.18', 1732181226) |
0.00049 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732180926 |
0.00076 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=270769 |
0.00112 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=26069 ORDER BY posted |
0.00071 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=26069 AND t.moved_to IS NULL |
0.00008 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00125 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=26069 ORDER BY p.id LIMIT 0,25 |
0.00120 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=26069 |
Total query time: 0.00754 s |