Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Pytanie co napisałeś do nich, że mają naprawić, wymienić czy zwrócić pieniądze?
Jeśli:
1 - napisz lub wręcz im osobiście pismo z o poinformowaniu Ciebie kiedy zostanie zrealizowana naprawa.
2 - podobnie jak 1 ale ma dotyczyć kiedy zostanie dostarczony nowy telewizor.
3 - pismo z informacją na jakie konto mają przelać środki.
Jesli będziesz oddawać osobiście możesz od razu przygotować dwa egzemplarze, podpisz je przy osobie odbierającej. Osoba odbierająca musi Ci się podpisać (czytelnie, albo użyć pieczątki imiennej wtedy może być tylko parafka) na egzemplarzu który zostaje u Ciebie. Możesz też liczyć, że jak przyjdziesz z jednym egzemplarzem to zrobią ksero, ale lepiej przewidywać i zrobić to samemu - dwa egzemplarze.
Offline
@qluk, dzieki.
W takim razie napisze pismo listem poleconym z potwierdzeniem odbioru, kiedy zostanie dostarczony nowy, i zabiorą sobie stary.
Na wszelki wypadek wklejam jeszcze to co im napisalem w pierwszym liscie.
>>
Moje dane
Dane sklepu
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu 20-09-2012 Telewizor Philips PFL 5507K12
o numerze seryjnym ZH2H1232032398 jest niezgodny z umową.
Niezgodność polega na występowaniu białej plamki po prawej stronie telewizora (patrząc
z pozycji widza) na wysokości około 20 cm. Jest ona widoczna przede wszystkim na szarych scenach. Plamka występuje tylko w jednym miejscu i tylko w liczbie jeden. O ile wiem plama nie występuje w innych odbiornikach tej serii.
Niezgodność została stwierdzona w dniu 30-10-2012.
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez
wymianę towaru na nowy.
Nr Transakcji
Offline
Dodaj stare pismo w formie ksera jako załącznik.
Offline
Troszke nie wiem jak sformulować to pismo
Moje Dane
Dane Sklepu
Druga Reklamacja
W dniu 30.11.2012 otrzymali Państwo zawiadomienie w którym informowałem o niezgodności zakupionego u Was towaru
tj Telewizora Philips pfl 5507K12 z umową , W konkteście art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej .
Ustawowy termin 14 dni minał i nie otrzymałem od Państwa żadnej odopowiedzi. Na podstawie wyżej wymienionej ustawy reklamacja
zostaje uznana z mocy prawa. Zaten wnoszę o wskazanie adresu na który mam wyslać wadliwy telewizor i określenie terminu (chocby w przyblizeniu) w jakim bedzie dostarczony nowy odbiornik.
Załączam ksero 1 listu reklamacyjnego i ksero potwierdzenie jego odbioru.
======
Moze cos takiego byc ?
Offline
Zaten wnoszę o wskazanie adresu na który mam wyslać wadliwy telewizor i określenie terminu (chocby w przyblizeniu) w jakim bedzie dostarczony nowy odbiornik.[/quote]
Czy ja dobrze rozumiem, że nie dostarczyłeś telewizora tylko samo oświadczenie o niezgodności z umową???
Bo wiesz te 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji to oni mają od momentu gdy dostaną sprzęt...
Offline
[quote=hurlmann]Czy ja dobrze rozumiem, że nie dostarczyłeś telewizora tylko samo oświadczenie o niezgodności z umową???
Bo wiesz te 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji to oni mają od momentu gdy dostaną sprzęt...[/quote]
Bzdura.
Art. 8 ust. 4 ustawy przewiduje, że jeśli sprzedawca otrzymał od kupującego żądanie wymiany albo nieodpłatnej naprawy towaru niezgodnego z umową, to powinien się do niego ustosunkować w terminie 14 dni. Jeśli sprzedawca się jednak nie ustosunkuje, to uważa się, że uznaje żądanie konsumenta za zasadne.[/quote]
Używając słowa „reklamacja”, należy jednak odróżnić żądania wymiany albo naprawy od samego zawiadomienia sprzedawcy o dostrzeżonej niezgodności towaru z umową.
