Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2014-06-10 11:02:36

  uzytkownikubunt - Zbanowany

uzytkownikubunt
Zbanowany
Zarejestrowany: 2012-04-25

269454

831

Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:53:29)

Offline

 

#2  2014-06-10 13:25:33

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

To akurat normalne, M$ może stracić monopol na rynku gier, kiedy część producentów zmieni DirectX na OpenGL.
Dlatego cześć kasy na PR w M$ poszła teraz na zwalczanie OpenGL, jest nawet szansa, że tradycyjne hejty przeciwko Linuxowi zelżeją przez moment.

W każdym razie nie się czym przejmować, na świecie są różne interesy, i rożne siły finansują kampanie na rzecz takiego czy innego rozwiązania, licząc, że jakiś idiota da się nabrać na ich propagandę.
Nie ma się w ogóle czym zajmować, poza samym zauważeniem, że jest taki problem.


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#3  2014-06-10 15:38:01

  morfik - Cenzor wirtualnego świata

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: 269454

No ale spójrzmy prawdzie w oczy, ile % użytkowników linuxa gra w gry? Ile % rynku ma linux na desktopach? To są śmieszne liczby, żeby się czymkolwiek przejmować. Chyba, że z ms jest już tak źle, że walczy o każdego klienta? xD

Offline

 

#4  2014-06-10 15:53:06

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

[quote=morfik]No ale spójrzmy prawdzie w oczy, ile % użytkowników linuxa gra w gry? Ile % rynku ma linux na desktopach? To są śmieszne liczby, żeby się czymkolwiek przejmować. Chyba, że z ms jest już tak źle, że walczy o każdego klienta? xD[/quote]
Nie jest tak ani źle ani dobrze, kasa na PR była zawsze i PR był zawsze.

I nie gry na  Linuxie, bo na Androidzie (obecnie najpopularniejszy system na świecie) też nie ma DirectX, a jest już Android X86, i nikt nie zna dnia ani godziny, kiedy Android spadnie na laptopy i inne komputery, na tabletach dominuje już w tej chwili.

Jeśli M$ pozwoli, żeby OpenGL czy OpenGL ES wypierał DirectX, to pozwoli tym samym, żeby stracić dominację na najbardziej ważnym rynku, czyli miliardowej społeczności użytkowników domowych.

M$ na świecie przegrał z Silverightem i DRM, Html5 jest dostępne na wszystkie platformy, DirectX jest ostatnim narzędziem które może zapewnić dominację na rynku konsumenckim, a to jest warte nawet kilkunastu mld dolarów na PR rocznie.

Także podobne hejty przeciwko OpenGL* będą standardem przez następne lata, bo są instytucje, które mają zbyt dużo do stracenia, jeśli ten OpenGL* wyprze DirectX.

Zwłaszcza, że specyfikacja WebGl w Html5 jest oparta na OpenGL ES2, co jest wyjątkowo poważną i groźną dla M$ porażką.

Pozdro
;-)

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-06-10 15:54:24)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#5  2014-06-10 15:54:57

  winnetou - złodziej wirków ]:->

winnetou
złodziej wirków ]:->
Skąd: Jasło/Rzeszów kiedyś Gdańs
Zarejestrowany: 2008-03-31
Serwis

Re: 269454

mofrik - powinieneś zadać pytanie inaczej. Ile osób grałoby w gry na linuksie jeśli dałoby się je normalnie odpalić (apt-get install zajebista_giera --> klik w menu i nakurwiamy) ;)

To że M$ ma monopol na desktopach to m.in problem z grami (pomijamy specjalistyczne oprogramowanie typu CAD i inne cuda). Jak myślisz dlaczego w "cywilizowanym świecie" (np ju es ej) taki PC i Mac dzielą rynek  mniej więcej po równo? A no dlatego że ceny są sensowne (kilkanaście procent różnicy w cenie to nie kilka set ;]) i możliwość odpalenia prawie tego samego softu (M$ office, Adobe, gierki i inne).

Jako "doświadczony" użytkownik linuxa pogram sobie bo wiem jak to w razie "W" ugryźć... Ale bardzo często to wymaga "czarów" więc nie dziwi sytuacja "nie używam linuxa bo jest do dupy i gry nie działają".


