Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam
Jestem początkującym użytkownikiem systemu GNU/Linux Debian 5.0 Lenny. Zainstalowałem ów system obok Windows XP Pro, proszę o opisanie krok po kroku instalacji karty sieciowej i konfiguracji TCP/IP w celu uzyskania dostępu do internetu w tym OS lub ewentualnie podanie linku do artykułu, jeżeli to ważne to należę do sieci "osiedlowej" . Przejrzałem wiele forów ale niestety nie znalazłem nic co by dokładnie omawiało ten problem. Tak więc proszę o udzielenie mi pomocy.
Jaką kartę chcesz skonfigurować ? LAN ? Zainstaluj WICD i po krzyku. (Jeśli będzie krzyk to będziemy dalej się bawić)
Jeśli natomiast chcesz skonfigurować kartę wifi to napisz chociaż co to za karta.
Jest to karta LAN o nazwie Fast Ethernet Linksys NC100.
Może to będzie przydatne:
Konfiguracja IP systemu Windows
Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : Lok34
Sufiks podstawowej domeny DNS . . . . . . :
Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Hybrydowy
Routing IP włączony . . . . . . . : Nie
Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Nie
Karta Ethernet Połączenie lokalne :
Sufiks DNS konkretnego połączenia :
Opis . . . . . . . . . . . . . . : Karta Fast Ethernet Linksys NC100
Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-04-5A-49-1D-C3
DHCP włączone . . . . . . . . . . : Nie
Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.34
Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.0.200
192.168.0.1
Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 194.204.152.34
194.204.159.1
192.168.0.1
Podstawowy serwer WINS. . . . . . : 192.168.0.200
Pomocniczy serwer WINS. . . . . . : 192.168.0.1
Ostatnio edytowany przez thim (2009-08-01 01:26:18)
Pierw jako root ustaw sobie coś takiego: