Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2015-11-04 12:04:30

  kdejwid - Nowy użytkownik

kdejwid
Nowy użytkownik
Zarejestrowany: 2015-11-03

Ioquake 3 plus Smokin Guns

Witam

Artykuł pisany dla debiana stable 8.2 architektura amd64.
Opisywana gra to pierwszo osobowa strzelanka (First Person Shooter).
Akcja gry rozgrywa się na dzikim zachodzie w klimacie westernu. Gra
kłądzie nacisk na rozgrywke sieciową napewno fajnie by się grało ze
znajomymi. Bądz różnego rodzaju turniejach :) .


Ioquake3 to silnik graficzny powstały na silniku quake3 firmy Id Software.
Stało się tak bo Id Software uwolniło silnik quake3. I ioquake3 jest na
licencji GPL v2 jak i mod. Gra jest w pełni darmowa. Na tym silniku mozna
uruchomić nie tylko mod Smokin Guns ale również:
Open Arena, Tremulous, Urban Terror, Turtle Arena, World of Padman.
Gra ma bardzo fajną scieżke dziwiękową  a jesli chodzi o grafike to może
to nie jest full hd(jest HD Ready) i silnik graficzny unreal engine 3 ale tu sie liczy bardziej fun i zabawa z gry a nie sama grafika. Gra ma małe wymagania sprzętowe.
Pytanie: Czemu akurat korzystamy z wersji rozwojowej a nie stabilnej:
ioquake3 i smokin guns?
Odpowiedż: Bo wersje stable nie działały jak powinny. Gre ogólnie mi się
udalo wtedy odpalić ale nic poza tym tylko w logach bylo ze trzeba
sciągnąć nową wersje. Gdy pobrałem najnowsze wersje wszystko bylo
juz w porządku. Ioquake3 ma silnik multi-platformowy mozna go uruchomić
na windowsie od m$ różnych dystrybucjach Linuksa no i BSD.
Apropo FreeBSD to udalo mi sie tam uruchomic stable ioquake3 i smokin
guns. Ale jeśli chodzi o wersje rozowjowa to sa problemy:
https://bugs.freebsd.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=203389
Ten błąd z speex'em udalo mi sie obejść: użyłem patcha z openareny z
portsów. Ale potem był kolejny o jakiś font sie czepiało i porzuciłem to
narazie. Czekam az ktoś to naprawi ;)

ioquake 3:
strona domowa:  http://ioquake3.org/
wiecej informacji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ioquake3
+
Smokin Guns:
strona domowa: http://www.smokin-guns.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/Smokin'_Guns

Jak to wyglada:
google.pl > grafika > smokin guns
youtube.com > smokin guns

Pobieramy potrzebne rzeczy. Mozna to zrobic na kilka sposobow:
- poprzez przegladarke internetowa
- poprzez git'a
- i wget'a

My skupimy sie na wgecie.
Tworzymy odpowiednia strukture katalogow:
Przechodzimy do katalogu usera:

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]cd ~[/color]

Tworzymy katalog gdzie beda sciagane wszystkie rzeczy:


[color=green][/home/user][/color] $ [color=blue]mkdir smokin[/color]

Wchodzimy do utworzonego katalogu:


[color=green][/home/user][/color] $ [color=blue]cd smokin[/color]

Pobieramy potrzebne rzeczy:
- Zrodla ioquake3 (wersja rozwojowa)(sa 2 wersje zrodel na githubie):
    - https://github.com/ioquake/ioq3
    - https://github.com/smokin-guns/ioq3

My pobierzemy orginalne zrodla:


[color=green][/home/user/smokin][/color] $ [color=blue]wget https://github.com/ioquake/ioq3/archive/master.zip [/color]
Pobrano plik: master.zip

- Zrodla Smokin Guns (wersja rozwojowa)


[color=green][/home/user/smokin][/color] $ [color=blue]wget https://github.com/smokin-guns/SmokinGuns/archive/ioq3-synchro.zip[/color]
Pobrano plik: ioq3-synchro.zip

- Zrodla Smokin Guns (wersja stable 1.1)


[color=green][/home/user/smokin][/color] $ [color=blue]wget www.smokin-guns.org/downloads/Smokin_Guns_1.1.zip [/color]
Pobrano plik: Smokin_Guns_1.1.zip a w nim plik pk0.pk3

Czas na rozpakowanie zrodel:
Mozemy sobie pomoc z tym instalujac program: mc
Czym jest mc sprawdz:


[color=green][gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]apt-cache show mc[/color]

Instalujemy mc i plus program do rozpakowania zrodel. Zostana dociagniete zaleznosci
w postaci unzip'a. unzip sluzy tylko do rozpakowania zrodel.