LRU: #472938
[b]napisz do mnie:[/b] ola@mojmail.eu
[url=http://valhalla.org.pl]Hołmpejdż[/url] | [url=http://valhalla.org.pl/foto]Galerie[/url] | [url=http://valhalla.org.pl/tech]"Twórczość"[/url] || [url=http://img.munn.in]Free Image Hosting[/url]

Offline

 

#6  2014-06-10 16:46:38

  fervi - Użytkownik

fervi
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: 269454

[quote=winnetou]mofrik - powinieneś zadać pytanie inaczej. Ile osób grałoby w gry na linuksie jeśli dałoby się je normalnie odpalić (apt-get install zajebista_giera --> klik w menu i nakurwiamy) ;)

To że M$ ma monopol na desktopach to m.in problem z grami (pomijamy specjalistyczne oprogramowanie typu CAD i inne cuda). Jak myślisz dlaczego w "cywilizowanym świecie" (np ju es ej) taki PC i Mac dzielą rynek  mniej więcej po równo? A no dlatego że ceny są sensowne (kilkanaście procent różnicy w cenie to nie kilka set ;]) i możliwość odpalenia prawie tego samego softu (M$ office, Adobe, gierki i inne).

Jako "doświadczony" użytkownik linuxa pogram sobie bo wiem jak to w razie "W" ugryźć... Ale bardzo często to wymaga "czarów" więc nie dziwi sytuacja "nie używam linuxa bo jest do dupy i gry nie działają".[/quote]
Powinieneś inaczej się zapytać

Dlaczego tak ciężko się robi dobre gry komputerowe :P

Fervi

Offline

 

#7  2014-06-10 16:51:18

  winnetou - złodziej wirków ]:->

winnetou
złodziej wirków ]:->
Skąd: Jasło/Rzeszów kiedyś Gdańs
Zarejestrowany: 2008-03-31
Serwis

Re: 269454

Fervi - a może by tak uzasadnić? Bo jak masz pisać nic nie wnoszące posty to będą lądować w śmietniku ;]


LRU: #472938
[b]napisz do mnie:[/b] ola@mojmail.eu
[url=http://valhalla.org.pl]Hołmpejdż[/url] | [url=http://valhalla.org.pl/foto]Galerie[/url] | [url=http://valhalla.org.pl/tech]"Twórczość"[/url] || [url=http://img.munn.in]Free Image Hosting[/url]

Offline

 

#8  2014-06-10 17:41:08

  fervi - Użytkownik

fervi
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: 269454

[quote=winnetou]Fervi - a może by tak uzasadnić? Bo jak masz pisać nic nie wnoszące posty to będą lądować w śmietniku ;][/quote]
Już rączka świerzbi?

Po prostu narzekacie na brak gier, a nic w tym kierunku nie robicie -ot co
Tworzenie gier to nie jest prosta sprawa (jest coraz łatwiejsza, ale dalej łatwo nie jest)

Fervi

Offline

 

#9  2014-06-10 17:45:50

  morfik - Cenzor wirtualnego świata

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: 269454

Czy ja tam wiem? No bo, żeby operować na linuxie to trza coś wiedzieć, chyba, że ciągle się będzie pisać na forum, nie działa komuś podkładka pod myszę. xD A żeby wiedzieć to trza czytać i się uczyć, a to wypiera granie. Ci co grają, to nawet jak się chcą uczyć, to im gra zjada większość czasu, który mogli by poświęcić na konfigurację podkładki. Jeśli te gry by działały ootb no to pewnie z linuxa zrobi się system ootw (out of the window). xD

Offline

 

#10  2014-06-10 17:50:00

  fervi - Użytkownik

fervi
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: 269454

Grać można w każdym wieku :P

Narzekać mogą tylko ci co gier nigdy nie tworzyli - i niestety nie zaczną
Chociaż chciałbym, by któryś z dugowiczów walnął ciekawą gierkę

Fervi

Offline

 

#11  2014-06-10 18:29:25

  qluk - Pan inż. Cyc

qluk
Pan inż. Cyc
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2006-05-22

Re: 269454

Jak już przerzucasz coś z Phoronixa to wypadałoby zachować meritum wszystkich trzech wpisów i chyba podać źródło. Nie mówiąc o treści wpisów, bo to co jest na tych blogach ma się nijak do nazywania ich artykułami.

