Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam
Jestem nowy w te klocki dlatego proszę o wyrozumiałość :D
Nie mogę skonfigurować tej karty, przekopałem internet i jestem na etapie próby zainstalowania firmware-atheros ale w ogóle mi to nie idzie.
Czy ktoś mógł by mi wytłumaczyć w jaki sposób zainstalować ten sterownik?
Dziękuje i pozdrawiam.
Masz możliwość podłączenia tego kompa do netu po kablu ?
Jaka wersja debiana ?
Niestety nie, chwilowo tylko posiadam drugiego kompa z netem.
Wersja: 7.7 jessie.
7.7 to Wheezy.
Jessie to debian 8
Ściągnij ten pakiet
http://ftp.de.debian.org/debian/pool/non-free/f/firmware-nonfree/firmware-atheros_0.36+wheezy.1_all.deb
Przenieś na właściwego kompa i zainstaluj poleceniem
dpkg -i /scieżka/nazwa pakietu
Potem zrestartuj komputer.
Zrobione ale dalej nie widzi karty.
Zobacz czy polecenie
ifconfig -a
wypluwa cos w stylu
wlan0 wlan1 lub podobnie.
jest lo i wlan0.
Na lo jest jakiś transfer.
To teraz zobacz co zwróci polecenie
iwlist wlan0 scan
(bash: iwlist: nie znaleziono polecenia) :/
[quote=krystianek](bash: iwlist: nie znaleziono polecenia) :/[/quote]
Uruchom to z konta roota.
iwlist wlan0 scan
lub:
iw dev wlan0 scan
Przy problemach ze sprzętem najlepiej podać rzeczywistą nazwę karty sieciowej, którą znajdziesz w wynikach poleceń [tt]lspci[/tt] lub [tt]lsusb[/tt]
wireless-tools zainstalowane
na "iwlist wlan0 scan" daje " wlan0 Interface doesn't support scanning : Network is down
Nazwa urządzenia: Atheros Communications, Inc. AR9271 802.11n
Ostatnio edytowany przez krystianek (2014-12-27 14:46:02)
Zobacz tak
ifconfig wlan0 up iwlist wlan0 scan
Niestety nie mam możliwości skopiowania wyników ale z tego co widze pokazały się dane na temat mojej sieci Wifi,czy jest hasło i tak dalej.