Najczęściej zawiadomienie łączy się od razu ze zgłoszeniem żądania wymiany towaru albo naprawy, ale nie zawsze tak musi być. Odróżnienie to ma znaczenie przy milczeniu sprzedawcy (braku reakcji) przez 14 dni, gdy doszło jedynie do samego zawiadomienia, bez sformułowania żądań wymiany lub naprawy. Wtedy nie oznacza to, że sprzedawca uznaje zasadność postulatów kupującego, bo w ogóle one się nie pojawiły.[/quote]Offline
Te cytaty nie odnoszą się do tego o czym mówiłem.
Drugi opisuje sytuację w której ktoś nie zażądał niczego a jedynie poinformował o fakcie stwierdzenia niezgodności - nie o tym tutaj mówimy.
Żeby ustosunkować się do reklamacji sprzedawca musi dysponować przedmiotem tejże reklamacji. Do czego ma się według ciebie ustosunkować? Człowiek na oświadczeniu może podać cokolwiek jako niezgodność z umową choćby i to że koza z telewizora wyskoczyła - sprzedawca ma prawo rozpatrzyć reklamację - czy jego zdaniem jest uzasadniona czy nie, a w tym celu musi fizycznie dysponować sprzętem.
Problem polega właśnie na tym, że sprzedawcy najczęściej bezkarnie rozpatrują reklamację negatywnie, wiedząc że w takim wypadku konsumentowi pozostaje sąd. A pomijając kwestię, że większość ludzi słysząc o sądzie machnie ręką, to uwierz mi, że sprawy o nieuznaną reklamację to droga przez mękę. Dlatego właśnie najlepszą metodą jest łapać ich na te 14 dni ustosunkowania, w tedy przynajmniej w sądzie sprawa prosta.
Wiem że to nie formalnie, ale tu jeszcze cytat z mojej korespondencji z Michałem Herde prezesem warszawskiego oddziału federacji konsumentów:
Można wpierw wysłać do sprzedawcy zawiadomienie o stwierdzeniu
niezgodności, a dopiero później dostarczyć przedmiot reklamacji.
Naturalnie terminy obowiązujące sprzedawcę będą biegły dopiero od
momentu fizycznego wejścia w posiadanie przedmiotu reklamacji (lub
dostępu do takiej rzeczy).[/quote]
Offline
@hurlmann:
O tym co może sprzedawca (i konsument) jasno mówi ustawa i tylko jej treść ma tu znaczenie.
Ustawa mówi o zawiadomieniu sprzedawcy wraz z żądaniem doprowadzenia do "zgodności towaru z umową" bez konieczności wysyłania sprzętu.
Co do tego Twojego cytatu, to odnosi się od do tego gdy tylko informujemy sprzedawcę o wadzie.
[b]anonimek[/b] zaś jasno napisał:
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez
wymianę towaru na nowy.[/quote]
Może zapoznaj się najpierw z tą ustawą a potem zabieraj głos.Ostatnio edytowany przez yossarian (2013-01-06 17:04:48)
Offline
O tym co może sprzedawca (i konsument) jasno mówi ustawa i tylko jej treść ma tu znaczenie.[/quote]
zgadzam się tyle tylko że ty interpretujesz ją w dziwny sposób
Możesz odpowiedzieć do czego sprzedawca ma się ustosunkować jeżeli nie widział na oczy towaru? Do kartki co mu ją anonimek wysłał?Co do tego Twojego cytatu, to odnosi się od do tego gdy tylko informujemy sprzedawcę o wadzie.
anonimek zaś jasno napisał:
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez
wymianę towaru na nowy[/quote]
.[/quote]
Reklamacja z tytułu niezgodności z umową dotyczy właśnie WADY (ponieważ istnienia takiej czy innej WADY nie było w umowie)
Reklamacja jest zasadna jeżeli wada istniała już w momencie zakupu towaru. Stąd domniemanie że wszystkie wady ujawnione do 6 miesięcy po zakupie towaru istniały już w momencie zakupu lub wynikają z jakichś niedoróbek istniejących w momencie zakupu. Dlatego właśnie w przypadku reklamacji złożonych w tym terminie to na sprzedawcy spoczywa obowiązek wykazania, że wada powstała później. Po tym terminie, a nie później niż przed upływem 2 lat, to na konsumencie spoczywa obowiązek udowodnienia że sprzedano mu wadliwy towar.
