Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Hai. Dziś znowu przychodzę po prośbie ;)
Różnie się ludziom w życiu układa, mnie się ułożyło tak, że nadszedł czas na zdanie prawka i kupno swojego pierwszego pojazdu.
Wybór padł na Espero, szukając na motobłoto znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń, ale może ktomuś z obecnych zebranych zależy na sprzedaży jak mnie na kupnie?
Interesuje mnie 1.5 w gazie. W zamian za samochód oferuję gotówkę i pomoc z Debiana :P
Zdravim.
Ostatnio edytowany przez lis6502 (2010-10-18 00:55:53)
Offline
Jak Cię lubię to nie kupuj Espero, ani żadnego Daewoo - w zeszłym roku kolega się zabił na takim prawie nowym Espero z gazem
Zacięła się przepustnica gazu i mimo że pedał przyspiesznika był puszczony to silnik ciągnął. Na dikładkę nie wystrzeliły poduszki, a skutkiem była kierownica w płucach.
Offline
Gaz to jest do zapalniczek...
A serio - espero to dość duże auto a ten silnik trochę mały, w dodatku zamulony gazem... Może do jazdy po mieście od biedy ale... espero to duże auto :)
Nie lepiej jakaś astra albo lanos?
Offline
[quote=Bodzio]Jak Cię lubię to nie kupuj Espero, ani żadnego Daewoo - w zeszłym roku kolega się zabił na takim prawie nowym Espero z gazem
Zacięła się przepustnica gazu i mimo że pedał przyspiesznika był puszczony to silnik ciągnął. Na dikładkę nie wystrzeliły poduszki, a skutkiem była kierownica w płucach.[/quote]
W takim wypadku na luz i po hamulach, a silnik niech se wyje, racja? No chyba, że chwila moment i po sprawie :/ Różnie bywa.
Offline
[quote=kamikaze]W takim wypadku na luz i po hamulach, a silnik niech se wyje, racja?[/quote]
albo wyjąć kluczyk, chociaż wtedy tracimy wspomaganie hamuli i kierownicy
espero nie znam, ale łajnos jest fajny, bo ma tanie części. ewentualnie jakiś golf - dresiarski, ale części za grosze. a jak kupisz starsze auto to części będziesz kupował duuuzo. nie pchaj się we francuzów, bo zjedzą ci pół wypłaty za byle co. o fiatach nie rozmawiam nawet ;p
Offline
[b]lis6502[/b]: jaki przedział cenowy Ciebie interesuje ? Skąd jesteś ?
Ostatnio edytowany przez Piotr3ks (2010-09-30 12:49:36)
Offline
[quote=Bodzio]Jak Cię lubię to nie kupuj Espero, ani żadnego Daewoo - w zeszłym roku kolega się zabił na takim prawie nowym Espero z gazem[/quote]
Ja przeżyłem dachowanie w Nexii. I mieliśmy z kierowcą tylko siniaki. Samochód do kasacji , ale mam jak najbardziej pozytywną opinię o samochodach Dewoe. Bezpieczne są. ( niezmienia to faktu, że do dziś ze szwagrem boję się jeździć, to była jego wina)
Offline
Ten chłopak co pisałem to kierowca karetki, więc dupa nie był. Lata jeździł. No ale co komu pisane
Offline
[quote=rychu]nie pchaj się we francuzów, bo zjedzą ci pół wypłaty za byle co. o fiatach nie rozmawiam nawet ;p[/quote]
Mam francuza, nie narzekam. Nawet oszczędny, pali mało, części tańsze niż do jakiegoś golfa.
Offline
oO
co masz?
taki przykład... rok temu koleś się załamał, bo za bagnet do sprawdzania poziomu oleju powiedzieli mu, że 60 pln. to była jakaś stara 106-tka.
