Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Ja znam jedną panią, co studiowała informatykę na Uniwersytecie Śląskim chyba, uczy informatyki w liceum, i jest takim dobrym informatykiem, że potrafi zrobić arkusz w Excelu, ale w Libreofiice nie potrafi, bo to inny program i ona go nie zna, i potrafi co prawda dodać konto pocztowe w Outlooku, ale w Thunderbirdzie nie potrafi, bo nie zna tego programu.
Naszą Narodową Edukację na wszystkich szczeblach pozostawiam bez komentarza. :D
Włącznie z wyższymi studiami, tej przykładowej pani ktoś jednak dał dyplom akademicki. ;P
Pozdro
;-)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-02-05 17:52:17)
Offline
419
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:44:19)
Offline
[quote=menel][quote="yossarian"]Na darmowym Linuksie nie da się kręcić takich lodów jak na całej siatce dostawców, serwisantów od Windowsów[/quote]
i przede wszystkim trzeba go nieźle znać żeby nauczać, tu staruszek który uczy matematyki nie ogarnie sobie drugiego etatu z informatyki, bo sam się pogubi jak nie zna linuksa;)[/quote]
A co tam w stabilnym Debianie jest do znania się?
Dwa razy łatwiejszy od XP, o Viście nie wspominając.
To po prostu jest taka państwowa, regulaminowo-urzędowa durnota,
i zatrudnianie w szkołach ludzi zbyt głupich do innych zawodów.
Potem wychodzą ze szkół Ludzie, którzy często nie potrafią powiedzieć nawet, dlaczego mamy różne pory roku, i dlaczego w zimie jest zimniej niż w lecie.
Mam na myśli absolwentów liceum, o gimbazie nie wspominając w ogóle.
Offline
Akurat, żeby maturę z informatyki napisać to trzeba coś wiedzieć. Tutaj wątpię, żeby nauczyciel nie mający pojęcia co uczy pomógł. Więc zależy to od ucznia i szkoła powinna mu w tym pomóc. Chociaż matura rozszerzona z informatyki z poprzedniego roku to 20 minut spokojnej roboty dla kogoś kto ma jakieś pojęcie o programowaniu i informatyce.
Osobiście uważam, że zdawanie matury z tego przedmiotu jest głupotą i lepiej jest zdawać fizykę. Co sam z resztą zrobiłem.
Offline
Ja znam jedną panią, co studiowała informatykę na Uniwersytecie Śląskim chyba, uczy informatyki w liceum, i jest takim dobrym informatykiem, że potrafi zrobić arkusz w Excelu, ale w Libreofiice nie potrafi, bo to inny program i ona go nie zna, i potrafi co prawda dodać konto pocztowe w Outlooku, ale w Thunderbirdzie nie potrafi, bo nie zna tego programu.[/quote]
Ta "Pani" nawet nie umiała poszukać informacji w pomocy technicznej tego programu? :D
Offline
[quote=mati75]Akurat, żeby maturę z informatyki napisać to trzeba coś wiedzieć. Tutaj wątpię, żeby nauczyciel nie mający pojęcia co uczy pomógł. Więc zależy to od ucznia i szkoła powinna mu w tym pomóc. Chociaż matura rozszerzona z informatyki z poprzedniego roku to 20 minut spokojnej roboty dla kogoś kto ma jakieś pojęcie o programowaniu i informatyce.
Osobiście uważam, że zdawanie matury z tego przedmiotu jest głupotą i lepiej jest zdawać fizykę. Co sam z resztą zrobiłem.[/quote]
+1 Fizyka i co za tym idzie matematyka, to podstawowe nauki.
Offline
Rzadko biorę udział w takich dyskusjach ale:
nie uogólniajmy.
Jest w Gorlicach taka szkoła, która za czasów mojej szkoły średniej miała najgorszy status. Do dziś ma przezwisko "Cambridge"
Dziś jest w ścisłej czołówce polskich średnich szkół technicznych.
Zmierzam do tego, że pracuje tam gość - informatyk douczony. Czy umie ogólnie informatykę ? pewnie tak, jak na poziom szkoły średniej.