14 dniowe ustosunkowanie się do reklamacji z tytułu niezgodności z umową może mieć tylko 2 formy:
1. Uznajemy reklamację - i spełniamy żądanie anonimka doprowadzenia sprzętu do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na nowy.
Tym samym przyznajemy że plama na telewizorze anonimka istniała w momencie zakupu bądź też powstała w wyniku innej wady sprzętu istniejącej w momencie zakupu.
2. Nie uznajemy reklamcji - a tym samym twierdzimy że plamy nie było w momencie zakupu - tylko zrobił ją anonimek.
Żeby ocenić, która z powyższych opcji jest (w ich opinii) właściwa, sklep MUSI mieć możliwość fizycznego kontaktu ze sprzętem. Pytam jeszcze raz jak inaczej mógłby się ustosunkować? Do czego?
Oczywiście dlatego Morele olało anonimka, ponieważ nie dostali sprzętu. To co według ciebie mu mieli odpowiedzieć?
I jeszcze jedno pytanie:
ile miałeś takich spraw, że wysłałeś samo oświadczenie o niezgodności, sklep na oczy sprzętu nie widział i pozytywnie rozpatrzył reklamację?Offline
Dalej brniesz w jakiś absurd.
Ta ustawa dotyczy "Rękojmi", a nie "Gwarancji". A co za tym idzie dotyczy stanu sprzętu w momencie zakupu.
Możesz odpowiedzieć do czego sprzedawca ma się ustosunkować jeżeli nie widział na oczy towaru? Do kartki co mu ją anonimek wysłał?[/quote]
14 dniowe ustosunkowanie się do reklamacji z tytułu niezgodności z umową może mieć tylko 2 formy:
1. Uznajemy reklamację - i spełniamy żądanie anonimka doprowadzenia sprzętu do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na nowy.
Tym samym przyznajemy że plama na telewizorze anonimka istniała w momencie zakupu bądź też powstała w wyniku innej wady sprzętu istniejącej w momencie zakupu.
2. Nie uznajemy reklamcji - a tym samym twierdzimy że plamy nie było w momencie zakupu - tylko zrobił ją anonimek.
Żeby ocenić, która z powyższych opcji jest (w ich opinii) właściwa, sklep MUSI mieć możliwość fizycznego kontaktu ze sprzętem. Pytam jeszcze raz jak inaczej mógłby się ustosunkować? Do czego?[/quote]
Twierdzisz, że sprzedawca nie "widział na oczy towaru" i nie miał "fizycznego kontaktu ze sprzętem" w momencie sprzedaży anonimkowi?
Milczenie oznacza przyznanie racji anonimkowi. Tak mówi ustawa i dalsza dyskusja jest zbędna.Ostatnio edytowany przez yossarian (2013-01-06 18:09:09)
Offline
Ta ustawa dotyczy "Rękojmi", a nie "Gwarancji". A co za tym idzie dotyczy stanu sprzętu w momencie zakupu.[/quote]
Dokładnie tak.
Idzie o to czy plama istniała w momencie zakupu lub powstała później w wyniku innej usterki istniejącej w momencie zakupu (reklamacja zasadna), czy też telewizor był 100% ok w momencie zakupu a plamę zrobił potem anonimek (reklamacja bezzasadna)Twierdzisz, że sprzedawca nie widział telewizora w momencie zakupu?[/quote]
A kto mu kazał? Wcale nie musiał.
Właśnie po to istnieje ta ustawa, żeby w sytuacjach gdy sprzedawca nie pofatygował się żeby sprawdzić czy bubla nie sprzedaje (a z tym na co dzień do czynienia mamy) lub też intencjonalnie wcisnął uszkodzony/niekompletny sprzęt, konsument miał możliwość ubiegania się o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową.Milczenie oznacza przyznanie racji anonimkowi.[/quote]
milczenie w tym wypadku oznacza tyle że nie ma podstaw do rozpatrzenia reklamacji gdyż nie przedmiotu którego można by ocenić. Jak sklep zobaczy sprzęt to rozpatrzy reklamację.Dalej brniesz w jakiś absurd.[/quote]
Rozumiem, absurdem nie jest następująca sytuacja:
Kupujesz laptop. Po 3 tygodniach jednak chciałbyś inny więc sikasz na klawiaturę a do sklepu wysyłasz oświadczenie o niezgodności z umową, że laptop nagle przestał działać i żeby dawali nowy. Sklep laptopa na oczy nie widział i nie "czuł" :) ale 14 dni minęło i koniec. Sprawa załatwiona. Masz nowy laptop!
