Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
[quote=sp3cu]Informatycy nie uczą w szkołach, żaden z nich by nie pracował za ~1500.- w szkole.[/quote]
Informatyka to moja pasja od kiedy pamiętam :> codziennie rozwijam się i pomagam innym, obecnie studiuję informatykę i chcę uczyć w szkole :) Pieniądze nie są ważne, bezcenne jest to, że będę widział jak ludzie pod moim wpływem stają się lepsi- tego nie można kupić...
... aczkolwiek tylko w liceum :>
Offline
Hahahaha zobaczymy co powiesz po pierwszym roku pracy jak. Ale tak czy tak życzę Ci powodzenia:)!!
Offline
[quote=bercik]http://www.cke.edu.pl/images/stories/Inf_zaw_06/tech_teleinformatyk.pdf
czesc 1 -w ogromnej mierze pamieciowka z norm, specyfikacji "popularnego" (czesto troche juz historycznego) sprzetu, podstawy matematyki/fizyki (np. obliczanie ceny za zurzyty prad)
czesc 2 - nie ma nic wspolnego z specjalizacja :-/[/quote]
Zdawalność z teleinformatyki wyszła najgorsza, ale to dlatego, że pierwszy raz był ten egzamin. Nauczyciel nam tłumaczył, że z każdym kolejnym egzaminem zawodowym jest " przeplatanka " - jednego roku jest łatwiejszy, drugiego trudny.
Ponoć jeżeli chodzi o część praktyczną to ludzie wykładają się na dokumentacji. Jeszcze warto też zwrócić uwagę na różnego rodzaju olimpiady, w których jak się zostanie laureatem to ma się zagwarantowane zwolnienie z części pisemnej i uznanie jej na 100%. ( Olimpiada Wiedzy Technicznej, Euroelektra )
Offline
Co do matury z infy - zdałem ją już te 2 lata temu, masakra - nawet nie co do trudności zadań (co już to tu swego czasu pisałem, no cóż - powtórzę się ; - ), ale co do organizacji arkusza. Dają zadania proste, ale czasochłonne.
U nas już komisja (w składzie: gość z wf, kobieta z przedmiotu zwanego "Wiedzą o kulturze" i polonistka) miała po wszystkim, poza dyskietkami - zgrać wszystko na CD. Heh - zdawałem u mnie w szkole na linuksie (jako jedna z 3 osób), wyszedłem z egzaminu ostatni... - pomagałem im zrzucić dane na cd.
Co ciekawe, kompy z linuksami ustawiał jakiś czas przed maturą znajomy. Nauczyciel informatyki akurat byłby chyba w stanie to zrobić, ale mu się nie chciało, więc wyręczył się uczniem.
Jak podchodzić do tego egzaminu? Na luzie, z uśmiechem na ustach i dużą dawką ironii w czasie piwka podczas przerwy między częścią teoretyczną i praktyczną. Większość uczelni (prawie wszystkie techniczne) nie biorą informatyki pod uwagę. W moim przypadku o przyjęciu na studia decydowała tylko i wyłącznie matura z matematyki. Nie ma sensu się przejmować, chociaż warto jeden dzień poświęcić na maturę z infy. A jak się komuś znudzi - można nawet wyjść w połowie - z przedmiotów dodatkowych chyba nie można nie zdać, niezależnie od wyniku.
Offline
[quote=owca]Oto arkusze: [url=http://rapidshare.com/files/81256482/egz_zawodowy_informatyk.rar.html]click[/url][/quote]
pozwole sobie na krotki komentarz dotych testow:
2006/technik_informatyk.pdf
zad 10 - IMHO wszystkie odpowiedzi sa poprawne
zad 12 - piekna teoria w praktyce i tak laczy sie do spk out ...
zad 41 - wredne dla dyslektykow (zwlaszcza to https) ...
zad 44 - porazajace, ktos wie dlaczego ?