Zna C++, zna Debiana (pewnie dzięki mnie) :) zna php i html, zna sporo magicznych sztuczek konsolowych z Windowsa. Oczywiście Word, Excel ale też OpenOffice.
Sam mu instalowałem Debiana na sprzęcie Unijnym jako dodatkowy system. Z resztą komputerów sam sobie poradził.
Nie można zwalać wszystkiego na nauczycieli. Uczeń przychodzący z gimnazjum jest cienki jak bobo.
Fakt oryginalny: on siedział w pokoiku, gdy mamusie z dziećmi przychodziły je zapisać do szkoły. Ja siedziałem na zapleczu w kantorku (chyba nawet kiedyś to opisywałem).
Więc taki synek się pyta: prosze pana, a ile godzin będzie gier ??
Kiedy się dowiedział, że przede wszystkim będzie matematyka to pociągnął mamuśkę za rękaw i poszli sobie.
Offline
Uczeń przychodzący z gimnazjum jest cienki jak bobo.[/quote]
Cienki, ponieważ w szkole są same podstawy. Jak ktoś się sam uczy np. różnych języków programowania + czyta różne książki na ten temat to nie jest najgorzej. :)
Offline
@Bodzio
Potwierdziłeś starą prawdę, że jak ktoś chce umieć, to się nauczy, chce mu się robić to robi.
Mnie natomiast zawsze dziwi, że dyplomy i premie dostają nie tylko ci co chcą i umieją, ale także ci, którym się nie chce chcieć i nie chce umieć.
A takich, którym się nie chce, niestety jest demokratyczna większość, choć oczywiście nie wszyscy, na szczęście. ;)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-02-05 19:48:06)
Offline
Bo mamy taki system, że od nauczycieli wymaga się papierka a nie umiejętności.
Offline
Cóż, ja jak gadałem ostatnio z babką od informatyki ostatnio (tak się teraz nazywa programowanie w technikum, bo program technika nie przewiduje już takich rzeczy-w php się nie programuje), to jak stwierdziłem, że maturę będe zdawać na Linuxie bo przecież w sumie mogę, nie? Na to z szerokim uśmiechem powiedziała mi, że będe zdawać na takim systemie jaki mi szkoła da, a oczywiście wszędzie stoi Windows, więc nie powiem, że mnie to nie wkurzyło (zwłaszcza, że w szkole mamy "kult" DevC++ którego nie znoszę, w dodatku w przedpotopowej wersji 4.9.*), ale cóż mus to mus... Jednak miałem potem lekcje z innym nauczycielem, facet uczy zawodowych przedmiotów i zapytałem go, jak to jest, na co on na mnie spojrzał wielkimi oczyma i stwierdził, że jasne, że mogę, przed egzaminami mam wysłać list do dyrekcji z prośbą o rzeczone stanowisko i jeśli uważam, że chce pisać na Lin, to czemu nie ;]
Fakt jest taki, że nawet w dobrych szkołach są rzeczeni kawosze bez powołania, nieprzystosowani do nowego porządku, do tego, że MOŻNA pójść na rękę ot i tyle... Mnie czekają jeszcze 2 chwalebne lata w nowym programie w konserwatywnym technikum z Polskiego Top10, osobiście myślałem, że tu się czegoś nauczę, ale na te chwile widzę, że dostanę tu tylko totalne podstawy z większości rzeczy które... w 80% znam ;] Choć szkoła mnie zaskakuje cięgle, jak chociażby gdy widzę rówieśników którzy mają problem by wklepywać choćby najprostsze ścieżki względne w wierszu poleceń, czy dla których do while to nieprzeskakiwalna (do poprawki sprawdzianu) trudność
Offline
421
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:44:22)
Offline
Jak ostatnio podczas jednej z IRCowych dyskusji Biexi stwierdziła, że ludzie idą studia o kierunku "informatyka" bo tu się gra. Gdy zaczynają się prawdziwe zajęcia są wielce zaskoczeni, że tak nie jest. Dlatego mnie nie dziwi, że taki gimbus, który właściwie nie ma świata poza ekranikiem przed którym siedzi jest wielce oburzony, że w szkole średniej o profilu "informatyko coś tam" nie ma grania.