Offline

 

#12  2014-06-11 06:42:17

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: 269454

@Jacekalex:

Przypomnij sobie co się działo w latach 2003-2007 z OpenGL i jakie wpier**l dostało od DX'a, radzę przeczytać co najmniej drugi post w tym wątku:

http://programmers.stackexchange.com/questions/60544/why-do-game-developers-prefer-windows

To że M$ jak każda wielka firma promuje swój syf to jedno, zaś to że wszystko wskazuje na powrót problemu z lat 2003-2007 w grupie Khronos to drugie. Dzięki idiotyzmom firm z tej grupy DX dzisiaj panuje - przed pojawieniem się shaderów obie te technologie szły łeb w łeb.

Także jak się co niektóre firmy nie obudzą to coś innego będzie potrzebne - w OpenGL5 maja być spore zmiany i poprawa odnośnie większości narzekań - zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jak zawalą podobnie jak z OGL3.0 to się nie zdziwię kiedy za 5 lat do gier będzie całkiem inny standard (na DX'a nie ma raczej co liczyć, prędzej MANTLE czy Applowski Metal). Inna sprawa że wtedy skończy się to tak:

[img]http://imgs.xkcd.com/comics/standards.png[/img]

Offline

 

#13  2014-06-11 08:02:49

  morfik - Cenzor wirtualnego świata

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: 269454

Huk -- a ja tam się nie zgodzę z tym obrazkiem -- patrz tcp/ip. xD

Offline

 

#14  2014-06-11 10:29:21

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

@Huk

Burdel z OpenGL w latach 2003-2007 to byłą o ile pamiętam najprawdziwsza wojna patentowa, a takie nigdy nie kończą się dobrze.

Co nie zmienia faktu, ze M$ używa DX jako sera w pułapce na myszy, o czym przekonał się były pracownik M$ a obecnie szef Valve.
I kiedy trzeba zdecydować się na rozwód z M$, albo czekać, aż na SteamOS (Linux) i Androida pokaże się sterownik DX. to Valve przeprosiło się z OGL, i nawet jakoś to [url=https://github.com/ValveSoftware/ToGL]wychodzi[/url].

Z Khronos Group widać, że nie ma tworów idealnych, dlatego Valve zaprasza programistów z Nvidii i ATI na konferencje dotyczące OGL.
Z drugiej strony nie słyszałem, żeby powstał kiedyś jakiś CAD na DX4-DX11, wiec chyba z tym OGL aż takiej strasznej tragedii nie ma.
Na jednym angielskim forum czytałem ciekawą dyskusję o tych patentach na poszczególne kawałki OGL, i jakiś gostek poradził, żeby w programowaniu OGL (na każdą platformę) trzymać się specyfikacji Linuxowej Mesy, zamiast latać co chwilę do prawnika. :D

Dla producentów gier jest też inne wyjście - SDL, które podobno pozwala na dosyć wygodne użycie OpenGL, a funkcjonuje na chyba wszystkich systemach operacyjnych.

Huk
    Smoleńsk BULWA![/quote]
A cóż to jest, była promocja abonamentów w TVN24, czy co?
xD

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-06-11 10:54:56)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#15  2014-06-11 11:15:50

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: 269454

@Jacekalex:

Burdel z OpenGL w latach 2003-2007 to byłą o ile pamiętam najprawdziwsza wojna patentowa, a takie nigdy nie kończą się dobrze.[/quote]
Przeczytaj komentarz z linka, żadna wojna patentowa co raczej wojenka firm z Khronos group, z których każda chciała pokazać że umie coś zrobić lepiej od poprzedniej (i dzięki temu upierdzielić większy kawałeczek tortu), skończyło się podobnie jak w obrazku który podlinkowałem wcześniej.

CAD'y to właśnie główny problem OGL - ponieważ ich twórcy wolą (co zrozumiałe) mieć stabilne API, które zagwarantuje że taka Catia kosztująca duuuuużo pieniędzy będzie śmigać bez zmian w kodzie graficznym przez następne 20 lat, z drugiej strony twórcy gier wolą częstsze zmiany i nawet mniej stabilne ale nowsze technologie. Ciężko to pogodzić, do czasu jak DX musiał gonić OGL było spoko - teraz jednak działa to w drugą stronę i nie jest już tak fajnie...

