Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Ten problem akurat rozwiązuje świetnie SteamOS — możesz samodzielnie zbudować własną konsolę korzystając z darmowego (jak ten ser w pułapce ;)) systemu .....[/quote]
Pisząc o konsoli, miałem na myśli porównanie cech produktu typu konsola z jakiejś korpo, a PieCa (głównie pod kątem hardware i późniejszej smyczy trzymanej przez producenta).
SteamOS jest systemem, który zainstalujesz na większości obecnych kompów (nawet mój zabytkowy piecyk też pasuje, choć jest z sierpnia 2007).
Ale jak daje radę z Gentusiem, to z czym miałby sobie nie poradzić? :DDD
Pozdro
;-)Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-02-21 10:14:53)
W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem para bellum ;) | Pozdrawiam :)
Offline
[quote=Jacekalex]SteamOS jest systemem, który zainstalujesz na większości obecnych kompów (nawet mój zabytkowy piecyk też pasuje, choć jest z sierpnia 2007).[/quote]
Na zabytku z 2007 masz UEFI?
Offline
Wymóg uefi chyba już nieaktualny:
http://www.tomshardware.com/news/steam-box-machine-steamos-bios,25821.html
Offline
To UEFI to wymyślił jakiś lamer.
Jeśli SteamOS bazuje na Debianie, to co ma bootloader do gier?
Ot po prostu jak ktoś opisując wymagania pierwszy raz Linuxa w życiu na oczy zobaczył, to potem takie bzdury wypisuje.
Jeśli bootloader z UEFI nie teges, to extlinux i wioooo. :DDD
PS:
Sam widziałem kiedyś specjalistę od Linuxa, który OpenOffice nie umiał skonfigurować. :D
Offline
[quote=Jacekalex]To UEFI to wymyślił jakiś lamer.
Jeśli SteamOS bazuje na Debianie, to co ma bootloader do gier?
Ot po prostu jak ktoś opisując wymagania pierwszy raz Linuxa w życiu na oczy zobaczył, to potem takie bzdury wypisuje.[/quote]
Myślę, że raczej chodziło o odrzucenie na starcie zabytków, które jako konsola po prostu by się nie sprawdziły.
Huk: aha, widać nie jestem na bieżąco. :)
Offline
501
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:46:08)
Offline
Co do gier linuksowych - to nie wiem czy je testowaliście.[/quote]
Grałem w kilkadziesiąt gier linuksowych. W tym "duże tytuły" - np . Metro Last Light i Europa Universalis. Problemów nie zauważyłem.
Pozdrawiam i życzę sukcesów :)
[url=https://pgp.mit.edu/pks/lookup?op=get&search=0xA0C69B3CD46838AF]Mój Public Key[/url]
[url=http://www.keros-it.com]Serwis komputerowy i elektroniczny - Świdwin[/url]
The truth is out there
Offline
Myślę, że można zamknąć, skoro host ma bana
Fervi
Offline
Wow a co to :D ? Znowu "D[b]ę[/b]bian"?
Offline
[quote=krasnij]
Co do gier linuksowych - to nie wiem czy je testowaliście.[/quote]
Grałem w kilkadziesiąt gier linuksowych. W tym "duże tytuły" - np . Metro Last Light i Europa
Universalis. Problemów nie zauważyłem.[/quote]
A ja mam inne doświadczenia. Być może grałem w inne tytuły.
I niestety (w mojej subiektywnej opini) jeśli chodzi o wsparcie dla Linuksa i Windowsa to są dwa różne światy. Brak twarzy w "Torchlight" - odsyłanie z problemami dotyczącymi Linuksa z oficjalnego forum do kontaktu HumbleBundle (problem podobno naprawiony w marcu 2013), wydawanie "natywnych" gier opakowanych w wine ("Limbo"), wymaganie pod Debianem dość egzotycznych (moim zdaniem) bibliotek ("McPixel"), czy też wymganie do uruchomienia określonej wersji Ubuntu (w tym przypadku pewnie stabilna wersja Debiana miała zbyt stare biblioteki), czy też nie działaniu zgodnie z dokumentacją bez żadnego znanego mi powodu.
Dodając do tego fakt, że Linuks rozwija się dość dynamicznie i co dziś działa, jutro nie musi nie wygląda to (IMHO) zbyt różowo (zamknięty kod źródłowy). I jeszcze to podejście, że nawet jak coś nie działa, to jeszcze te entuzjastyczne opinie, że dana gra została wydana natywnie na pingwina...