Tak jak wcześniej pisałem. To jest przykład schematowego myślenia. Są gry, ale jak są stworzone to już takie dziecko nie pomyśli. Dla niego liczy się efekt końcowy. Z resztą wszędzie tak teraz jest. Sorry, taki mamy kraj.
Offline
422
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:44:23)
Offline
Mi się chce śmiać z ludzi, którzy studiują bezrobocie (zarządzenie itp.), że trudne i w ogóle. Spoko, spoko. Tylko jakby się zamienił z jakimś kierunkiem technicznym/medycznym to by przestał tak gadać. Czytając forum uczelni mam wrażenie, że tacy ludzie nie wiedzą po co właściwie poszli na te studia.
Offline
[quote=mati75]Jak ostatnio podczas jednej z IRCowych dyskusji Biexi stwierdziła, że ludzie idą studia o kierunku "informatyka" bo tu się gra. Gdy zaczynają się prawdziwe zajęcia są wielce zaskoczeni, że tak nie jest. Dlatego mnie nie dziwi, że taki gimbus, który właściwie nie ma świata poza ekranikiem przed którym siedzi jest wielce oburzony, że w szkole średniej o profilu "informatyko coś tam" nie ma grania.[/quote]
Panie, co ty chrzanisz
Normalnie jest granie, tylko nie wszędzie można sobie pozwolić, ale grać można
Te mecze w FIFA 13 i CS 1.6 ;)
Fervi
Offline
423
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:44:24)
Offline
Dlatego ja widząc poziom polskiej edukacji pozostałem przy średnim. Nikt nie ma motywacji by uczyć porządnie, by SIĘ uczyć porządnie, z jednej strony frazesy o tym, jak ktoś pisał, że politycy powinno to i tamo, uczeń być pilny, z drugiej kult papierka. Bo by 'zaliczyć' trzeba opanować 'program', program nauczania też jest tworzony po to by był i tak z pokolenia na pokojenie coraz bardziej idiociejemy. Nic tylko orać kilka lat na kilku etatach, przyrobić na wyjazd i spieprzać stąd. Gdzieś ułożyć sobie życie, spłodzić dzieci i dać im coś lepszego niż obecnie mamy(hopefully, zakładam że skoro tu wiem że jest źle, a tam nie wiem jak jest, to na pewno będzie lepiej:P).
Rly, chciałem iść na informatykę, dorobić papierek do tego co mi najlepiej w życiu wychodzi, jednak z jednej strony brak perspektyw (bo szansa na zostanie kimś więcej jak 'adminem osiedlówki' za 1600pln jest nikła, z drugiej programista Javy jest poniżej mojej godności), z drugiej świadomość że każde wystąpienie przed szereg będzie premiowane banem* skutecznie ostudziło mój zapał.
*kiedyś pani na informatyce w gimbazie tłumaczyła jakieś głupoty, odnośnie kopiowania plków bodaj. Otwórz 'mój komputer', dysk C, FOLDER (jakby nie można powiedzieć po ludzku katalog:P) nowy folder, prawy klik-> kopiuj, prawy klik na pulpit->wklej. Wszyscy pierdolą się z myszą, lisu [win+e], z klawiatury DYS[enter], NO[ctrl+x], [win+d],[ctrl+v], 'skończyłem'. Pani 'wtf,jedynka! to nie tak jak mówiłam!'. Darłem z babskiem koty przez wszystkie trzy klasy gimby, to samo z matematyką (choćby konwersja bin2dec, pani miała koncepcję 'dwa do potęgi siódmej plus dwa do zerowej plus dwa do piątej', lisu '128+32', bo tablicę potęg dwójki z uwagi na zainteresowania wyrecytuję do 1048576 obudzony o 4:12 rano), językiem polskim (uważam że autor miał co innego na myśli, a wiersz ma wydźwięk totalitarny aniżeli patriotyczny), przedmiotami zawodowymi w technikum(bo dlaczego wyznaczać charakterystykę pracy tranzystora za pomocą pomiarów, wykresów skoro do kanału X oscyloskopu podpinam wyjście, pod Y wyjście, zmieniam tryb na TV MODE i jest narysowane i czytelne z uwagi na znajomość wzmocnień poszczególnych kanałów). Zawsze dostawałem joby za kreatywność, musiałem dopiero trzeci raz nie zdać prawka by za czwartym przejechać po pedalsku, ubergrzecznie cały placyk(wg porad babci Janiny 'gdy pachołek znajdzie się na wysokości wycieraczki, skręcaj do oporu) i miasto usłyszeć 'gratulacje'. TFU mi z takim systemem i premiowaniem lemingów!