2007/test y.pdf
zad 25 - znajmosc jakis podstazalych wiruow to podstawa ;-)
zad 46 - oooo ....
ogolnie - czy przeliczanie dziesietny - szesnastkow - dwojkowy itd jest takie wazne zeby tyle zadan na to robic (do tego sa kalkulatory) i co ma czesc II do informatyki ?
Offline
Jeśli chodzi o 44/2006 to Pani od Systemów i Sieci powiedziała że rękawiczka może się w trybiki wiertarki wkręcić i nieszczęście gotowe.
Część druga ma do zawodu. Musisz wiedzieć kiedy i ile możesz urlopu dostać, jak chcesz firmę założyć to gdzie sie udać, jaką karteczkę z poczty wziąć, żeby zapłacić za kupione na allegro buty.
Ostatnio edytowany przez owca (2008-01-05 08:26:49)
Offline
MG_Peter rozwiałeś moje wątpliwości, nieważne jaka jest i tak przystąpię. Jak sie uda zdać to się pochwalę :) Pozdrawiam.
Offline
Zadanie 7.
char s = "To jest tylko test"
Przecież to nie ma najmniejszego sensu...powinna być odpowiedź
e) Nie skompiluje się ;]
pzdr.
Offline
Najlepiej chyba będzie pod Ścianę Płaczu w Jerozolimie :)
Offline
a jeżeli pielgrzymka nic nie da, to możesz spróbować tutaj: http://prawa-ucznia.pl/
Offline
[quote=emsilog]MG_Peter rozwiałeś moje wątpliwości, nieważne jaka jest i tak przystąpię. Jak sie uda zdać to się pochwalę :) Pozdrawiam.[/quote]
[b]emsilog[/b] [url=http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=91&Itemid=93]tutaj[/url] masz testy maturalne z ubiegłych lat. Wypełnij je, będziesz wiedzieć przynajmniej jakich pytań możesz się spodziewać.
Ja w przyszłym roku na maturze chyba podejdę do informatyki, tylko nie wiem czy jako przedmiot obowiązkowy, czy jako dodatkowy. Gdybym wybrał jako obowiązkowy mógł bym zdawać podstawę, natomiast jak dodatkowy to rozszerzoną. Z rozszerzonego nie czuje się pewnie:(.
Offline
Nie wiem czy za rok będzie taka możliwość sp3cu, bo w tym niestety jest jeszcze rozszerzona only. Hardcore :D
Offline
z tego co slyszalem jedynym kierunkiem na ktory wymagaja matury z informatyki jest bibliotekarstwo ;-)
Offline
Właśnie piszę pierwszego posta na tym forum, tak więc serdecznie witam wszystkich odwiedzających !
Przeważnie udzielam się na Trzepaku, ale widzę poruszacie tutaj bardzo ciekawe tematy, i mimo iż korzystam z Opensuse to widzę że bardzo wiele wspólnych tematów można znaleźć. No ale to w końcu tylko różne dystrybucje a Linux to Linux ;)
Odnośnie informatyki w szkole (chodzę do LO) i matury...
Moim zdaniem to jest jedna wielka porażka i nie porozumienie. W mojej klasie najwyżej jedna osoba będzie zdawała maturę, a nauczcielka wszystkim non-stop wciska Turbo Pascala do łbów, muszą się z tym męczyć i mają problemy osoby które nawet nie widzą co są pliki *.ZIP albo *.PDF !!!!!! Po co takich ludzi wałkować tym TP, i jeszcze usadzać ich na półrocze z inf, przecież i tak nie będą informatykami !
Sam kocham informatykę (nie tą szkolną), administruje serwerem na Linuchu (poczta, www, dns, ftp, proxy, vpn'y) który służy do obsługi mojej sieci.
W szkole mamy pracownie informatyczną oprartą o serwer na Novellu i komputery z win. XP + klient novella... Jak coś się sypie nauczycielka przychodzi od razu z problemem do mnie.
Raz po reinstalacji systemów, słyszę od niej. "Komputer sieci nie widzi, ping nie idzie !!) już wpadła w panikę że kable będzie trza ze ściany wywalać <hahaha> Oczywiście sprawdziłem co jest nie tak. Na jednym kompie sieciówka w Biosie wyłączona, na trzech innych brak sterowników (oczywiście baba nie miała pojęcia o tym) No... uruchomiłem to wszystko itd.