@Bodzio: w wypadkach giną ludzie z dwóch powodów: braku doświadczenia (młodziaki) lub nadmiaru doświadczenia (rutyna). zresztą co ja ojca uczę dzieci robić... ;)
Offline
[quote=rychu]taki przykład... rok temu koleś się załamał, bo za bagnet do sprawdzania poziomu oleju powiedzieli mu, że 60 pln. to była jakaś stara 106-tka.[/quote]
Tak to jest jak się nie wie gdzie kupować części :-)
Offline
Piotrek, ale rozmawiamy o nowych częściach czy ze śmietnika*?
__
*)tfu, sory, z "rynku wtórnego"
Offline
huhu, no proszę, aż takiego odezwu się nie spodziewałem ;) dziękuję Bodzio za troskę, ale to mogło się stać w każdym samochodzie. Nie raz czytałem o sytuacji w której wysiadły hamulce na przykład i trzeba było improwizować.
Może ja się wyspowiadam dlaczego Esperka ;)
Chodzi o to że samochód wydaje się pojemny, 'rodzinny' jeśli mogę tak rzec, podoba mi się, opłaty konieczne (oc) nie wyglądają tak kosmicznie za wersję 1.5, ogólnie za niecałe 4k można nabyć w dobrym stanie (wypowiadam się jak narazie tylko na podstawie opinii z for i szczegółowych zdjęć) no i dość sporo dostaje się w standardzie (w sumie to pierdoły typu elektryka w szybach, klima, ale skoro mogę mieć to czemu nie;).
jestem świadomy że to duży samochód i bardzo smakuje rdzy, ale mam znajomego blacharza (wiadomo że nie będę go cały czas utrzymywał fuchami, ale takie większe ogniska rdzy bez problemu powinien pohytać i za dobre pieniądze), co do rozmiaru to jest to po części zamierzone; w planach mam przeprowadzkę na 'wieś', gdzie samochód to niezbędne minimum egzystencji. Także żeby nie robić dziesięciu kursów tikaczem do hipermarketu po papu, jakieś bieżące reperacje domu (bo mam mieszkać w domu z kawałkiem działki) pojadę raz czymś większym i cześć. Tak sobie myślę.
Co do francuzów rychu też się sporo naczytałem o cenach i dostępności części, także jedynego francuza jakiego rozpatruję, to kangoo, ale z drugiej strony nie chciałbym półciężarówki jako pierwszego samochodu :p
Astra albo lanos, też myślałem, w sumie co i rusz widać astrę, więc pewno z częściami nie będzie problemu, ale popatrz z tej strony: kupić astrę to jak beemę. 3/4 gówniarzy kupuje takie dresowozy i, delikatnie mówiąc, eksploatuje je na 200% możliwości. Espero kojarzy mi się ze statecznym tatusiem jeżdżącym do pracy i na wakacje.
Jeśli chodzi o golfa, też rozważam, ale z tego co patrzyłem, ciężko dorwać jakiegoś z zamontowanym gazem w dobrym stanie. Dobra, mam esperoklapki na oczach w tym momencie:P
Gwoli ścisłości: nie interesuje mnie jakaś rakieta czy domiziany tuningowany pojazd. Ma jeździć, wozić mnie do pracy, na zakupy, przyszłą żonę kiedyś ma dowieźć na poród :p i to chyba tyle ile oczekuję pod kątem wykorzystania samochodu.
Piotr3ks, jestem ze śląska, ok. Gliwic (szczegóły ewentualnie na pm), chciałbym zamknąć się w 5k wraz z przerejestrowaniem i ew przeglądem.
Offline
[quote=rychu]Piotrek, ale rozmawiamy o nowych częściach czy ze śmietnika*?
