Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
wtryski sprawdzisz tylko po wymontowaniu na stole, ale można zrobić analizę spalin grubsze rzeczy powinny wyjść(nie wszystkie)
sprawdż cenę np tylnych hamulców bo w clio tył tj 2 bębny i szczęki to 1000zł a to wg ,mnie przesada.
Będziesz oglądał auta to możesz luknąć na:
przewody hamulcowe przy pompie hamulcowej/ABS muszą być jednego koloru raczej czarne,zielone to wymienione a to żle
disel-a odpalaj zimnego zobacz na kolor spalin, ciepły disel w komisie to już wiadomo że jest z nim problem
musi chodzić równo,zimny i po rozgrzaniu.
jaki olej zalany w silniku kolor,gęstość porównaj z wpisami w książce po 1000km raczej nie powinien być smołą
jak się rozgrzeje podkręć obroty i sprawdż poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, nie może go przybywać
co do samodzielnej regeneracji wtrysków, to tylko wyczyszczenie ich ze szlamu,a nie regeneracja,zużyte trzeba wymienić i tyle nie wierz w takie bajki..
Offline
@stepien86
Akurat mam tego Peugeota dokładnie z tym silnikiem co opiszujesz z 2002 r. Kupiłem go ponad miesiąc temu i ogólnie mogę potwierdzić że auto na razie sprawuje się bez zarzutu. Nawet z dynamiką jazdy jest w miarę ;). Jak na razie to sobie go bardzo chwalę. Co fajne to że ma dość wysko siedzenia względem podłogi co w moim przypadku wpływa na komfort jazdy.
Offline
[quote=darian]co do samodzielnej regeneracji wtrysków, to tylko wyczyszczenie ich ze szlamu,a nie regeneracja,zużyte trzeba wymienić i tyle nie wierz w takie bajki..[/quote]
Samodzielna regeneracja = wymiana zaworków w nich na nowe, więc generalnie wymienia się to co się rozlatuje (jest opisane w tym manualu co dałem).
Offline
[quote=Zbooj][quote=rychu]Zbooju, oczywiście, że pisze o starych dieslach ;) nowszych specjalnie nie testowałem, bo mnie po prostu na to nie stać. co do koła dwumasowego to imo nie warto w to pchać kasy, w ogóle to za ten "wynalazek" to niemieccy inżynierowie jakąś antynagrodę powinni dostać.[/quote]
[url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe#Ko.C5.82o_zamachowe_dwumasowe[/url][/quote]
tak, ja też umiem wklejać linki z wikipedii. tylko poproszę jeden sensowny argument za DWUMASOWYM kołem zamachowym. oprócz takiego, że producent auta zarobi. pytam o korzyść dla usera.
Offline
@diabolic - miło słyszeć ;) witam wśród posiadaczy peugeota 307 - jak będziesz miał jakieś problemy to pisz, coś tam się uda pomóc.
@mily - na co patrzeć przy zakupie? Najlepiej wziąć ze sobą człowieka co się troszkę na tym zna i nie da się zagiąć przez sprzedającego( zasada " nie umiesz pływać trzymaj dupe z dala od basenu) - do tego:
- konieczny miernik grubości lakieru. Grubość w przypadku lakieru metalizowanego ~120 mikrometrów (sprawdzić łącznie z dachem). - może zdarzyć się delikatna różnica gdyż ktoś mógł mieć otarcie i lakierowany element!
- Sprawdzenie "czystości" silnika tzn czy nie ma żadnych wycieków, nagarów, czy silnik pali od kopa, czy równo pracuje, czy nie słychać w nim niepokojących dźwięków.
- Sprawdzić czy wszystkie szyby są oryginalne.
- Najlepsze auto przy zakupie to takie, które nie jest podpicowane pod sprzedaż tzn wyplakowane, że wszystko się świeci jak psu jajca! W tedy masz szanse sprawdzić czy nie czuć zapachu stęchlizny w środku ( auta po powodziowe).
- Do tego najlepiej mieć możliwość wjazdu na kanał - sprawdzenie podwozia czy nie jest bardzo skorodowane, czy podłużnice są oryginalne i nie ma śladów ich spawania czy wzmacniania, za razem sprawdzisz stan zawieszenia z przodu i tyłu ( sworzni, końcówek, tulei).