Ale... Nie nawidzę Pascala, robienie w nim jakiś pieprzonych matematycznych zadań itd. I wiecie co ? Mimo że to ja trzymam w ryzach ten cały bajzel w sali inf. miałem zagrożenie z inf i musiałem przyłazić zdawać "informatykę" na DOPA.
Coś idiotycznego... :/:/
Matury z inf oczywiście zdawać nie będę ! Jak już to matmę czy fizykę.
Tylko zastanawiam się co ze studiami. Przydałby się jakiś kierunek typu informatyka stosowana. Bo niestety standardowo na Politechnikach jest matma i programowanie...
Kocham komputery, a zwłaszcza sieci, bardzo lubię o rozgryzam zagadnienia związana z bezpieczeństwem w sieciach itd. (cała moja sieć stoi na Openvpn), ale programowania zadań matematycznych już zdecydowanie NIE. Tak więc jestem trochę w kropce.
Pozdrawiam wszystkich co muszę się męczyć z tym chorym systemem nauczania......
Offline
Moim zdaniem w szkole na informatyce się nie można niczego nauczyć:) Za mało godzin, źle zorganizowany tok nauczania, Niekompetentni nauczyciele. Na przykład ja w pierwszej klasie technikum zacząłem uczyć się C++ a w drugiej klasie po zmianie nauczyciela przeszliśmy z C++ do TP śmieszne ale prawdziwe:) Systemów czy grafiki można się nauczyć ale do programowania czeba mieć to coś:P:P:)
Offline
Moim zdaniem to jest jedna wielka porażka i nie porozumienie. W mojej klasie najwyżej jedna osoba będzie zdawała maturę, a nauczcielka wszystkim non-stop wciska Turbo Pascala do łbów, muszą się z tym męczyć i mają problemy osoby które nawet nie widzą co są pliki *.ZIP albo *.PDF !!!!!! Po co takich ludzi wałkować tym TP, i jeszcze usadzać ich na półrocze z inf, przecież i tak nie będą informatykami ![/quote]
Bullshit szkoła średnia to ostatni moment aby tych ludzi zapoznać z informatyką bowiem później przychodzą tacy przekwalifikować się na studium policealne, gdyż słyszeli że z takim czy innym papierem łatwiej o prace i mówią wprost po co my się mamy tego uczyć przecież my chcemy papier... a szkoły z regóły te mniejsze i prywatne przystają na wymagania większości, gdyż to im przynosi dochód.W efekcie mamy kupę informatyków co to po serwis dzwonią.
Jeśli w szkole średniej nie pokaże się tym ludziom co to jest informatyka to później będzie już za późno aby ludzi edukować. Z drugiej strony fakt faktem jest iż program nauczania w szkołach jest z deka skopany i uczy się w nich głupot jak ACLOGO co to do niczego się nie przydaje.
Nigdy się niektórych rzeczy nie dowiesz, jeśli na niektóre pytania samemu sobie nie odpowiesz - STFW
Offline
Jan89 z twojego opisu wyczytałem samego siebie :) Ja również nie lubię tego cholernego TP, chociaż problemów takowych z nim w szkole nie miałem. Podobnie jak ty razem z kumplem zarządzam szkolnym informatycznym bałaganem. Teraz instalujemy wszędzie linuksa (Kubuntu) tak żeby wszyscy po feriach mogli go poznać (chwała za to nowemu nauczycielowi). Ja podejdę do tej matury z infy, jak nie zdam to trudno świat sie nie zawali a przynajmniej nikt mi później nie powie, że nie próbowałem.
Offline
Maturę można poprawiać w następnym roku.
Offline
No można. Tylko po co ją zdawać jak liczy się tylko matma i fiza. U mnie w kl. ani jedna osoba nie zdaje.