__
*)tfu, sory, z "rynku wtórnego"[/quote]
Oczywiście, że rozmawiamy o nowych. Choć w przypadku bagnetu to nie ma znaczenia :-) Czasem warto poszukać w innych sklepach. Przykładowo jak robiłem większe zakupy do mojej astry to względem innych sklepów zaoszczędziłem prawie 250 zł. Na paskach klinowych nie raz widzę różnice po 20-30zł. Kolejny przykład - Jak chciałem kupić chłodnicę do Astry 1.7TDS to propozycja sklepu to 550zł, w drugim 370zł, a w trzecim kupiłem równo za 300zł. A mam kumpla, któremu nie przeszkadza płacenie "jak za zboże". Także "szukajcie a znajdziecie" :-)
[b]EDIT:[/b]
Z dostępnością częśći do Astry nie ma żadnego problemu. Fakt, młodzi często wybierają astry, ale też trzeba uważać na golfy. Z doświadczenia wiem, że to nie reguła, że każde BMW jest zajechane przez małolata, tak samo to się tyczy innych samochodów. Warto szukać, warto umawiać się na oględziny. I co najważniejsze, patrzeć na stan a nie na przebieg. Patrząc po Allegro igiełdach samochodowych to w tym sezonie bardzo modny jest przebieg 185-190tys. km ...
Ostatnio edytowany przez Piotr3ks (2010-09-30 13:19:37)
Offline
Ok, skoro jesteś zdecydowany...
Brat miał kiedyś esperala przez moment, z silnikiem 2.0 - z tego co kojarzę to właśnie było to duże, dość dobrze wyposażone auto (klima itp.). Wadą było wysokie spalanie, toteż brat się pozbył. W Twoim przypadku ten zagazowany silnik 1,5 może być za mały dla tak dużego auta. Może na co dzień tego nie odczujesz ale np. przy dłuższej trasie albo z ładunkiem - owszem. Sam mam autko z małym silniczkiem i dopóki jeżdżę spokojnie to jest ok, ale np. jazda autostradowa 130 km/h wymaga już wejścia na obroty a to oznacza wyższe spalanie. Generalnie - mały silnik przy małym obciążeniu nie jest zły, przy dużym wychodzą jego wady (jest słaby, dużo pali). Duży silnik może być nieekonomiczny na co dzień ale przy dużym obciążeniu pracuje bez wysiłku (abstrahując - w jednym z odcinków TG Clarckson ośmieszył priusa, który w czasie szybkiej jazdy spalił więcej niż BMW z silnikiem 4,2 :) ).
Co do praktyczności - pewnie znasz swoje potrzeby :) Ja jestem fanatykiem hatchbacków - kombi jest za duże na co dzień, a sedan niepraktyczny - niby ma większy bagażnik ale względnie mały otwór załadunkowy. A w hatchu kładziesz tylną kanapę, otwierasz gabażnik i możesz przewieść lodówkę/pralkę/paletę :)
A co do astry - nie zgodzę się. Astra to auto do bólu praktyczne, no może bardziej dramatycznie nijaka jest skoda :) Zajeżdżane to są właśnie golfy i beemki - hity spod remizy z ksenonami z tesco ;)
Offline
I jeszcze jedno - uważaj abyś jakiegoś grata popowodziowego nie kupił. W tym roku to pewnie wszędzie woda była :P
Offline
[quote=rychu]oO
co masz?
taki przykład... rok temu koleś się załamał, bo za bagnet do sprawdzania poziomu oleju powiedzieli mu, że 60 pln. to była jakaś stara 106-tka.[/quote]
Kolega za bagnet do xsary I za bagnet i odme zapłacił 40zł... Więc zależy jak się kupuje i gdzie części. Ja też mam francuza, pali 6-8l benzyny zależy jak się depta, wygodny, cichy i chyba prędko go nie zmienię :P
Offline
[quote=milyges][quote=rychu]oO
co masz?
taki przykład... rok temu koleś się załamał, bo za bagnet do sprawdzania poziomu oleju powiedzieli mu, że 60 pln. to była jakaś stara 106-tka.[/quote]
Kolega za bagnet do xsary I za bagnet i odme zapłacił 40zł... Więc zależy jak się kupuje i gdzie części. Ja też mam francuza, pali 6-8l benzyny zależy jak się depta, wygodny, cichy i chyba prędko go nie zmienię :P[/quote]
Też mam francuzke ;] Cliówka II 1.5 dci 82KM, rakieta ;] Małe, lekkie da sie poszaleć, diesel ma niezłego kopa i przy tym mało pali. Można spokojnie wyprzedzać lepsze bryki, tych właścicieli którym szkoda przycisnać, bo ich 2,5l silnik troche już pali przy zrywnej jeździe.
