Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Na pewnym zagranicznym forum znalazłem coś takiego:
[img]http://csiks.pl/cpu_utilization.png[/img]
I co do silnika gry, to da rade mieć lepszy rezultat, na tym samym forum jeden z graczy pokazał takiego screena:
[img]http://csiks.pl/40127fb139145d0299c67ad962ecb162.png[/img]
Wersje binarek mam dobre, bo np ta osoba która podała ten dobry wynik tez z nich korzysta :)
Serwery uruchamiam:
!/bin/sh
sleep 1
cd /home/servery/hlds_27015/
/usr/bin/nice -n -20 /usr/bin/taskset -c 6 ./hlds_run -console -game cstrike +sys_ticrate 250 +map de_dust2 +maxplayers 32 -pingboost 3 - bez tego tez probowalem, przy mniejszej ilosci graczy jest lepiej, gdy wiecej niz 20 to wole nie mowic ;/
Serwer2 /usr/bin/nice -n -20 /usr/bin/taskset -c 5 ./hlds_run -console -game cstrike +reszta
Serwer3 /usr/bin/nice -n -20 /usr/bin/taskset -c 4 ./hlds_run -console -game cstrike +reszta
itp
Ostatnio edytowany przez gokaj (2012-02-06 20:33:00)
Offline
To znaczy, że potrzeba zmian w konfigu gry i hlfsa, czy jakichś kombinacji w systemie?
Bo na górnym obrazku widzę - że to leci na RedHacie -który ma wlączonego fabrycznie SElinuxa, co poprawia znacząco bezpieczeństwo.
Reszta tych obrazkow, to raczej niezbyt czytelne (dla mnie).
Choć widzę, ze ktoś ma 31 userów i obciazenie 13 % na jakimś procku, którego modelu nie znam.
Ale raczej mniejszym od wielojajowego Xeona.
Jak cytujesz jakieś forum czy coś innego z netu, to najlepiej daj sznurka do oryginału.
To bym zmienił na zero:
nice -n 0
albo wywalił.
Po głębszej analizie jeden wniosek.
Wyższy priorytet moze przydusić tą czesć systemu, bez której gra działać nie może.
Bo przecież, żeby gra działała, musi cały system działać.
I być może ten priorytet daje efekt odwrotny do zamierzonego,poprostu gra coś tam blokuje, i nie może potem się dostać do takiej czy innej funkcji systemu, i od tego wariuje.
Te brednie o kernelu RT i wartościach nice na serwerze, gdzie jest równocześnie XX użytkowników, to jakiś idiota pisał.
Serwer musi rozłożyć równomiernie moc na liczbę żadań pacjentów.
To by było na tyle
;-)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-02-06 20:39:01)
Offline
Tak, tylko jest problem. Najwięcej cennych informacji znalazłem właśnie na tym forum, tylko nawet z google translate mało co rozumiem :D
[url]http://c-s.net.ua/forum/topic33758.html[/url]
Może ktoś tu zna ten język :P?
Na tamtym obrazku widać, jak ktoś otrzymuje 1000fps przy 10 graczach tracąc tylko 13 CPU.. Cos pięknego, chyba nigdy tyle nie zastane ;/
31 users to ile graczy przewinęło się przez serwer od odpalenia go
Ostatnio edytowany przez gokaj (2012-02-06 20:44:53)
Offline
Ukraiński, podobny do rosyjskiego.
Gtranslate zbyt luksusowo nie tłumaczy, ale można wytrzymać, da się conieco zrozumieć.
Jedno, co tam widzę, to to, że chyba wszyscy tam mają CentOS'a 5.5 i 5.7.
To inny system niż Debian.
Moze na nim albo na RedHacie ten cholerny hlds byl kompilowany, i dlatego lepiej wypada w biliotekach CentOS - mam na myśli wersję.
CentOS jest binarnie zgodny z RedHat.
Jak masz możliwość, to sprawdź, jak ten hlds pójdzie na [url=http://wiki.centos.org/Download]CentOS[/url].
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-02-11 03:28:22)
Offline
Ok zobaczę co da się zrobić :)
Dzięki za pomoc!
Nie zamykajcie tego tematu, będę pisał o postępach, o ile będą :(
Offline
Ja tam potrzeby wymiany jajca na >=3 nie widzę. Na serwer jednak cały czas <3 :)
Popieram tezę o kiepskiej kompatybilnosci tych binarek z Debianem. Swoją droga to i tak jakas lipa bo źródeł tego nie ma.
Offline
[quote=qluk]Ja tam potrzeby wymiany jajca na >=3 nie widzę. Na serwer jednak cały czas <3 :)
Popieram tezę o kiepskiej kompatybilnosci tych binarek z Debianem. Swoją droga to i tak jakas lipa bo źródeł tego nie ma.[/quote]
Co do kernela, to jeden powód mogę [url=http://forums.grsecurity.net/viewtopic.php?t=2926&p=11599]zaproponować[/url].
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-02-11 12:43:22)
Offline
Na tym forum *.ru tez podaja opcje z RT tylko na CentOS. Widze, ze maja ustawiony sys_ticrate 10.000 i dziala przy 10 playerach, wyciaga okolo 1000 Fps. Moze warto sprawdzic tego CentOS. Sa tam tez wystawione przykladowe configi. Nie chce tutaj wywolac jakiegos flame, ale sprobuj to postawic na freebsd. Niektore rzeczy chodza wydajniej na emulacji FreeBSD niz natywnie na linuxie. Pamietam jak stawialem servery cs na freebsd 7.2. W zaleznosci od hz jajka tyle fps bylo trzymanych bardzo stabilnie na serverze. Zeby ustawic HZ na freebsd nie musisz kompilowac jajka. Dopisujesz tylko linijke HZ=500 lub HZ=1000 (w zaleznosci co potrzebujesz) do loader.conf i reboot. No i oczywiscie trzeba pamietac jeden server = jeden rdzen.
Ostatnio edytowany przez bryn1u (2012-02-27 08:48:06)
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00009 | SET CHARSET latin2 |
0.00004 | SET NAMES latin2 |
0.00091 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.12.73.149' WHERE u.id=1 |
0.00089 | UPDATE punbb_online SET logged=1733338523 WHERE ident='3.12.73.149' |
0.00047 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1733338223 |
0.00069 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=194145 |
0.00221 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=20587 ORDER BY posted |
0.00053 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=20587 AND t.moved_to IS NULL |
0.00006 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00136 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=20587 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 |
0.00085 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=20587 |
Total query time: 0.0081 s |