I nie odpowiedziałeś na moje pytania:Możesz odpowiedzieć do czego sprzedawca ma się ustosunkować jeżeli nie widział na oczy towaru? Do kartki co mu ją anonimek wysłał?[/quote]
ile miałeś takich spraw, że wysłałeś samo oświadczenie o niezgodności, sklep na oczy sprzętu nie widział i pozytywnie rozpatrzył reklamację?[/quote]
o przepraszam to drugie jest źle formułowane powinno być "i w ogóle rozpatrzył reklamację"Offline
#37 2013-01-06 19:13:23
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
[quote=hurlmann]
Twierdzisz, że sprzedawca nie widział telewizora w momencie zakupu?[/quote]
A kto mu kazał? Wcale nie musiał.[/quote]
Klienta gówno obchodzi czy sprzedawca "widział czy nie widział telewizora". Prawo jest jasne: [b]sprzedawca odpowiada prawnie za sprzedawany sprzęt[/b].
W jego interesie jest "widzieć". Jeśli nie widzi to już tylko jego problem.Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.[/quote]
[quote=hurlmann]Właśnie po to istnieje ta ustawa, żeby w sytuacjach gdy sprzedawca nie pofatygował się żeby sprawdzić czy bubla nie sprzedaje (a z tym na co dzień do czynienia mamy) lub też intencjonalnie wcisnął uszkodzony/niekompletny sprzęt, konsument miał możliwość ubiegania się o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową[/quote]
I właśnie ta ustawa jasno precyzuje procedury:Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.[/quote]
które negujesz i wymyślasz własne.
[quote=hurlmann]Milczenie oznacza przyznanie racji anonimkowi.[/quote]
milczenie w tym wypadku oznacza tyle że nie ma podstaw do rozpatrzenia reklamacji gdyż nie przedmiotu którego można by ocenić. Jak sklep zobaczy sprzęt to rozpatrzy reklamację.[/quote]
A jakaś podstawa prawna?
[quote=hurlmann]Dalej brniesz w jakiś absurd.[/quote]
Rozumiem, absurdem nie jest następująca sytuacja:
Kupujesz laptop. Po 3 tygodniach jednak chciałbyś inny więc sikasz na klawiaturę a do sklepu wysyłasz oświadczenie o niezgodności z umową, że laptop nagle przestał działać i żeby dawali nowy. Sklep laptopa na oczy nie widział i nie "czuł" :) ale 14 dni minęło i koniec. Sprawa załatwiona. Masz nowy laptop![/quote]
Dlatego jest taki termin (14 dni) żeby sprzedawca miał czas się ustosunkować.
Skoro nie zdążył/nie chciał to już jego problem. Po to jest taki bat na sprzedawców żeby sprawa się względnie szybko toczyła bo to klient jest słabszą stroną.I nie odpowiedziałeś na moje pytania:
Możesz odpowiedzieć do czego sprzedawca ma się ustosunkować jeżeli nie widział na oczy towaru? Do kartki co mu ją anonimek wysłał?[/quote]
ile miałeś takich spraw, że wysłałeś samo oświadczenie o niezgodności, sklep na oczy sprzętu nie widział i pozytywnie rozpatrzył reklamację?[/quote]
o przepraszam to drugie jest źle formułowane powinno być "i w ogóle rozpatrzył reklamację"[/quote]
[/quote]
Ad. 1. Zajrzyj do ustawy.
Ad. 2. 1.
Sorry ale nie ma z kim i o czym dyskutować. Przeciw obowiązującemu prawu stawiasz jakieś swoje wymysły bez żadnych podstaw prawnych (właściwie to wyssane z palca).Ostatnio edytowany przez yossarian (2013-01-06 19:24:04)
Offline
#38 2013-01-06 19:14:59
anonimek - Członek DUG
- anonimek
- Członek DUG
- Skąd: Alwernia
- Zarejestrowany: 2005-06-13
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
No to teraz mam zagwozdkę.