Ja samemu programowałem bardzo mało na OpenGL i o ile wydawało się dość niskopoziomowe, to przyjemne - nie wiem jak ma się to do programowania na shaderach (ja robiłem jeszcze "klasyczną" grafę), ale skoro developerzy narzekają, to zamiast dopatrywać się spisku światowego, może wypadało by ich wysłuchać, zamiast budzić się za rok czy dwa z łapą w nocniku.

Na jednym angielskim forum czytałem ciekawą dyskusję o tych patentach na poszczególne kawałki OGL, i jakiś gostek poradził, żeby w programowaniu OGL (na każdą platformę) trzymać się specyfikacji Linuxowej Mesy, zamiast latać co chwilę do prawnika. :D[/quote]
No to jeżeli to prawda (stawiam że opatentowane mogą być rozszerzenia) to "gratulacje" dla twórców, trzymanie się Mesy oznacza ograniczanie się do czegoś rzędu DX10 podczas gdy niedługo będzie DX12... no tak alternatywa cudna...

A cóż to jest, była promocja abonamentów w TVN24, czy co?[/quote]
Mały eksperyment szczegółów nie zdradzę ;]

Offline

 

#16  2014-06-11 11:31:06

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

No to jeżeli to prawda (stawiam że opatentowane mogą być rozszerzenia) to "gratulacje" dla twórców, trzymanie się Mesy oznacza ograniczanie się do czegoś rzędu DX10 podczas gdy niedługo będzie DX12... no tak alternatywa cudna...[/quote]
Alternatywa niezbyt cudna, bo po prostu programując na DX12 czy OpenGL5, programujesz na przyszłość, w perspektywie  kilku lat.
Moja karta, kupiona w czerwcu, wspiera DX11 i OpenGL 4.4,
i nawet, jak ktoś chce programować na DX12, to i tak nie dla mnie, nawet jakbym się przekonał do M$.
To, że wprowadzają nowy standard, to jeszcze nie oznacza, że on od razu trafi do wszystkich urządzeń, które dekodują ten standard sprzętowo.

Oba standardy, i DX i OGL są dalece nieidealne, każdy ma swoje wady, czasem w kwestii technologii i patentów, czasem w wymiarze biznesowym.

Producent, który pisze gry w DX11, a obecnie musi wypuścić tą samą grę na Androida, jest tym samy w wielkiej czarnej dooopie,
nowa platforma, to zupełnie inna technologia.
Dlatego któraś wersja OGL - zakładam że GLES2, ma największe perspektywy, przez zgodność z WebGL z jednej strony, i zgodność z EGL z drugiej.
W tej chwili GLES2 (OpenGL ES2) ma wsparcie na najszerszej liście platform, od FreeBSD poprzez Linuxa, Androida, Apple aż do Windowsa.

Natomiast użycie Direct3D to pisanie softu na całe ~47% urządzeń pełniących funkcję komputera, co z biznesowego punktu widzenia nie ma żadnego sensu.
Także myślę, że największą przyszłość w grach ma biblioteka SDL,
w grach przeglądarkowych zaczyna dominować  WebGL.

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-06-11 11:34:21)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#17  2014-06-11 19:37:41

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: 269454

@Jacekalex:

Niby tak... ALE, no właśnie to paskudne słowo zawsze się wkrada:

1. Grafa i silnik na kompie musi być zwykle i tak oddzielna od grafy na komórce/tablecie - nie ta moc obliczeniowa (ilu ludzi posiada tablet z najnowszą Tegrą?), nie taka ilośc pamięci, nie takie sterowanie itd. Zresztą ile gier znasz które równolegle wychodzą na oba urządzenia nie różniąc się za bardzo?

2. OpenGL jest od zawsze - nawet wcześniej niż DX, na razie się nie przyjeło, a skoro developerzy zaczynają narzekać to nie jest dobrze (ja myślałem że Khronos wyciągnął odpowiednie wnioski ze swoich wcześniejszych wpadek... a tu takie jajca...)