Oczywiście są gry porządnie zrobione (przykładowo "FTL", "Super Meat Boy" itd.), ale to nie zmienia obrazu całości.
Steam to zupełnie inna historai i tam raczej powinno wszystko działać (nie wiem, nie testowałem). Ale do tej platformy mam dość mieszane uczucia.
Pozdrawiam.
Offline
[quote=pioki]wydawanie "natywnych" gier opakowanych w wine ("Limbo"),[/quote]
To był błąd ze strony HIB i sytuacja czasem się powtarza, jak w przypadku Dear Esther, ale tutaj szybko pojawiła się wersja dla systemu Linux. Ciężko winić HIB za wspłópracę z firmami stojącymi za projektem Wine, ponieważ duża częśc użytkowników Linuksa ich popiera i i używa ich aplikacji. Moim zdaniem należy zwrócić uwagę, że istnieje silny opór ze strony wielu osób, które nie popierają tego typu praktyk. W przypadku Mac OS X większość użytkowników nawet zbytnio się tym problemem nie przejmuje i poszczególni producenci zaczęli przyjmować pakowanie gier w Wine jako standardową praktykę. Oczwiście jest to niepokojące, że CodeWeavers znacznie lepiej sobie z tym radzi niż Transgaming, który po wielu porażkach skupił się na grach dla Mac OS X. Jednak wybór zawsze należy do klientów.
[quote=pioki]wymaganie pod Debianem dość egzotycznych (moim zdaniem) bibliotek ("McPixel"), czy też wymganie do uruchomienia określonej wersji Ubuntu (w tym przypadku pewnie stabilna wersja Debiana miała zbyt stare biblioteki).[/quote]
Debian powoli staje się standardem dla Valve oraz wielu innych producentów, a więc tego typu problemy powinny z czasem przestać istnieć.
[quote=pioki]Dodając do tego fakt, że Linuks rozwija się dość dynamicznie i co dziś działa, jutro nie musi nie wygląda to (IMHO) zbyt różowo (zamknięty kod źródłowy). I jeszcze to podejście, że nawet jak coś nie działa, to jeszcze te entuzjastyczne opinie, że dana gra została wydana natywnie na pingwina...[/quote]
Grałem w wiele gier natywnych dla Linuksa i wiem, że gra wydana w ten sposób działa stabilnie i szybko nawet, gdy dana firma przestanie istnieć to za jakieś 15 lat prawdopodobnie nadal będziemy mogli je urichomić na nowych dystrybucjach za pomocą prostych trików.
[quote=pioki]Oczywiście są gry porządnie zrobione (przykładowo "FTL", "Super Meat Boy" itd.), ale to nie zmienia obrazu całości.[/quote]
Jako ciekawostkę podam, że Super Meat Boy był dość problematyczny dla niektorych osób, ale z czasem się to zmieniło po aktualizacjach gry.
Ostatnio edytowany przez gbudny (2014-02-21 21:07:09)
Offline
@uzytkownikubunt:
Poza tym CPU w PS3 było szybsze od ówczesnych produktów Intela/AMD, do tego pamięć o większej przepustowości, tylko GPU mogło być porównywane do tych lepszych GPU w PCtach.[/quote]
AD1. Cell jest super szybki, ale CHOLERNIE trudny w programowaniu, ma np. tak mało cache że standardowe biblioteki C++ się nie nadają bo są zbyt duże i trzeba działać na C. Do tego Aby uzyskać super szybkość trzeba nauczyć się bardzo specyficznego programowania - o ile dobrze pamiętam trzeba słać bardzo małe fragmenty danych do rdzeni SPE i szybko je odbierać, działa to super z obliczeniami numerycznymi czy kompresją/dekompresją video, ale już ciężko to zoptymalizować do gier. Dlatego spora ilość gier lepiej działa i wygląda na Xbox360 niż na PS3.
AD2. Dzisiaj w 95% gier CPU się nudzi - nawet jak grałem w Crysis 3 moja i5 brała od 30-80% w zależności od lokalizacji. Takie czasy. CPU ma znaczenie w programach, ale w grach najważniejszy nacisk to GPU, dlatego dobrze że Sony poszło po rozum do głowy (choć 1800 Gflopów to jest nie w droższych kartach tylko w kartach za 500-600 zł...)