No nic, tv nie wysyłałem sklepowi ( bo kupiony przez neta) , ale dziwi mnie to ze sklep nie chciał tv zobaczyć .
Jutro wyśle reklamacje nr dwa. no zobaczymy co będzie ( w najgorszym wypadku ale-Drogo i wiecej philipsa nigdy nie kupie, pojde w kierunku lg)Offline
#39 2013-01-06 19:17:14
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
[quote=anonimek]No to teraz mam zagwozdkę.
No nic, tv nie wysyłałem sklepowi ( bo kupiony przez neta) , ale dziwi mnie to ze sklep nie chciał tv zobaczyć .
Jutro wyśle reklamacje nr dwa. no zobaczymy co będzie ( w najgorszym wypadku ale-Drogo i wiecej philipsa nigdy nie kupie, pojde w kierunku lg)[/quote]
Dlaczego nie zrobisz po prostu tak jak Ci [b]qluk[/b] radził:
http://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?pid=218970#p218970Offline
#40 2013-01-06 19:46:08
anonimek - Członek DUG
- anonimek
- Członek DUG
- Skąd: Alwernia
- Zarejestrowany: 2005-06-13
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Nie, no tak zrobie i wysle to co tam naskrobałem + poprawione błedy. A co bedzie to dam Wam znać.
Offline
#41 2013-01-06 20:13:15
hurlmann - Użytkownik
- hurlmann
- Użytkownik
- Zarejestrowany: 2012-07-18
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Klienta gówno obchodzi czy sprzedawca "widział czy nie widział telewizora". Prawo jest jasne: sprzedawca odpowiada prawnie za sprzedawany sprzęt.
W jego interesie jest "widzieć". Jeśli nie widzi to już tylko jego problem[/quote]
Dokładnie tak.Dlatego jest taki termin (14 dni) żeby sprzedawca miał czas się ustosunkować.[/quote]
czy możesz w końcu odpowiedzieć na proste pytanie: do czego i w jaki sposób sprzedawca miał się ustosunkować skoro nie widział sprzętu?
Co według ciebie morele miało anonimkowi odpowiedzieć?
i przede wszystkim ile znasz takich przypadków żeby sklep reklamację rozważył bez zerknięcia na sprzęt. Lub sąd wydał orzeczenie zgodnie z twoja interpretacją.
Wypróbuj na sobie to co piszesz. Składałeś w ogóle kiedyś reklamacje? Bawiłeś się w sądy? Złóż samo oświadczenie o odstąpieniu, odczekaj 14 dni, a potem siup przedsądowe wezwanie i pozew w nakazówce. Opowiedz jak było.Dlaczego nie zrobisz po prostu tak jak Ci qluk radził:
http://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?pid=218970#p218970[/quote]
żądanie zwrotu pieniędzy na tym etapie jest zupełnie bezzasadne. Na razie możesz żądać naprawy lub wymiany na nowy.Offline
#42 2013-01-06 20:17:49
anonimek - Członek DUG
- anonimek
- Członek DUG
- Skąd: Alwernia
- Zarejestrowany: 2005-06-13
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Panowie :) Nie ma sie co klócic ..zobaczymy co zrobią ;]
(Telewizor byl w serwisie, ale wedlug serwisu "to nie wada" i ze tak mnie zlali zamiast wymienić, albo choć spróbować naprawić mnie zdenerowwało )Ostatnio edytowany przez anonimek (2013-01-06 20:19:07)
Offline
#43 2013-01-06 20:59:05
hurlmann - Użytkownik
- hurlmann
- Użytkownik
- Zarejestrowany: 2012-07-18
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Telewizor byl w serwisie, ale wedlug serwisu "to nie wada" i ze tak mnie zlali zamiast wymienić, albo choć spróbować naprawić mnie zdenerowwało )[/quote]
witamy w Polsce ;)
Trzymam za ciebie kciuki, ale teraz to już prawdopodobnie wiele z tego nie będzie.
Morele najprawdopodobniej cię oleje i rozpatrzy reklamację negatywnie (jak już będą mieli ten telewizor), bo dałeś im poznać, że nie bardzo się orientujesz i teraz będzie "hehe i co nam frajer zrobi, jak reklamacji normalnie złożyć nie umie to do sądu nie pójdzie"
Szanse są największe jak jest wszystko formalnie nienaganne: polecone, potwierdzenia, oświadczenia, prawne formułki, żadnych maili, tak żeby czuli, że ktoś wie co robi.