3. SDL pomaga ale nie rozwiąże problemów występujących głębiej w OGL.

Żeby nie było - ja mam nadzieję że OGL5 sprawi że ludzie przestaną psioczyć, bo samemu jestem za OGL zdecydowanie... ale za razem AMD Mantle czy Apple Metal raczej dla sportu nie zostały napisane, obie firmy raczej widzą lukę w którą można się wbić, od czasów 3DFX z ich Glide, takiej luki nie było, a to dobrze nie wróży - mam nadzieję że ludki od OGL wezmą to sobie do serca i naprawią co trzeba ;]

Offline

 

#18  2014-06-11 20:17:29

  uzytkownikubunt - Zbanowany

uzytkownikubunt
Zbanowany
Zarejestrowany: 2012-04-25

Re: 269454

835

Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:53:34)

Offline

 

#19  2014-06-24 10:28:36

  uzytkownikubunt - Zbanowany

uzytkownikubunt
Zbanowany
Zarejestrowany: 2012-04-25

Re: 269454

864

Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 00:54:13)

Offline

 

#20  2014-06-24 12:50:41

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

[quote=Huk]@Jacekalex:

Niby tak... ALE, no właśnie to paskudne słowo zawsze się wkrada:

1. Grafa i silnik na kompie musi być zwykle i tak oddzielna od grafy na komórce/tablecie - nie ta moc obliczeniowa (ilu ludzi posiada tablet z najnowszą Tegrą?), nie taka ilośc pamięci, nie takie sterowanie itd. Zresztą ile gier znasz które równolegle wychodzą na oba urządzenia nie różniąc się za bardzo?[/quote]
Świat przed 2010 rokiem, to był M$, potem długo nic, potem Apple, potem kilometr nicości, i gdzieś tam kiełkowały Linuxy, Android, BSD, OpenMoko, znane nielicznym, trudne w obsłudze dla Kowalskiego.

Android przeorał ten rynek gruntownie, ale nie był ani pierwszy, ani jedyny, za nim wchodzą Linuxy - Salfish i Tizen.
Oczywiście Android, Salfish i Tizen są na małe urządzenia mobilne,
ale biorąc pod uwagę, że taki np Sony Z ma większą moc obliczeniową, niż mój aktualny piecyk, komórki i tablety już skutecznie konkurują z lapkami i piecami, za następne 3 lata zjedzą większe urządzenia na śniadanie.

Dlatego moim zdaniem, pod kątem biznesowym, ważna jest unifikacja sposobu tworzenia aplikacji na różne   systemy operacyjne.

Ten proces już postępuje, ale jeszcze nie jest jeszcze zbyt ważny i  widoczny w branży b2b,dla której się w Polsce pisze soft.

Moim zdaniem, żywot Windowsa zakończy się w Polsce po zakończeniu wsparcia dla wersji embeded (kwiecień 2019),
w większości znanych mi firm migracja na Win7 oznacza wymianę sprzętu i koszty w ten sposób robią się astronomiczne.

Dlatego raczej spodziewam się ekspansji komputerków AllInOne - monitor z wbudowanym kompem na Androidzie, za jakieś 600 - 900 zł, 2-4 rdzenie, 4GB ram, 64GB pamięci Flash, RJ45, USB3, wifi, bt.
Do tego serwery z danymi na potężnych dyskach RAID, gdzie będą centralnie składowane dane całego biura, w folderach użyszkodników, coś podobnego do mobilnych profili Samby.

Ponieważ w domach ten proces postępuje szybciej, niż w firmach, moim zdaniem pisać trzeba jeden kod na wszystkie platformy,
w okienkowych programach chyba najlepiej Qt, w grach najlepiej OGL/EGL, chyba, ze NET i DX* będą dostępne na wszystkie platformy,  na co szanse są mniejsze niż żadne ze względu na politykę M$, który to M% ciągle umysłowo znajduje się w poprzednim stuleciu, co widać, słychać i czuć.