AD3. Masz jakieś wykresiki porównujące realną różnicę w wydajności pamięci RAM na PS4 do GDDR z najnowszego Geforca? Bo jak dobrze pamiętam to karta za 1000 zł już tą "super szybką" pamięć przebija...Ale już na starcie kupująć i7 4 generacji + kartę graficzną z wysokiej półki masz porównywalnego, a nawet trochę szybszego PC od konsli PS4. Jedyny minus taki, że nie masz hUMA, a producenci gier bardzo na tą funkcjonalność czekali[/quote]
Masz jakieś wypowiedzi twórców gier odnośnie hUMA? Jakieś realne porównania wydajności? Mnie to bardziej wygląda na wygodę niż gainy w szybkości. AMD jest niestety znane z tego że często ich "super" technologie okazują się nietrafione - Buldozzer jest dobrym przykładem, miał zjadać i7 na śniadanie a nie dawał rady większością i5'ek przez co powstawały takie filmy:
http://www.youtube.com/watch?v=SArxcnpXStE
;]
Czy na PS4 można używać OpenGL czy nadal trzeba rzezać w ich własnym niskopoziomowym API? (Xbox obsługuje DirectX'a więc portowanie to pikuś). Jak nie to znowu strzał w stopę - konsoli to nie zabije, ale sprawi że Xbox będzie milej widziany przez twórców - piszesz na Windos, do Xbox wystarczą niewielkie przeróbki i sru... tak już było za czasów 360.
Generalnie patrząc na nowe "konsole" widzę piecyk upchnięty w ładniej wyglądające pudełko ;]Offline
502
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:46:09)
Offline
Kontynuując wątek poboczny nt. jakości portów na Linuksa:
http://www.gamingonlinux.com/articles/the-reason-some-games-are-delayed-for-linux-in-humble-indie-bundles.3136/
Na dzień dzisiejszy trudno nie odnieść wrażenia, że porty na Linuksa są zwyczajnie nieopłacalne a tworzone głównie z powodu strategii biznesowych przyjętych przez firmy takie jak Steam czy, jak z powyższego wynika, HiB. I stąd zdarzają się kiepskie wydania w porównaniu do ich windowsowych wersji.
Ostatnio edytowany przez dowoszek (2014-02-22 09:05:39)
Offline
@uzytkownikubunt:
Co do CPU to również ma znaczenie, ale nie zawsze sumaryczna moc procesora, ale jak szybko będzie mógł wykonać ciąg konkretnych instrukcji, które nie są rozdzielane na równoległe rdzenie. Tutaj Intel jest szybszy, widać to na benchmarkach, gdzie CPU AMD np. Bulldozer ma sumarycznie większą moc [...][/quote]
No i wracamy do Cell'a - tam też do konkretnych zastosowań jest to rakieta (i to dosłownie w klastrach obliczeniowych pojedynczy moduł spokojnie konkuruje z kartami graficznymi!), ale na co dzień nadaje się średnio. W przypadku Buldozzera tych zastosowań specyficznych jest z tego co kojarzę bardzo mało niestety :( a nie ukrywajmy procki kupuje się głównie do main stream i serwerów (znaczy z tego jest najwięcej kasy).Inna sprawa, że teraz AMD wydało API Mantle, które zniwelowało ten efekt w grach, które z niego korzystają (na razie Battlefield 4)[/quote]
Szansę na adapatację Mantle przez mainstreem są dość marne tak długo jak firmy inne niż AMD nie zaimplementują tego u siebie, na razie nawet nie wiadomo na jakiej licencji AMD che to wydać (ma niby być OpenSource i free... ale klucz to "MA BYĆ"), szansę na adaptację IMHO są marne chyba że realnie jest to rewolucja jak w reklamach. Zobaczymy.Fortuna kołem się toczy[...][/quote]
Niestety AMD od czasów Core, nie potrafi się pozbierać - nie dość że ich nowe procki cały czas idą w ultra częstotliwości (a co za tym idzie ultra zużycie prądu), to jeszcze mimo tego są zwykle wolniejsze niż konkurencja, nie mogę pojąc jak mogli tak przespać :/ mało tego oni NADAL śpią! Wszysyc idą w oszczędność prądu żeby do tabletów upchnąć wydajny układ, a AMD dopierdziela 4 Ghz procesory które prąd żrą jak ja krówki (czyli BARDZO ;] ), czyżby efekt Ballmera?
hUMA jeżeli się sprawdzi na konsolach, i tak będzie musiało zostać zaimplementowane w D3D i OpenGL zanim ktoś tego użyje realnie - nikt nie będzie pisał dwóch ścieżek wykonywania bo koszt utrzymania takiego kodu to masakra. Kiedyś tak robiono jak było D3D/OpenGL oraz Glide że gry często miały Glide + OpenGL lub Glide+D3D, albo nawet wszystkie trzy, ale zwykle tylko jedno z nich było realnie utrzymywane ze względu na koszta.