- sprawdź koniecznie czy działa zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja! ( w przypadku braku klimy nie wierz, że to może być tylko brak czynnika, może to być sprężarka, chłodnica klimy itd - szkoda kasy wywalać w takei coś na dzien dobry) to samo tyczy się ogrzewania!
- najlepiej podjechać jeszcze na komputer celem sprawdzenia czy nie ma jakichś błędów - oczywiście po jeździe próbnej.
- sprawdź wszystkie urządzenia w jakie wyposażone jest auto czy działają ( np tempomat )
Chcę być obiektywny ale za 14-18k nie kupi się auta, w którym nic sie nie bedzie działo! Do tego wszystkiego nie czytaj forum danej marki bo nie kupisz w ten sposób żadnego samochodu. Ludzie kupują parcha za pare zł mniej a pozniej piszą na forum jakie to mu się cuda dzieją a kolejny forumowicz pseudo mechanik podopowiada mu jak to zrobić we własnym zakresie i tam to już w ogole czyta się takie ciekawostki, że idzie boki zrywać ;)
Jeżeli chodzi o turbo, przede wszystkim nie może być jej słychać, czy gdzieś w pobliżu nie ma wycieków oleju - i generalnie podczas jazdy to turbo powinno być czuć ( dynamika) wiadomo, że autko, które ma 80KM nie będzie rwało asfaltu ale powinno przyspieszać.
Jeżeli chodzi o prywatnych właścicieli - ostatnio zszedłem do kolegów z serwisu i byłem świadkiem przypadku Pana, który był 1 właścicielem grande punto, przebieg 400 tyś dodatkowo auto jeździło na nauce jazdy "L", usługa serwisowa miała polegać na wymontowaniu pedałów po stronie pasażera, później pan jedzie na korekte stanu licznika ( 160.000 ) i auto idzie jak świeża bułeczka :) Kupić dobre auto w tych czasach stanowi poważny problem. Może się zdarzyć tak, że będziesz miał kosmetyczne sprawy do naprawy, a może być tak ze sypnie coś co jest kosztownego - na to reguły nie ma.
Chyba wszystko co mógłbym doradzić, a i pamiętaj, że na początek czeka cię nie tylko ubezpieczenie ale również : wymiana oleju i filtrów ale również wymiana rozrządu, pompy wody itd no i ewentualnie reszty co można wychwycić przy zakupie ( ewentualnie jakieś elementy zawieszenia, klocki tarcze ).
Mam nadzieję, że choć troszkę pomogłem :) Pozdrawiam i życzę owocnego zakupu
PS jeżeli chodzi o koła dwumasowe - niestety jest ich konieczność montazu z uwagi na to jakie są teraz wysokie momenty obrotowe silnika- są to inne parametry pracy sprzegła niż w aucie z przed 15laty, oczywiście polak potrafi i niektorzy montują zestawy 4elementowe z tzw sztywnym kołem zamachowym - oczywiście jest to rozwiązanie dobre na krótką metę, po czasie mogą wystąpić inne problemy układu napędowego!
Ostatnio edytowany przez stepien86 (2012-11-30 10:48:09)
Offline
[quote=rychu][quote=Zbooj][quote=rychu]Zbooju, oczywiście, że pisze o starych dieslach ;) nowszych specjalnie nie testowałem, bo mnie po prostu na to nie stać. co do koła dwumasowego to imo nie warto w to pchać kasy, w ogóle to za ten "wynalazek" to niemieccy inżynierowie jakąś antynagrodę powinni dostać.[/quote]
[url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe#Ko.C5.82o_zamachowe_dwumasowe[/url][/quote]
tak, ja też umiem wklejać linki z wikipedii. tylko poproszę jeden sensowny argument za DWUMASOWYM kołem zamachowym. oprócz takiego, że producent auta zarobi. pytam o korzyść dla usera.[/quote]
Tylko wrzuciłem informacje, nie miałem zamiaru niczego sugerować oprócz tego, że:
[quote=Wikipedia]Takie rozwiązanie jest jednak droższe od tradycyjnego, ponadto, w wielu przypadkach koło dwumasowe okazywało się elementem o wysokiej awaryjności[/quote]
PS. Apropos Mazdy. Co ciekawe, Mazda ma, jak na wielkość auta, bardzo małą kierownicę ;)
Ostatnio edytowany przez Zbooj (2012-11-30 10:56:18)
Offline
@stepien86:
Trochę się chyba znam, jak pisałem wyżej moje poprzednie auto nie widziało mechanika, uszczelka pod głowicą czy wymiana skrzyni bez kanału to były wyzwania ;)
Co do szyb, wiem.