Offline
[b]lis6502[/b] podpisuje się pod tym co napisałeś. Jakbym widział siebie, w tym kraju jak myślisz nie szablonowo to jesteś inny. Smutne i prawdziwe.
Offline
Żyjemy po prostu w świecie papierka lisu, mam (powiedzmy), że znajomego, który jest kierownikiem - nie może zatrudniać osób bez studiów - nawet, jeśli ta osoba znałaby się na fachu
Ja tam studia traktuję częściowo jako papierek, częściowo jako przedłużenie nauki; w wolnej chwili robię swoje projekty i szafa gra
Fervi
Ostatnio edytowany przez fervi (2014-02-06 09:11:45)
Offline
Najlepiej zadzwonić do kuratorium bo dyrektorzy czasami mijają się z prawdą. :)
Offline
[quote=BiExi]Co do systemów MS, szkoły mają je za darmo by własnie ich uczyć :P
Studenci na kierunkach technicznych tez maja je za darmo[/quote]
Nie ma nic za darmo. Państwo płaci M$ za tą możliwość rozprowadzenia "darmowych" licencji do szkół. Gdyby cała edukacja przeszła na darmowe, a co za tym idzie Otwarte alternatywy, masę pieniędzy oddawanych do M$ można by przerzucić np. na podręczniki, bibloteki, sprzęt komputerowy etc.
Offline
[quote=mati75][b]lis6502[/b] podpisuje się pod tym co napisałeś. Jakbym widział siebie, w tym kraju jak myślisz nie szablonowo to jesteś inny. Smutne i prawdziwe.[/quote]
dokładnie +10; Zwłaszcza na szczeblach edukacji podstawówka -> liceum. Na studiach to już mniej częste ;))
Offline
[quote=caro_cenzura][quote=BiExi]Co do systemów MS, szkoły mają je za darmo by własnie ich uczyć :P
Studenci na kierunkach technicznych tez maja je za darmo[/quote]
Nie ma nic za darmo. Państwo płaci M$ za tą możliwość rozprowadzenia "darmowych" licencji do szkół. Gdyby cała edukacja przeszła na darmowe, a co za tym idzie Otwarte alternatywy, masę pieniędzy oddawanych do M$ można by przerzucić np. na podręczniki, bibloteki, sprzęt komputerowy etc.[/quote]
Ale w szkole mogą być komputery ,których podzespoły nie są np. kompatybilne z Linux'em.
Offline
Trzeba mieć wielkiego pecha, żeby coś nie działało.
Problemy są zazwyczaj z nowszym sprzętem, a tego w szkołach raczej za dużo nie ma.
Problemem są ludzie, nie sprzęt.
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00016 | SET CHARSET latin2 |
0.00006 | SET NAMES latin2 |
0.00141 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.141.38.5' WHERE u.id=1 |
0.00127 | UPDATE punbb_online SET logged=1732496455 WHERE ident='3.141.38.5' |
0.00057 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732496155 |
0.00070 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=255050 |
0.00012 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=25154 ORDER BY posted |
0.00066 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=25154 AND t.moved_to IS NULL |
0.00009 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00192 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=25154 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 |
0.00121 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=25154 |
Total query time: 0.00817 s |