Ale to i tak loteria,najlepiej jak się ich na te 14 dni złapie, no ale z tym może być problem.
Niestety w tym kraju konsument ma ciężko i de facto jak sklep i producent cię oleją (na co jest 90% szans) to zostaję kaszana w sądzie -a jak pisałem konsumenckie spory w związku z niezgodnością to jedno wielkie bagno.Offline
#44 2013-01-06 21:46:39
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
@hurlmann:
Pytałem Cię o konkrety to dalej swoje wyssane z palca mądrości piszesz.
Takie rzeczy to sobie możesz przy piwku ciemnocie wciskać.
Na wszystkie pytania padły już dawno odpowiedzi w tym wątku i szkoda mi czasu na takie dyskusje.Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.) nie przewiduje jednego obowiązującego sposobu składania reklamacji. Jednak wykazanie tego, że reklamację się w ogóle złożyło, a także tego, co było jej treścią i kiedy dokładnie sklep ją otrzymał, może mieć doniosłe znaczenie np. w razie sporu sądowego. [b]Dlatego najlepiej złożyć reklamację w formie pisemnej, a więc albo wysłać na adres sklepu listem poleconym za potwierdzeniem albo zanieść osobiście i na kserokopii reklamacji poprosić o potwierdzenie jej przyjęcia. Trudniej jest wykazywać, że się dzwoniło albo ustnie coś ustalało, zwłaszcza wtedy, gdy druga strona temu zaprzecza.
Art. 8 ust. 4 ustawy przewiduje, że jeśli sprzedawca otrzymał od kupującego żądanie wymiany albo nieodpłatnej naprawy towaru niezgodnego z umową, to powinien się do niego ustosunkować w terminie 14 dni. Jeśli sprzedawca się jednak nie ustosunkuje, to uważa się, że uznaje żądanie konsumenta za zasadne.[/b]
Termin 14-dniowy liczy się w ten sposób, że w tym czasie konsument powinien przynajmniej dostać szansę na zapoznanie się ze stanowiskiem sprzedawcy. Tak wynika z art. 61 § 1 Kodeksu cywilnego – oświadczenie woli, które ma trafić do innej osoby, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła się ona zapoznać z jego treścią. Z reguły nie wystarczy więc, jeśli sprzedawca w czternastym dniu od otrzymania żądania wyśle do kupującego list polecony, bo dojdzie on później i to opóźnienie może zadecydować o uznaniu – z prawnego punktu widzenia – żądania kupującego. Dowód otrzymania stanowiska sprzedawcy po upływie czternastego dnia jest więc korzystny dla kupującego.
Używając słowa „reklamacja”, należy jednak odróżnić żądania wymiany albo naprawy od samego zawiadomienia sprzedawcy o dostrzeżonej niezgodności towaru z umową.
Najczęściej zawiadomienie łączy się od razu ze zgłoszeniem żądania wymiany towaru albo naprawy, ale nie zawsze tak musi być. Odróżnienie to ma znaczenie przy milczeniu sprzedawcy (braku reakcji) przez 14 dni, gdy doszło jedynie do samego zawiadomienia, bez sformułowania żądań wymiany lub naprawy. Wtedy nie oznacza to, że sprzedawca uznaje zasadność postulatów kupującego, bo w ogóle one się nie pojawiły.[/quote]
Po raz kolejny udowodniłeś, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem albo specjalnie naginasz fakty, co również czyni tę dyskusję bezsensowną, więc na tym zakończę.
@anonimek:
Jaja sobie robisz? Wątek już ma 2 strony, informacje masz od dawna podane na tacy, a Ty dalej w kółko to samo.Ostatnio edytowany przez yossarian (2013-01-06 21:47:04)
Offline
#45 2013-01-07 15:41:06
anonimek - Członek DUG
- anonimek
- Członek DUG
- Skąd: Alwernia
- Zarejestrowany: 2005-06-13
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
@hurlmann tv byl w serwisie producenta, oni zgloszenie serwisowe zlali.