Bez wytrzepania auta na stacji diagnostycznej nie kupie na pewno ;)
Co do komputera, mam kabelek i soft diagnostyczny OBDII i dodatkowo dedykowany do renówek DDT2000
Za rady dotyczące turbo dziekuję :)
Dziś idę oglądać pierwszą sztukę, ma przejechane 300tyś km i nie planuje jej kupować, ale stoi w salonie rzut kamieniem od mieszkania więc się przejdę, przejadę, zobaczę czy takie auto mi odpowiada, a widziałem że mają tez 307-ke, więc będę mógł porównać i zobaczyć co bardziej mi pasuje :)
Pozdrawiam
// Edit
I jestem już po oglądaniu aut.
Na początek zaznaczam że od razu wiedziałem że nie chcę tego auta, poszedłem tylko dla treningu, zobaczyć jak wygląda na żywo :)
Generalnie tak, [url=http://www.golemo.pl/uzywane.php?id_samochodu=o_288476#top_main]307[/url] jak dla mnie strasznie toporne wnętrze ma, poza tym nie jest zły, ale oglądałęm tylko tak ogólnie, nie wpatrywałęm się w szczegóły.
Co do [url=http://www.golemo.pl/uzywane.php?id_samochodu=o_323301#top_main]Renówki[/url] to, gość się nie krył wcale jeśli o wady auta chodzi:
1. Sprowadzony z Włoch, jeden właściciel w polsce.
2. Lakierowane oba boki, ponoć obtarty był.
3. Do zrobienia hamulce.
4. Przycinają się klamki.
5. W trakcie oglądania wyszło: hands-free nie zawsze łapie, nie działa sterowanie lusterkami.
Dodatkowo koleś twierdzi że turbo było nowe wstawione 80tyś temu, rozrząd wymieniony 30 tyś temu. Sam silnik nie zapocony nigdzie, brakuje plastików w komorze silnika. Dmucha spalinami z pod korka oleju delikatnie. Silnik nie kopci, zimniutki załapał od kopa, obroty nie falują. Ciepły też pali bez problemu. Niestety Kraków jest zakorkowany o tej godzinie, nie miałem go gdzie pocisnąć, ale żadnych dźwięków niepokojących nie słyszałem.
Jeżeli chodzi o subiektywne odczucia, auto zajebiście mi się podoba, siedzi się wygodnie.
Podsumowując, chyba chcę taką meganke, tylko w tej wersji z silnikiem 1.5 dCi :)
Offline
[quote=milyges]@stepien86:
1. Sprowadzony z Włoch, jeden właściciel w polsce.
2. Lakierowane oba boki, ponoć obtarty był.[/quote]
to zdania równoważne, w Włoszech "wszystkie" tak poobcierane.
Offline
Witam,
Właśnie po ogłoszeniu się na forum megane dostałęm propozycję: http://megane.com.pl/topic/42776-megane-ii-ph2-grandtour-15-dci-105km-rocznik-200608/
Jutro mam mieć aktualne zdjęcia, ale już dostałem faktury z ASO na wymianę oleju, rozrządu, klocków, tarcz, etc., widać że koleś dbał o auto. Chce żebym obowiązkowo przed zakupem sprawdził auto w ASO, myślicie że warto? Mówi że drobne rysy na lakierze są, no i robiony miał błotnik i drzwi kierowcy. Jeszcze jutro postaram się sprawdzić w ASO, bo podał mi VIN i wszystkie swoje dane. Jak będzie ok to chyba w sobotę się umówię (tylko muszę być pewien, bo 180km dojechać trzeba).
Co myślicie? Jak dla mnie wygląda OK.