Wracając do konsol: widać że Sony wyciągnęło lekcję z PS3 zaś M$ jakby strzela sobie w stopę. Już sama wydajność teoretyczna Xbox One (1.2 Tera flopa vs 1.8 TF w przypadku PS4) zostawia wiele do życzenia, inna sprawa że wypowiedź oryginalna twórcy z Rebelion:
http://uk.ign.com/articles/2014/02/10/sniper-elite-dev-explains-xbox-one-1080p-difficulties
wyraźnie zaznacza że problem to mała ilość eSRAM na Xbox a nie problemy związane hUMA, również pisze że M$ ma wydać nowe, lepsze API. Czyli raczej sprzęt nie domaga i stąd te trudności.
Jedna rzecz która mnie ciekawi to jak się ma to hUMA do gier na PC, czy realnie przyda się to programistom czy po prostu ułatwi im życie ale niezbędne nie będzie... czas pokaże. Jednakże jak dla mnie na razie żadnej rewolucji nie widać, tylko ewolucję ;]
Pozdrawiam.Offline
AMD dopierdziela 4 Ghz procesory które prąd żrą jak ja krówki[/quote]
Przespałeś rewolucję 5GHz, wstyd
AMD upadnie na rynku x86 przez:
1) Łapówki Intela (słynna kara miliarda euro?)
2) Nie robi się laptopów z AMD*
Laptopy wyglądają tak:
Robi się laptop z Intelem, bardzo dobrze działa, cacy
Potem w tę samą obudowę wali się AMD, który inaczej działa, inaczej się grzeje i są problemy (źródło - znajomy z Some Songa :D)
Fervi
Offline
@fervi:
Przespałeś rewolucję 5GHz, wstyd[/quote]
Cholera, fakt -to teraz chyba muszę zacząć wcinać jeszcze więcej krówek żeby się wyrównało ;p
Lapków z AMD się nie robi własnie z tego powodu że żeby procek AMD doganiał i5/i7 trzeba mu dać 4/5 Ghz zegar - a to powoduje że temperatura szybuje w górę. Dodaj do tego zamkniętą przestrzeń laptopa i jajecznicę możesz smażyć ;]Laptopy wyglądają tak:
Robi się laptop z Intelem, bardzo dobrze działa, cacy
Potem w tę samą obudowę wali się AMD, który inaczej działa, inaczej się grzeje i są problemy (źródło - znajomy z Some Songa :D)[/quote]
Niestety tak się generalnie robi lapki bo jest taniej :/ dlatego np. mój Y580 z i5 ma super temperatury, ale już ten sam model z i7 grzeje się do 100 stopni w stresie (mój 85 stopni).
Pozdrawiam.Offline
Nie prawda, temperaturę zawyżyłeś o dobre 10 stopni. Brat ma wersję z i7, i nie smaży się.
Ostatnio edytowany przez Red_Fedora (2014-02-22 11:46:52)
Offline
Ja mam PS4, presonalnie jestem zadowolony, konsola podpieta do DAC przez spdif dalej do wzmacniacza, do HDMI z drugiej strony mam monitor 27'' (ktory kupiłem całiem nie dawno, w dziele hardware jest temat).
Z mankamentow:
- wysokie ceny gier, PS+ oraz darmowe gry troche ratuja sytuacje, jednak gry są drogie.
- gumki od analogow, sa miekkie, no i bedzie trzeba je wymienic, sa miekkie wiec swietnie sie kciuka trzymaja, jednak sa miekkie i sie szybko wycieraja.
- nie pograsz online z kolegami, bo zapewne malo kto bedzie mial ps4.
Z plusow:
- nie musz wlaczac windy zeby pograc w gry ktore ciesza oko.
Dlaczego ja kupiłem ps4 ? No nie ukrywam że mialem taki kaprys, jak byłem dzieciakiem to nie miałem ze wzgledow czysto finansowych, wiec kupiłem sobie teraz, miałem PS3 kupić jakis rok temu, ale wzmianki o ps4 zaczely sie pojawiac, wiec poczekalem :-).
