Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
:)
... Running synchronized to the vertical refresh. ...
FPSy masz synchronizowane z częstotliwością monitora - works as designed
Offline
U mnie nic nie działa słabo.
Wytyczne dla Intela podał ci już ilin.
Sprawę Optimusa załatwiaj tam:
http://www.nvidia.com/
Uznałem, że problemy są z s3texture compression (na Debianie musi być Force on, na Ubuntu nie)[/quote]
U mnie nie ma nic z force.
Poza tym ciągle piszesz o problemach z grami na Wine, a takie porównania są co najmniej śmieszne.
Offline
[quote=yossarian]U mnie nic nie działa słabo.
Wytyczne podał ci już ilin.
Uznałem, że problemy są z s3texture compression (na Debianie musi być Force on, na Ubuntu nie)[/quote]
U mnie nie ma nic z force.
Poza tym ciągle piszesz o problemach z grami na Wine, a takie porównania są co najmniej śmieszne.[/quote]
Gdyż to one zazwyczaj wykorzystują S3 Texture Compression
Nie masz problemu, bo grasz w gry, które by pewnie na 10 letnim sprzęcie też poszły.
Ale Serious Sam 3 (który ma wersję na Linuksa) już by tak nie chodził (chociaż to od paru czynników zależy)
Fervi
Offline
Czyli rzeczywiście jesteś idiotą.
Cały lament o to, że gierki na Wine nie chcą działać idealnie.
Offline
Przecież sam w tym wątku napisałeś ,że Minecraft Ci ledwie dycha.
U mnie na stareńkim intelu X3100 chodzi lepiej niż na windowsie XP na tym samym lapku.
Co wiecej w windowsie nie chciał wcale ruszyć bo pluł o za słaby sprzęt.
Dopiero najnowsze stery jakie znalazłem pozwoliły ze ruszył.
Co oznacza ,że masz źle skonfigurowaną grafikę.
Offline
Omg, nie tylko gierki na Wine nie działają idealnie, nawet te natywne działają wolniej (zauważalnie). Widzę, że mimo wielu lat występowania problemu nikt nie wpadł na pomysł co to może być :|
Przecież sam w tym wątku napisałeś ,że Minecraft Ci ledwie dycha.[/quote]
A no, tzn. przy mocniejszym renderowaniu grafiki wydać przycięcia, ale po wyrenderowaniu jest ok
FerviOstatnio edytowany przez fervi (2013-03-26 11:02:39)
Offline
Nasza rozmowa to jak z taśmą magnetofonową.
My swoje ty w kółko to samo.
Ostrzegam jak stracę cierpliwosc, zaczne ciąć bezproduktywne watki.
Offline
Fervi znalazł drugi błąd w Debianie w ciągu tygodnia, a to niedopuszczalne, wprowadzamy cenzurę na terenie całej dugolandii.
No cóż, na to wygląda
Fervi
Offline
Może ten błąd siedzi przed monitorem ;)
Offline
Pokaż
dpkg -l | grep intel dpkg -l | grep mesa glxgears
Offline
Poza tym ten sprzęt wymaga nowszego kernela. O tym już pisał ilin, ale oczywiście to olałeś bo wolałeś pomarudzić.
Offline
Mam 3.8 z Siduction
fervi@ThunderStorm:~$ dpkg -l | grep intel ii libdrm-intel1:amd64 2.4.40-1~deb7u2 amd64 Userspace interface to intel-specific kernel DRM services -- runtime ii whois 5.0.20 amd64 intelligent WHOIS client ii xserver-xorg-video-intel 2:2.19.0-6 amd64 X.Org X server -- Intel i8xx, i9xx display driver
fervi@ThunderStorm:~$ dpkg -l | grep mesa ii glx-alternative-mesa 0.2.2 amd64 allows the selection of MESA as GLX provider ii libgl1-mesa-dri:amd64 8.0.5-4 amd64 free implementation of the OpenGL API -- DRI modules ii libgl1-mesa-glx:amd64 8.0.5-4 amd64 free implementation of the OpenGL API -- GLX runtime ii libglapi-mesa:amd64 8.0.5-4 amd64 free implementation of the GL API -- shared library ii libglu1-mesa:amd64 8.0.5-4 amd64 Mesa OpenGL utility library (GLU) ii mesa-utils 8.0.1-2+b3 amd64 Miscellaneous Mesa GL utilities
fervi@ThunderStorm:~$ glxgears Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be approximately the same as the monitor refresh rate. 301 frames in 5.0 seconds = 60.036 FPS 300 frames in 5.0 seconds = 59.848 FPS 300 frames in 5.0 seconds = 59.842 FPS 300 frames in 5.0 seconds = 59.843 FPS
Jeszcze wydaje mi się, że problem może być, że gry (te komercyjne) działają na 32-bitach i może trzeba 32-bitowe biblioteki dociągnąć (nie wiem już sam)
Fervi
http://trac.wildfiregames.com/wiki/CompressedTextures
Ostatnio edytowany przez fervi (2013-03-26 11:31:29)
Offline
do poprawnego działania "optimusa" jest potrzebny xserver-xorg-core co najmniej 1.13 i jądro 3.5 tylko jest problem bo w debianie jest 1.12.4 i tu chyba leży problem.