Offline
Jeden z lepszych diesli Renalut 1.5dci właśnie - bezawaryjny i kopytny, wsadzany już w nowe Nissany.
Renault to taki francuski ford, często trzeba elementy eksploatacyjne wymieniać (zawieszenie i hamulce) jeśli dużo się jeździ. Kiedyś problem był z elektryką w co niektórych modelach np. Laguna II - projektant umieścił nad ECU rynienkę do oprowadzania wody ;)
Z plusów Renault - odporność na korozję (np. Clio II ma przednie nadkola z plastiku, a Kangoory ocynkowane nadkola)
Daewoo bym nie kupił z 2 powodów - rdza, bardzo niski poziom bezpieczeństwa, zwłaszcza biernego. Z zalet można wymienić dosyć wysoką niezawodność, części za grosze, technika sprzed potopu - można samemu naprawiać, jeśli ktoś chce potrafi i lubi. Nie polecam jednak Daewoo gazowców, bądź byłych gazowców. Te silniki źle to znoszą i zimą jest niezła bonanza ;]
Jeśli chodzi o astrę F polecam silnik z mono wtryskiem 1.4 lub 1.6 (spalanie ok 7-8,5l, dobrze znosi gaz - wiem bo mam) ewentualnie diesel isuzu 1.7 (ok 6l). Też auto proste jak budowa cepa, posiadające pewien urok i cieszące oko (hatchback jest piękny po lekkim tuningu) acz zbudowanie sprytnie i nie rujnujące portfela. Z wad: sprzęgło do wymiany po 200tyś na bank; rdzewiejące tylne nadkola,wlew do baku i progi; często palące się żaróweczki oświetlenia wewnętrznego; zacinający się zamek i zwykle martwa wycieraczka w tylnej klapie; w rocznikach 1995-96 przy instalacji gazowej (bez wymiany chłodnicy) często do wymiany będzie halotronowy czujnik położenia wału korbowego, po 1996 był już indukcyjny.
Generalnie jeśli o kupno samochodu chodzi istnieje kilka zasad:
1. Nie podniecać się! Nie podniecać się!
2. Brać samochód który został wyprodukowany w dużej ilości, jego bolączki są wtedy powszechnie znane, tanich części i zamienników w brud, mniejsze prawdopodobieństwo kupienia szrotu - teoretycznie.
3. Unikać wszystkiego co ma w nazwie VW, BMW, Audi i dobiega pod 18-stkę - koszty naprawy i części z kosmosu, wobec tego wysokie ryzyko ze ukradną na części.
4. Nie kupować samochodu z dużą ilością bajerów w myśl zasady - im więcej elementów tym częściej moze sie cos zepsuć.
Ostatnio edytowany przez Zbooj (2010-09-30 15:46:04)
Offline
Podobno Renówki to psują się od stania w garażu :P
Offline
[quote=lis6502]Piotr3ks, jestem ze śląska, ok. Gliwic (szczegóły ewentualnie na pm), chciałbym zamknąć się w 5k wraz z przerejestrowaniem i ew przeglądem.[/quote]
Giełdę w Sośnicy zlikwidowali?
Za 5k to bardziej komputer, ale zawsze można tam było znaleźć conieco, co jeszcze trochę pojeździło.
Offline
[quote=Bodzio]Podobno Renówki to psują się od stania w garażu :P[/quote]
Obiegowa opinia, nie uzasadniona w faktach. Po 10 latach francuz tak spada na wartości, że nieopłacalna staje się naprawa.