Pozdrawiam
Offline
Witaj, na zdjęciach wydaje się być ładny ( pamiętaj magia photoshopa)
co do tego autka:
- koło dwumasowe - 2250 zł LUK
- sprzęgło z wysprzęglikiem - 840zł LUK
filtra DPF nie widzę w katalogu
- zestaw rozrządu nie drogi INA + pompa wody GRAF ok 400zł całość.
Mnie to tylko koszta tego sprzęgła przerażają...sugerując się przebiegiem ( jeżeli jest to miasto) niebawem przyjdzie czas na tą wymianę, ale i też nie musi - może uda Ci się sprzedać to auto zanim będzie trzeba je naprawiac :)
Offline
Dostałem właśnie na maila faktury z ASO z Częstochowy:
Rozrząd z pompą wody zrobiony 2 lata temu przy 97 tyś km.
W maju wymienione tarcze i klocki z przodu oraz wszystkie gumy zawieszenia i gałki.
W lipcu zrobiona wymiana oleju, filtrów oraz sprawdzenie i nabicie klimy.
Dziś mam mieć zdjęcia dokładne obtarć na zderzakach.
//EDIT: Mam zdjęcia, wygląda w porządku, jadę w piątek oglądać i może po auto...
Offline
osobiście radzę dać se siana z tym dwumasem, przecież to jest kupa pieniedzy za odrobinę tylko większy komfort (nie trzęsie budą przy niskich obrotach na biegu jałowym). ja jeżdżę z rozpieprzonym dwumasem od roku i wcale mi to nie przeszkadza
Offline
Rychu, jak to rozpieprzone koło dwumasowe targnie silnikiem i przestawi Ci rozrząd o ząbek - w tedy będzie większy problem ;)
Offline
[quote=stepien86]Rychu, jak to rozpieprzone koło dwumasowe targnie silnikiem i przestawi Ci rozrząd o ząbek - w tedy będzie większy problem ;)[/quote]
Dokładnie, a takie rzeczy lubią się dziać w najmniej odpowiednich momentach :)
rychu... jeździsz na tykającej bombce :)
[b]milyges:[/b]
Jak facet ma wszystko udokumentowane, ASO także ma ( na pewno ) swoją historię pojazdu to nic tylko dobrze obejrzeć i brać bo na takie auto trafić od kogoś kto dba to dzisiaj różnie bywa. Widać że "Renia" jeździła nie tylko po mieście ale i po świecie, więc katalizator nie powinien być zapchany, silnik zamulony itp. Może być dobre auto a otarcia... to pryszcz. Grunt to właśnie mechanika.
Ja na swoim aucie od 6 lat mam 2 wgniotki które były na aucie jak sprowadziłem i do dzisiaj tak jeżdżę bo raz że się mocno w oczy nie rzuca, dwa... że lakier oryginał a co już malowane to malowane ;)
Powodzonka
Ostatnio edytowany przez BlackEvo (2012-12-05 09:59:20)
Offline
akurat święta idą ;)
Offline
Jestem umówiony na 10:00 w sobotę w Częstochowie w ASO na sprawdzenie jeszcze gruntowne samochodu:
1. Kontrola parametrów silnika
2. Sprawdzenie wszystkich sterowników elektrycznych
3. Kontrola zawieszenia i hamulców
4. Ocena ogólnego stanu auta
5. Badanie miernikiem grubości lakieru
6. Sprawdzenie historii pojazdu
Koleś nie ma nic przeciwko, więc raczej będzie tak jak mówi :)
Offline
Kupiłem :)
W ASO wysprawdzali wszystko i nie mieli żadnych uwag :) Meganka już stoi pod domem, jutro rano bedzie chwila prawdy czy odpali na mrozie :)
Dzieki wszystkim za rady
Pozdrawiam
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00013 | SET CHARSET latin2 |
0.00005 | SET NAMES latin2 |
0.00098 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='18.116.85.108' WHERE u.id=1 |
0.00097 | REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '18.116.85.108', 1732477992) |
0.00040 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732477692 |
0.00039 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=216346 |
0.00005 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=22382 ORDER BY posted |
0.00074 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=22382 AND t.moved_to IS NULL |
0.00008 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00386 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=22382 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 |
0.00122 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=22382 |
Total query time: 0.00887 s |