Tylko spora część osób w mojej klasie nie potrafiła by skonfigurować sobie programu pocztowego (o np. IMAP'ie to już w ogóle nie mówię), i wysłać paru plików w spakowanym załączniku.
Moim zdaniem tego rodzaju umiejętności są bardziej przydatne na co dzień w pracy i w życiu. Zresztą wiedza na temat co to jest PDF i czym się to otwiera jest bardzo przydatna.
Ale nie.... Lepiej ludzi zniechęcać totalnie do komputerów poprzez ładowaniu im do mózgów zadań matematycznych których rozwiązanie mają napisać w TP....
Żal...
Offline
Ja zaś skończyłem studia podyplomowe z informatyki. Po nich można uczyć infy w szkole. Ludziska kochani, co ja miałem. Kurs tworzenia stron www we FrontPage'u, obsługa Worlda , accesa i exella. Był też Corel Draw i Flash.
Szkoda słów.
Offline
No można. Tylko po co ją zdawać jak liczy się tylko matma i fiza. U mnie w kl. ani jedna osoba nie zdaje.
Tylko spora część osób w mojej klasie nie potrafiła by skonfigurować sobie programu pocztowego (o np. IMAP'ie to już w ogóle nie mówię), i wysłać paru plików w spakowanym załączniku.
Moim zdaniem tego rodzaju umiejętności są bardziej przydatne na co dzień w pracy i w życiu. Zresztą wiedza na temat co to jest PDF i czym się to otwiera jest bardzo przydatna.
Ale nie.... Lepiej ludzi zniechęcać totalnie do komputerów poprzez ładowaniu im do mózgów zadań matematycznych których rozwiązanie mają napisać w TP....
Żal...[/quote]
Ano żal, gdyż informacje typu co to jest archiwum zip powinny posiadać już dzieci w szkole podstawowej a nie w średniej do tego jeszcze techncznej gdzie jako takie podejście jest do przedmiotów typu technologia maszyn, termodynamika etc. nie twierdze że są to materiały bardzo trudne lecz napewno są bardziej dostosowane do szkoły średniej niż to czego uczą nas na informatyce. Gdy poszedłem na studium informatyczne (grafika i multimedia komputerowe)ludzie dopiero tam się zaczęli uczyć się obsługi myszki komputerowej...było również coś o tych dziwnych książeczkach na pulpicie... do końca szkoły dotrwałem gdyż były to czasy sponsoringu przez rodziców. Żal dupę ściska jak się pomyśli na co ta kasa poszła... Paradoksalnie najwyższy poziom w tejże szkole był z ekonomii i tam faktycznie kobieta coś wymagała. :/... Swoją drogą takie szkoły powinno się pozamykać,... zwykłe nabijanie ludzi w butelkę.Moim zdaniem tego rodzaju umiejętności są bardziej przydatne na co dzień w pracy i w życiu. Zresztą wiedza na temat co to jest PDF i czym się to otwiera jest bardzo przydatna.[/quote]
Ten model nauczania jest szczególnie popularny we francji, bądź stanach gdzie ludzie myślą że polska to taki kraj gdzie całoroczne śniegi sięgają do pasa a na ulicach można spotkać białe niedźwiedzie.
PS. czy na tym forum nie prowadzi się tydzień w tydzień dwóch równoległych topików na temat stanu polskiej edukacji :)Ostatnio edytowany przez terefere (2008-01-07 04:16:55)
Nigdy się niektórych rzeczy nie dowiesz, jeśli na niektóre pytania samemu sobie nie odpowiesz - STFWOffline
[quote=terefere]PS. czy na tym forum nie prowadzi się tydzień w tydzień dwóch równoległych topików na temat stanu polskiej edukacji :)[/quote]
No, coś takiego... ale nie przejmuj się. Temat edukacji wraca przy każdej sesji/maturze/końcu i początku roku. taki bumerang.
Swoją drogą wpadłem na pomysł. Raczej kosztowny i nie do zrealizowania, ale co by było jakby w TV puścić wypaśną (kolorową itp) reklamówkę promującą linuksa?