no i jeszcze mesa 8.x.x z OpenGl 3.0 gdzie w wersji 9.x.x jest 3.1. mówiąc ogólniej kompilacja twoim przyjacielem albo przeproś się z ubuntu
Ostatnio edytowany przez copowieryba (2013-03-26 12:42:55)
Offline
Na temat optimusa sie nie wypowiem bo takiego nie mam.
Ale
kasia@debian:~/Desktop$ dpkg -l | grep intel ii intel-gpu-tools 1.2-1 i386 tools for debugging the Intel graphics driver ii libdrm-intel1:i386 2.4.40-1~deb7u2 i386 Userspace interface to intel-specific kernel DRM services -- runtime ii xserver-xorg-video-intel 2:2.20.14-1 i386 X.Org X server -- Intel i8xx, i9xx display driver
kasia@debian:~/Desktop$ dpkg -l | grep mesa ii libegl1-mesa:i386 8.0.5-3 i386 free implementation of the EGL API -- runtime ii libegl1-mesa-drivers:i386 8.0.5-3 i386 free implementation of the EGL API -- hardware drivers ii libgl1-mesa-dri:i386 8.0.5-3 i386 free implementation of the OpenGL API -- DRI modules ii libgl1-mesa-glx:i386 8.0.5-3 i386 free implementation of the OpenGL API -- GLX runtime ii libglapi-mesa:i386 8.0.5-3 i386 free implementation of the GL API -- shared library ii libglu1-mesa:i386 8.0.5-3 i386 Mesa OpenGL utility library (GLU) ii libopenvg1-mesa:i386 8.0.5-3 i386 free implementation of the OpenVG API -- runtime ii mesa-utils 8.0.1-2+b3 i386 Miscellaneous Mesa GL utilities
kasia@debian:~/Desktop$ glxgears 4230 frames in 5.0 seconds = 845.805 FPS 4345 frames in 5.0 seconds = 868.889 FPS 4352 frames in 5.0 seconds = 870.373 FPS 4291 frames in 5.0 seconds = 858.023 FPS 4282 frames in 5.0 seconds = 856.229 FPS
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (primary) (rev 0c)
Zwróć uwagę na wesję
xserver-xorg-video-intel
Offline
@fervi:
Bumblebee nie ma w Debianie , ani w Ubuntu. Porównujesz działanie jakiegoś zewnętrznego narzędzia, o którym sami twórcy mówią, że to prowizorka.
Masz system 64-bitowy, a nie zainstalowałeś bibliotek 32-bit.
Porównujesz Wheezy'ego, który jest w ostatnim stadium wydawania po długotrwałym zamrożeniu z rozwojową wersją Ubuntu.
Wynik 60 FPS jest jak najbardziej prawidłowy i informuje o tym, że sterownik działa prawidłowo.
Testy przeprowadzasz na aplikacjach windowsowych.
Pytanie się nasuwa:
Czy ty się dobrze czujesz?
Offline
Ja mam tak:
Graphics: Card: Intel Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (primary) bus-ID: 00:02.0 X.Org: 1.14.0 driver: intel Resolution: 1280x800@60.0hz GLX Renderer: Mesa DRI Intel 965GM GLX Version: 2.1 Mesa 9.2-devel Direct Rendering: Yes
3672 frames in 5.0 seconds = 734.222 FPS 3717 frames in 5.0 seconds = 743.340 FPS 3703 frames in 5.0 seconds = 740.474 FPS 3650 frames in 5.0 seconds = 729.747 FPS
Oczywiście Debian.
Offline
@mati75:
Masz też swoje nowsze sterowniki Intela czy standardowe z repo?