Oczywiście jest olbrzymia ilość softu napisanego w NET czy DX,ale np Valve jakoś potrafi konwertować starsze gierki z DX9 na OGL,
kiedy opracują taki konwerter na DX10/11?  -moim zdaniem to kwestia czasu.
DX12? karty, które to obrabiają zaczną wychodzić może w przyszłym roku, na dobre pod strzechy zagoszczą za następne 3 lata,
w tym czasie urządzenia bez Win$ będą stanowiły co najmniej 65% wszystkich gratów pełniących rolę komputera.

Wniosek jest taki, że M$ może albo otworzyć DX i NET na inne platformy, albo w ogóle tych projektów nie rozwijać.
Na rynku mobilnym M$ nie potrafi przebić "sufitu" - 10% rynku,
od wielu lat.
Na rynku wszystkich gratów komputerokształtnych spadł poniżej 50% rynku  i dalej systematycznie traci.

Warto tu przytoczyć komentarz śp Steve Jobbsa na temat sojuszu M$ z Nokią:
"z romansu dwóch indyków orzeł się nie urodzi"

Wygląda na to, że miał w tej sprawie 100%  racji.  :D


PS:
Średni żywot urządzenia typu tablet wynosi 2 -3 lata, w Polsce teraz się sprzedaje tyle mobilnych gratów, że nawet ratują wzrost PKB. :D
Także o graty jestem spokojny, nowy chip Andreno obrabia podobno OGL 4.4 i DX11 tak samo, jak Tegra, i karta Nvidii, którą kupiłem wiosną.
M$ świetnie sobie potrafi radzić rywalizując z biednym i malutkim Cannonical, ale przy Google jest jak Rosja przy Chinach. :D

Pozdro
;-)

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-06-24 13:00:39)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#21  2014-06-24 14:36:28

  fervi - Użytkownik

fervi
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: 269454

@Jacekalex

To co ty masz za piecyka? Pentium 4? :P

Ciężko powiedzieć jak się zakończy żywot MS, niemniej nieciekawie jakby to był Android (zamienił stryjek siekierkę na kijek). O wiele lepiej by było, jakby jakimś cudem wbił się Linux tam (nawet to Ubuntu), a jeszcze lepiej - jakiś Debian czy Trisquel.

W teorii komputery ARM to przyszłość, tylko one są gorzej poblokowane niż komputery Intela z Secure Boot

Fervi

Offline

 

#22  2014-06-24 20:07:57

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

C2D 2x2.66Ghz, Gentusia obrabia w miarę normalnie, choć to nie żaden potwór.


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#23  2014-06-24 20:55:01

  fervi - Użytkownik

fervi
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: 269454

To w zasadzie ARM nie powinien być wydajniejszy od niego, chociaż depcze po piętach :P

Fervi

Offline

 

#24  2014-06-24 21:04:46

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: 269454

ARM 2-jajowy czy 4-jajowy?
Bo tablet Sony Z2 ma 4 jajowy, i jak liczyłem, to mi wyszło,
że jego 4*2,3 Ghz oznacza trochę więcej mocy, niż mój C2D -E6750. ;>

Jeśli mój PieCyk pochodzi jeszcze ze trzy latka, to jego następca będzie prawdopodobnie nieco mniejszy, niż napęd DVD obecnego. :D

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-06-24 21:05:23)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#25  2014-06-24 22:16:12

  fervi - Użytkownik

fervi
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: 269454

Inaczej się patrzy na ARM, inaczej na Intela - trzeba benchmarki te same zrobić.

Zegar, zegarowi nierówny

Niemniej nie powinniśmy się cieszyć - zamiana jednego wroga na drugiego nie jest czymś przyjemnym

Fervi

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)

[ Generated in 0.012 seconds, 11 queries executed ]

Informacje debugowania

Time (s) Query
0.00013 SET CHARSET latin2
0.00005 SET NAMES latin2
0.00101 SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='3.135.190.244' WHERE u.id=1
0.00074 UPDATE punbb_online SET logged=1733246922 WHERE ident='3.135.190.244'
0.00047 SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1733246622
0.00069 SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=270307
0.00006 SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=25960 ORDER BY posted
0.00071 SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=25960 AND t.moved_to IS NULL
0.00006 SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring
0.00257 SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=25960 ORDER BY p.id LIMIT 0,25
0.00092 UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=25960
Total query time: 0.00741 s