A reklamacje nr 2 juz wyslalem, listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
Zobaczymy co z tego będzie.Offline
#46 2013-01-08 16:53:51
hurlmann - Użytkownik
- hurlmann
- Użytkownik
- Zarejestrowany: 2012-07-18
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Stanowisko UOKiK:
Przepis ten [mowa o 14 dniowym terminie ustosunkowania] należy rozpatrywać razem z art. 6 Kodeksu
cywilnego, który stanowi, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na
osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Jeśli konsument na
podstawie art. 4 ust 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U.
Nr 141 poz. 1176, dalej jako ustawa) podnosi zarzut wadliwości, wówczas
musi tę wadliwość wykazać, poprzez dostawę do sprzedawcy. Ponadto nie
można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze
społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
współżycia społecznego (art. 5 KC). Wykorzystywanie sytuacji konsumenta,
który posiada rzecz i jej nie udostępnia do zbadania, jest wykorzystaniem
jego pozycji i odebraniem sprzedawcy prawa do zbadania towaru.
W związku z powyższym choć przepisy w/w ustawy nie precyzują obowiązku
dostarczenia towaru, to jest on niewątpliwy i spoczywa na konsumencie wraz z
treścią reklamacji.[/quote]
niezłe rzeczy pociskają po piwku ciemnocie...Offline
#47 2013-01-08 17:14:48
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Oczywiście UOKiK na swojej oficjalnej stronie podaje jakieś bzdury, a Ty wiesz lepiej.
Nie podałeś źródła tego cytatu.
A tego nawet nie skomentuje:Przepis ten [mowa o 14 dniowym terminie ustosunkowania] należy rozpatrywać razem z art. 6 Kodeksu
cywilnego, który stanowi, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na
osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.[/quote]
Bo w tej sytuacji jest zupełnie inaczej. Sam sobie poszukaj jak.
Poza tym pomyliłeś chyba fora.
To nie forum prawne.
W razie wątpliwości [b]anonimek[/b] może zapytać u źródła zamiast bezradnie rozkładać ręce na forum.
Ja na jego miejscu bym od tego zaczął.Ostatnio edytowany przez yossarian (2013-01-08 17:35:32)
Offline
#48 2013-01-08 18:18:24
hurlmann - Użytkownik
- hurlmann
- Użytkownik
- Zarejestrowany: 2012-07-18
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Poza tym pomyliłeś chyba fora.
To nie forum prawne.[/quote]
To nie ja założyłem ten wątek.W razie wątpliwości można się zapytać u źródła zamiast toczyć jałowe polemiki.[/quote]
To właśnie zrobiłem i podaję jaką odpowiedź otrzymałem.
Źródło to moja korespondencja. Osoba udzielająca odpowiedzi: Elżbieta SeredyńskaA tego nawet nie skomentuje:
Przepis ten [mowa o 14 dniowym terminie ustosunkowania] należy rozpatrywać razem z art. 6 Kodeksu
cywilnego, który stanowi, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na
osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.
Bo w tej sytuacji jest zupełnie inaczej. Sam sobie poszukaj jak.[/quote]
Odrobina uwagi wystarczy żeby zrozumieć, że mowa tu o udowodnieniu, że usterka [b]w ogóle[/b] istnieje. Nie zaś o udowodnieniu tego czy istniała ona [b]w momencie[/b] zakupu, co istotnie należy do obowiązków sprzedawcy, o i ile reklamacja miała miejsce nie później niż 6 miesięcy od czasu zakupu (o czym już zresztą pisałem).
Innymi słowy, anonimek musi w jakiś sposób udowodnić, że na jego telewizorze istotnie jest plama, jeżeli chce na podstawie tego faktu wywodzić skutki prawne. Niewątpliwie samo pismo dowodu takiego nie stanowi.Oczywiście UOKiK na swojej oficjalnej stronie podaje jakieś bzdury[/quote]
może wskażesz gdzie?
tylko oszczędź sobie linkowania ustawy
Mamy z jednej strony w miarę kompleksową opinię profesjonalisty (odzwierciedlającą w 100% to z czym osobiście nie raz miałem do czynienia również w sądzie), z drugiej zaś twoje emfatyczne ślepe cytowanie, bez logiki czy zrozumienia, i jak widać całkowity brak doświadczenia w tych sprawach, a wszystko podlane sosem cfaniackiej arogancji.