Offline
[quote=davidoski]Maturę można poprawiać w następnym roku.[/quote]
Nie trzeba czekać całego roku. Można bodaj w sierpniu. Pod warunkiem, że obleje się tylko jeden przedmiot.
Do tego przez następne 5 lat można maturę poszerzać o kolejne przedmioty, do... 3? 5? Nie pamiętam.
[quote=Jan89]Moim zdaniem tego rodzaju umiejętności są bardziej przydatne na co dzień w pracy i w życiu.[/quote]
To nie jest problem nauczania informatyki, a polskiego (i pewnie nie tylko) systemu nauczania w ogóle.
Nacisk powinno się kłaść przede wszystkim na zafascynowanie nauką. Dlaczego postanowiono bliżej zbadać jakieś zagadnienie. Jakie niosło to ze sobą konsekwencje. Jakie wcześniej funkcjonujące teorie zostały odrzucone i dlaczego. Jeżeli uczniowi przedstawić jakieś zagadnienie w formie, która go zaciekawi, sam poczyta więcej informacji na dany temat, a tym samym w głowie zostanie mu na pewno więcej niż po wykładzie. Wykłady zresztą powinno się okraszać anegdotkami tematycznymi, gdyż są wtedy chętniej słuchane i łatwiej zapamiętywane.
Prócz tego niewłaściwe jest rozdrobnienie w nauczaniu. Fizyki czy biologii, nie wspominając już o j. polskim, kulturze i filozofii, nie wolno rozpatrywać w oderwaniu od kontekstu historycznego i geograficznego. Dla przykładu filozof Kant stwierdził, że czas i przestrzeń są tylko zjawiskami, co zaowocowało fizyką kwantową (opiera się ona głównie na tych założeniach), bez której z kolei nie byłoby np. energii jądrowej.
Jednak zamiast tego preferuje się nauczanie suchych i zupełnie nieciekawych regułek oraz pustych terminów. Uczniów nie chce się nauczyć, [tutaj miejsce na teorię spiskową]. M.in. dlatego od dłuższego czasu, notabene z bardzo dobrymi wynikami, stosuję metodę trzech zet.
Dobrym przykładem, jak powinno się podchodzić do nauki i jak powinny być pisane podręczniki, jest książka ,,Krótka historia prawie wszystkiego" Billa Brysona.
Disklejmer: powyższe słowa to tylko bardzo ogólny i dość chaotyczny szkic krytyki systemu nauczania. Nie mam teraz ochoty i czasu na dogłębną analizę tematu.
[quote=Jan89]Zresztą wiedza na temat co to jest PDF i czym się to otwiera jest bardzo przydatna.[/quote]
,,PDF to format plików otwieranych przez program Acrobat Reader firmy Adobe" — taki kwiatek gdzieś kiedyś wyczytałem. Chyba nawet na jakiejś stronie rządowej. Z 3 lata temu to było, ale do dziś co krok spotykam stwierdzenie, że do otworzenia PDF-a potrzeba Adobe Acrobat Reader. A przecież można skorzystać ze znacznie lżejszych zamienników, jak FoxIt Reader (dla Windowsa) czy XPDF, KPDF (KDE) lub evince (GTK). Ale nie, nawet niektórzy użytkownicy Linuksa preferują kobyłę Adobe.
Ostatnio edytowany przez Minio (2008-03-10 17:32:09)
Offline
Odświeżam temacik aby życzyć powodzenia wszystkim z grona "kamikadze", którzy zdają jutro osławioną już mature z infy :P
P.S. Wg gazeta.pl jest nas 3 420 :D
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00011 | SET CHARSET latin2 |
0.00005 | SET NAMES latin2 |
0.00101 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.15.186.56' WHERE u.id=1 |
0.00057 | REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '3.15.186.56', 1732224082) |
0.00047 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732223782 |
0.00072 | DELETE FROM punbb_online WHERE ident='18.222.121.24' |
0.00056 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=10246 AND t.moved_to IS NULL |
0.00005 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00382 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=10246 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 |
0.00116 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=10246 |
Total query time: 0.00852 s |