Offline
Bumblebee nie ma w Debianie , ani w Ubuntu. Porównujesz działanie jakiegoś zewnętrznego narzędzia, o którym sami twórcy mówią, że to prowizorka.[/quote]
Nom, trzeba sobie jakoś radzićMasz system 64-bitowy, a nie zainstalowałeś bibliotek 32-bit.[/quote]
Pytanie - które biblioteki są potrzebne do tego zabiegu?Porównujesz Wheezy'ego, który jest w ostatnim stadium wydawania po długotrwałym zamrożeniu z rozwojową wersją Ubuntu.[/quote]
Sid'a - ale takWynik 60 FPS jest jak najbardziej prawidłowy i informuje o tym, że sterownik działa prawidłowo.[/quote]
Bardziej mi chodzi o renderowanie 3D, gry 2D chodzą bardzo szybko (może z nimi nie ma problemów w ogóle)Testy przeprowadzasz na aplikacjach windowsowych.[/quote]
A jeśli uruchomię grę Linuksową (Serious Sam 3 BFE) i pokaże, że potwornie zamula, to będzie dobry test?Pytanie się nasuwa:
Czy ty się dobrze czujesz?[/quote]
Nie za dobrze, katar, kaszel, te sprawy
FerviOffline
#45 2013-03-26 17:56:35
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: [Grafika] Toczenie Debianem
Sid też jest zamrożony.
Biblioteki glx, wspomniany wcześniej s3tc itp.
Po odpowiedniej konfiguracji sprawdź na grach linuksowych.Offline
#46 2013-03-26 17:57:50
ilin - Palacz
- ilin
- Palacz
- Skąd: PRLu
- Zarejestrowany: 2006-05-03
Re: [Grafika] Toczenie Debianem
Odpal na debianie i ubuntu
http://unigine.com/products/sanctuary/#download
Porównaj osiągi.
Pokaż nam je , wtedy będziemy dyskutować.
[b]Problemy rozwiązujemy na forum nie na PW[/b] -> Niech inni na tym skorzystają.
[url=http://dug.net.pl/]Polski portal Debiana[/url]Offline
#47 2013-03-26 20:27:08
mati75 - Psuj
#48 2013-03-26 23:01:07
fervi - Użytkownik
- fervi
- Użytkownik
- Zarejestrowany: 2010-03-14
Re: [Grafika] Toczenie Debianem
Są jakieś odpowiedniki repozytoria xorg-edgers dla Debiana?
Ubuntu (Chroot):
http://78.8.9.23/slawek/.linuksowo/ubuntu.html
Debian:
http://78.8.9.23/slawek/.linuksowo/debian.html
FerviOffline
#49 2013-03-27 08:17:11
yossarian - Szczawiożerca
- yossarian
- Szczawiożerca
- Skąd: Shangri-La
- Zarejestrowany: 2011-04-25
Re: [Grafika] Toczenie Debianem
Co to za dziwne jądro 3.9 rc?
Zainstalowałeś nowsze sterowniki z exp i potrzebne biblioteki 32-bit?Kod:
aptitude search ~i~ri386 dpkg -l | grep intelMożliwe, że bumblebee wymaga nowszego xorga i mesy. Nie mam takiego sprzętu jak ty żeby coś więcej napisać.
U mnie działa dobrze bez kombinowania.
@mati75:
Przetestuję u siebie jak się zachowują :)Offline
#50 2013-03-27 08:44:08
ilin - Palacz
- ilin
- Palacz
- Skąd: PRLu
- Zarejestrowany: 2006-05-03
Re: [Grafika] Toczenie Debianem
Zobacz różnicę
Kod:
Mesa DRI Intel(R) Ironlake Mobile x86/MMX/SSE2 2.1 Mesa 9.0.3 256MbKod:
Mesa DRI Intel(R) Ironlake Mobile x86/MMX/SSE2 2.1 Mesa 8.0.5 256MbWiesz już od czego zacząć.
[b]Problemy rozwiązujemy na forum nie na PW[/b] -> Niech inni na tym skorzystają.
[url=http://dug.net.pl/]Polski portal Debiana[/url]Offline
- Forum Debian Users Gang
- » Instalacja i podstawowa konfiguracja
- » [Grafika] Toczenie Debianem
Informacje debugowania
Time (s) Query 0.00009 SET CHARSET latin2 0.00004 SET NAMES latin2 0.00112 SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='18.225.56.79' WHERE u.id=1 0.00065 REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '18.225.56.79', 1732419131) 0.00038 SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732418831 0.00034 SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=228760 0.00007 SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=23219 ORDER BY posted 0.00044 SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=23219 AND t.moved_to IS NULL 0.00005 SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring 0.00112 SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=23219 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 0.00081 UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=23219 Total query time: 0.00511 s