Oczywiście ta dyskusja nie w tym momencie sensu. Możesz arogancją zaklinać rzeczywistość jeżeli to ci odpowiada. Zobaczymy co będzie jak osobiście będziesz miał coś załatwić.Offline
#49 2013-01-08 19:02:59
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Źródło podałem na samym początku tego wątku.
Jest nim oficjalna strona [url=http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php]Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów[/url], z której pochodzą cytowane przeze mnie cytaty.
Dla mnie to bardziej wiarygodne źródło niż czyjeś opinie bez pokrycia.
Zarówno na niej, w treści ustawy a także w treści [url=http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,pl&lng2=bg,cs,da,de,el,en,es,et,fi,fr,hu,it,lt,lv,mt,nl,pl,pt,ro,sk,sl,sv,&val=330258:cs]dyrektywy[/url], która jest "źródłem" tej ustawy nie ma takiego wymogu.
PS To nie arogancja tylko pytania o źródła. A przy ich braku takie a nie inne komentarze z mojej strony.Offline
#50 2013-01-08 19:33:38
hurlmann - Użytkownik
- hurlmann
- Użytkownik
- Zarejestrowany: 2012-07-18
Re: Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Zarówno na niej, w treści ustawy a także w treści dyrektywy, która jest "źródłem" tej ustawy nie ma takiego wymogu.[/quote]
Pełna zgoda. Nigdy nie twierdziłem, że w ustawie czarno na białym pisze coś wymogu dostarczenia towaru.
Prawo natomiast działa w ten sposób, że istnieje wiele równorzędnych aktów prawnych, które wchodzą we wzajemne interakcje. Istnieje również coś takiego jak duch prawa, czy też wprost sformułowane zasady typu:nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze
społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
współżycia społecznego (art. 5 KC)[/quote]
Po to właśnie jest sędzia, żeby te wszystkie rzeczy we właściwych proporcjach miały swoje odzwierciedlenie w orzeczeniu. Tak wygląda praktyka.
Ty opierasz się tylko na tej jednej na ustawie i dobrze, jednak nie bierzesz pod uwagę tegoż kontekstu.
Ten kontekst zarysowała pani Seredyńska. Możesz oczywiście powiedzieć, że to jej opinia. Ale zastanów się, wyślesz anonimka do sądu a tam pełnomocnik sklepu wyskoczy z taka właśnie opinią. I co? Anonimek będzie musiał udowadniać, że w tym konkretnym wypadku art.6 KC nie ma zastosowania, jak również art. 5 KC nie wchodzi w rachubę. A to tylko czubek góry lodowej.
Jak widzisz jest to bardziej skomplikowane niż ślepe zacytowanie jednej ustawy, na dodatek takiej której zapisy pozostawiają dużą dowolność interpretacyjną.
I przede wszystkim zastanów się na spokojnie, bez nerwów jakie nieprawdopodobne konsekwencje wynikałyby gdyby interpretacja przy której obstajesz była słuszna:
Sklep nie mógłby w ogóle stwierdzić, czy ktoś sobie w ogóle z palca nie wyssał usterki.
Jak miałyby wyglądać ustosunkowania się do reklamacji?
Doprowadziłoby to do sytuacji, w której każdy sklep na dzień dobry dostając pismo reklamacyjne, w ciemno odpisywał że odrzuca reklamację, bo tylko to mógłby zrobić żeby zabezpieczyć się przed żądaniami.Offline
- Forum Debian Users Gang
- » Luźne rozmówki
- » Co zrobić z plamą na tv philips 5507K12 ?
Informacje debugowania
Time (s) Query 0.00010 SET CHARSET latin2 0.00004 SET NAMES latin2 0.00103 SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.141.29.162' WHERE u.id=1 0.00089 REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '3.141.29.162', 1732486243) 0.00061 SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732485943 0.00098 DELETE FROM punbb_online WHERE ident='54.36.148.38' 0.00098 DELETE FROM punbb_online WHERE ident='54.36.149.1' 0.00077 SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=219986 0.00497 SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=22380 ORDER BY posted 0.00093 SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=22380 AND t.moved_to IS NULL 0.00009 SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring 0.00174 SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=22380 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 0.00080 UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=22380 Total query time: 0.01393 s