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] # [color=blue]apt-get install mc[/color]

Rozpakowanie zrodel:

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]cd ~/smokin[/color]

Rozpakowywujemy zrodla ioquake3:

[color=green][/home/user/smokin][/color] $ [color=blue]unzip master.zip[/color]
Otrzymujemy katalog: ioq3-master

Rozpakowywujemy zrodla smokin guns:

[color=green][/home/user/smokin][/color] $ [color=blue]unzip ioq3-synchro.zip[/color]
Otrzymujemy katalog: SmokinGuns-ioq3-synchro

Rozpakowywujemy smokin guns wersje 1.1:

[color=green][/home/user/smokin][/color] $ [color=blue]unzip Smokin_Guns_1.1.zip[/color]
Otrzymujemy katalog: Smokin' Guns 1.1
(Tam sa spacje)

Musimy jeszcze doinstalowac zaleznosci dla ioquake3 aby sie zbudowal poprawnie.

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] # [color=blue]apt-get build-dep ioquake3[/color]
W zaleznosciach jest tez build-essential czyli zaleznosci dla developerow debiana ktorzy beda
budowac paczki .deb. Sciagamy tylko zaleznosci bez instalacji ioquake3.
Jesli pozniej gdy bedziemy budowac ze zrodel moze byc blad odnosnie SDL. A wiec jak cos to jeszcze instalujemy:

[color=green][/gdzies/w/systemie] [/color] # [color=blue]apt-get install libsdl2-dev[/color]
Przy wersji ioquake3 od smokin guns nie bylo to potrzebne.
Zaczynamy kompilacje:
Przechodzimy do rozpakowanych zrodel ioquake3:

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]cd /home/user/smokin/ioq3-master[/color]

[color=green][/home/user/smokin/ioq3-master][/color] $ [color=blue]make[/color]
Zmienna do instalacji zrodel. Uzywamy powloki bash:

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]echo $SHELL[/color]
Ustawiamy zmienna COPYDIR na lokalizacje gdzie ma zainstalowac sie quake:

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]mkdir /home/user/smokin/iosg[/color]

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]export COPYDIR=/home/user/smokin/iosg[/color]

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]echo $COPYDIR[/color]

[color=green][/home/user/smokin/ioq3-master][/color] $ [color=blue]make copyfiles[/color]
Podstawa zrobiona.

Teraz kompilacja Smokin Guns:

[color=green][/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro][/color] $ [color=blue]make[/color]
Przechodzimy do skompilowanych zrodel:

[color=green][/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro][/color] $ [color=blue]cd build/release-linux-x86_64[/color]

[color=green][/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro/build/release-linux-x86_64][/color] $ [color=blue]mc[/color]
Kopiujemy calosc z tego folderu do ioquake3

Kod:

/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro/build/release-linux-x86_64
> > >
 F5     zastepujemy pliki
> > >
/home/user/smokin/iosg

Jeszcze na koniec zostalo przekopiowac kilka rzeczy z wersji 1.1 smokin guns

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]cd "/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1"[/color]

[color=green][/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1][/color] $ [color=blue]cd smokinguns[/color]

[color=green][/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1/smokinguns][/color] $ [color=blue]cp sg_pak0.pk3 /home/user/smokin/iosg/baseq3/pak0.pk3[/color]


kopiujemy z wersji 1.1 katalog smokinguns do ioquake3

Kod:

/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1/smokinguns 
> > >
 F5
> > >
/home/user/smokin/iosg/smokinguns

A teraz mozemy uruchomic gre:

[color=green][/gdzies/w/systemie][/color] $ [color=blue]cd /home/user/smokin/sgio/[/color]

[color=green][/home/user/smokin/sgio][/color] $ [color=blue]./smokinguns.x86_64[/color]

Myślę że gra przypadnie wam do gustu. Gra jest malo popularna ale może to się
zmieni. Fajnie byłoby się spotkać w trybie multiplayer.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)

[ Generated in 0.011 seconds, 15 queries executed ]

Informacje debugowania

Time (s) Query
0.00013 SET CHARSET latin2
0.00006 SET NAMES latin2
0.00105 SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='18.224.52.108' WHERE u.id=1
0.00070 REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '18.224.52.108', 1732348695)
0.00048 SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732348395
0.00070 DELETE FROM punbb_online WHERE ident='3.14.250.187'
0.00070 DELETE FROM punbb_online WHERE ident='3.149.251.26'
0.00073 DELETE FROM punbb_online WHERE ident='3.15.17.60'
0.00070 DELETE FROM punbb_online WHERE ident='3.15.6.140'
0.00099 SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=292575
0.00073 SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=27863 ORDER BY posted
0.00056 SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=27863 AND t.moved_to IS NULL
0.00007 SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring
0.00065 SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=27863 ORDER BY p.id LIMIT 0,25
0.00085 UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=27863
Total query time: 0.0091 s