Ojca Renault Kangoo to stanęliśmy w trasie tylko raz, a ten samochód sporo jeździ. Być może się nie psuje bo nie stoi w garażu ;]
[url=http://vwszrot.pl/]Der panzerszmelcwagen[/url]
I tak dla porównania: drzwiczki schowka pasażera VW Passat B5 150zł, Opel Astra F 20zł ;]
Ostatnio edytowany przez Zbooj (2010-09-30 15:52:37)
Offline
[quote=Zbooj]Jeśli chodzi o astrę F polecam silnik z mono wtryskiem 1.4 lub 1.6 (spalanie ok 7-8,5l, dobrze znosi gaz - wiem bo mam) ewentualnie diesel isuzu 1.7 (ok 6l). Też auto proste jak budowa cepa, posiadające pewien urok i cieszące oko (hatchback jest piękny po lekkim tuningu) acz zbudowanie sprytnie i nie rujnujące portfela. Z wad: sprzęgło do wymiany po 200tyś na bank; rdzewiejące tylne nadkola,wlew do baku i progi; często palące się żaróweczki oświetlenia wewnętrznego; zacinający się zamek i zwykle martwa wycieraczka w tylnej klapie; w rocznikach 1995-96 przy instalacji gazowej (bez wymiany chłodnicy) często do wymiany będzie halotronowy czujnik położenia wału korbowego, po 1996 był już indukcyjny.[/quote]
Fakt "rudy" wpieprza opla , szczególnie tylne nadkola. Ale można się przed tym ustrzec. Plastikowe nadkola skutecznie chronią reperaturki. Martwa wycieraczka to raczej efekt złej masy. Nie zdarzyło mi się, żeby wewnątrz przepalały się żaróweczki. O karoserię w Astrze F trzeba dbać. Najlepiej konserwować przed każdą zimą. Spalanie 1.7TDS Isuzu - 5l jest osiągalne w trasie, i tak jak mówisz 6l w mieście przy spokojnej jeździe. Częstą usterką Astry jest też termostat. Ale to jest koszt 35zł i można śmiało samemu wymienić. Potwierdzam, wersje benzynowe jak i diesel są proste w budowie i łatwe nawet w samodzielnej naprawie. Przy tym bardzo praktyczne ( posiadam wersje kombi )
EDIT:
Nie ma samochodu któremu nie zaszkodziłoby długie stanie w garażu. Samochód służy do jazdy a nie do stania :-)
Ostatnio edytowany przez Piotr3ks (2010-09-30 15:53:27)
Offline
Tylko weź sprecyzuj: czujnik temperatury cieczy chłodzącej w chłodnicy :) Termostat to jest ta gumka/membrama przy pompie, w silniku. Wymiana tej gumki jest znacznie bardziej skomplikowana.
Nawet hatchback jest bardzo pakowny :)
Ostatnio edytowany przez Zbooj (2010-09-30 15:55:13)
Offline
[quote=Zbooj]Tylko weź sprecyzuj: czujnik temperatury cieczy chłodzącej w chłodnicy :) Termostat to jest ta gumka/membrama przy pompie, w silniku. Wymiana tej gumki jest znacznie bardziej skomplikowana.
Nawet hatchback jest bardzo pakowny :)[/quote]
Termostat to ta membranka/sprężynka. A to z tymi czujnikami to zależnie. Nie wiem jak w benzynowym. Ale w Isuzu jeden czujnik jest wkręcony w chłodnicę, drugi jest w obudowie termostatu. Ten w obudowie termostatu steruje czasem dogrzewania świec żarowych po odpaleniu. [ok, nie rozmywamy]
Ostatnio edytowany przez Piotr3ks (2010-09-30 16:05:07)
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00015 | SET CHARSET latin2 |
0.00004 | SET NAMES latin2 |
0.00178 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.15.228.171' WHERE u.id=1 |
0.00119 | UPDATE punbb_online SET logged=1732704812 WHERE ident='3.15.228.171' |
0.00053 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732704512 |
0.00128 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='18.117.168.71' |
0.00224 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='18.191.200.114' |
0.00241 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='18.226.82.90' |
0.00113 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='185.191.171.1' |
0.00117 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='3.137.181.69' |
0.00119 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='3.149.24.143' |
0.00145 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=17425 AND t.moved_to IS NULL |
0.00006 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00469 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=17425 ORDER BY p.id LIMIT 0,25 |
0.00116 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=17425 |
Total query time: 0.02047 s |