Mam BF4, fife14 i NFS: rivals.
BF4 online fajna zabawa, fifa grajac z kims fajna zabawa (mam 2 pady), NFS jakos mnie nie jara :-).
Co do samego sprzętu ..... no argument ze mozna kupić taki komputer, jest jakims argumentem, ale ps2 + xbox 1 byly oparte o sprzęt dostępny do komputerow.
Nalezy pamietac ze sprzet sprzetem, ale przy innej polityce zarzadzania tym sprzetem, urzadzenie sie inaczej zachowuje.
Nalezy tez pamietam ze gry są były i będą tworzone tak żeby można było grać bez "zacinki", czy wymiany sprzętu.
Jak na razie awaryjnosc PS4 jest na poziomie ok 1%, dla porównania przy sprzęcie PC ten sam współczynnik wynosi ok 3%.
No i ponizej komputer z bebechami takimi jak w PS4. (mniej więcej, bo do komputera nie wsadzisz 8GB ddr5 na shared memory, wiec 4GB na karcie i 4GB na płycie dałem).
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/12024854/naDUG/komputer_ps4.png[/img]
Duzym minusem jest "brak wolnosci" przy ps4, nie możesz muzyki posłuchac bo musisz sony za usługe zapłacić ( youtube nie działa), nie mozesz zadnej apki zainstalowac bo sony ci tego nie udostepni. PS4 kozysta z repozytorium SONY i tylko i wylacznie od nich mozesz instalowac oprogramowanie.
Wiec kupno ps4 nie wyeliminuje koniecznosci posiadania komputera.
Offline
@Red_Fedora:
Ups przyznaję nie 100 a do 90 stopni:
http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Lenovo-IdeaPad-Y580-Core-i7-Full-HD.79111.0.html
Co jest o 10 stopni więcej niż moja wersja z i5 (ale nadal dobym wynikiem jak na lapka - widziałem takie co temp w stresie dochodził do 110 stopni :/ )
Offline
[quote=Red_Fedora]Nie prawda, temperaturę zawyżyłeś o dobre 10 stopni. Brat ma wersję z i7, i nie smaży się.[/quote]
Kwestia lapka, nie modelu lapka tylko konkretnej sztuki.
czemu ?
- moze byc zapchany wiatrak.
- moze byc problem z biosem i podawac wyzsze napiecie na proca.
- moze byc problem z płyta ( albo brak problemu z płyta), daje mniejszy vdrop, proc dostaje wyzsze napiecie no i sie bardziej grzeje.
- lapek moze miec ustawiony profil "full performance I dont give a madafaka"
- na lapku moze działać antyvirus ktory co chcwile skanuje polowe dysku dla frajdy.
Offline
504
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:46:12)
Offline
@uzytkownikubunt:
Ciekawe... czyli de facto niedługo (już?) będzie można pamięci GPU używać jak RAMu głównego :) może być ciekawie. Dzięki za info. Ciekaw tylko jestem jakie są gainy w praktyce... no nic poczeka się na benchmarki :)
Offline
505
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:46:13)
Offline
Teoretycznie jest jeszcze możliwość że zrobią szynę pomiędzy ramem GPU a CPU tak samo szybką jak pomiędzy CPU a RAMem zwykłym i dadzą na to wszystko (RAM zwykły i RAM GPU) jedną przestrzeń adresową z odpowiednim offsetem (na zasadzie adres od 0 do 100 mapuje RAM, a od 101 do 200 VRAM) - wtedy zarówno GPU mogło by korzystać z RAM głównego jak i CPU z RAM GPU jakby nigdy nic podając tylko adres ;] w sumie nie zdziwiłbym się gdyby w tę stronę to szło - chyba same zalety i zero wad... na pierwszy rzut oka oczywiście.
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00011 | SET CHARSET latin2 |
0.00004 | SET NAMES latin2 |
0.00126 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='18.221.27.56' WHERE u.id=1 |
0.00083 | REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '18.221.27.56', 1732749187) |
0.00051 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732748887 |
0.00039 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=257979 |
0.00006 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=25305 ORDER BY posted |
0.00029 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=25305 AND t.moved_to IS NULL |
0.00031 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00155 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=25305 ORDER BY p.id LIMIT 25,25 |
0.00081 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=25305 |
Total query time: 0.00616 s |