Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Uzywałem Knoppix wersji 4.02 na swoim notebooku i wszytsko było fajnie bo wykrywał cały mój sprzęt.Postanowiłem go zainstalowac.Po instalacji w czsie uruchamiania występuje taki bład "Kernel panic -not syncing:VSF:Unable to mount root fs on unknow-block(3,5)Czego to moze byc wina czy moze cos się zle zainstalowało.Prosze o odpowiedz.Z góry dziekuje.Mój noteebok to Toshiba L20-181 Satellite.pisze na tym forum dlatego bo knoppix po instalacji staję się debianem wiec mysle ze wiecie o co tu chodzi bo ja jestem laikiem i dopiero zaczynam swoją przygode z tym systemem
musisz mieć wkompilowaną obsługę FileSystema na stałe w jajku aby móc załadować system. W katalogu ze źródłem kernela (najczęściej /usr/src/linux-x.x.x)
make menuconfig
File systems --->[/quote]
i wkompiluj te FS które używasz (np EXT3)
edit<
a na jakiej partycji i systemie plików zainstalowałeś system?
możesz też spróbować zrobic INIT.RDKod:
mkinitrd -o /boot/initrd.img-X.X.X X.X.Xzamiast X.X.X wstaw wersje jajka
tak tylko gdzie te polecenia wpisac skoro mi taki bład wyskakuje przy załaczeniu i nic niemoge zrobic.Partcje tworzyłem programem partition magic 8.0 i utworzyłem 2 partycje : swap 1024 MB i Ext3 15000mb moze zle ze tym programem a chwilowo niemam czsu na powna instalacje.dzisiaj wieczorem spróbuje.Co jeszcze moge zrobic?
tak wiem ze knoppix to distro live ale po zainstalowani to juz jest debian ale mam taki problem ze najnowszy debian to az 14 płyt a próbowałem zainstalowac z net install to fajnie pobrałem niby srodowisko graficzne ale nie umiałem go zainstalowac i niewiem juz teraz co robic.Jak zainstalowac srodowiski graficzne po pobraniu go z ftp.Dziekuje za pomoc
INSTALACJA SYSTEMU: