Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam.
Jako że od niedawna jestem (bardzo słabym ;] ) kierowcą miał”ym kilka pytań odnośnie swoich wątpliwości na temat prowadzenia i konserwacji fury, Samochód to Citroen Saxo, przerobiony na gaz.
1. Jak bardzo wytłuczone zawieszenie wpływa na zużycie samochodu? Wydaje mi się że w moim zawieszenie jest do wymiany (co zdaje się potwierdzać mechanik), pytanie czym grozi jazda na takim już mocno "tłuczącym" na dziurach? Wyobrażam sobie że można urwać koło, ale czy poza tym coś to mu szkodzi?
2. Podczas jazdy preferuję niskie obroty silnika, nawet na wysokim biegu, np. potrafię jechać 50 Km/h na 5-tce, lub 30 Km/h na 4-ce - pytanie czy takie coś ma jakiekolwiek negatywne skutki dla samochodu?
3. W ogóle da się jakoś samemu - poza przeglądami dbać o samochód tak aby się nie rozpadł? Kiedyś słyszałem że jeżeli ma się "tunel" w garażu to dobrą praktyką jest malowanie spodu auta farbą chroniącą przed rdzą - ile w tym prawdy? Są jeszcze jakieś techniki czy dać sobie spokój?
Z góry dzięki za info.
Pozdro.
1. Bardziej wpływa na bezpieczeństwo jazdy , radzę o nie zadbać .
2.Katujesz silnik w ten sposób, obroty silnika muszą być odpowiednie do biegu , wzrasta również zużycie paliwa ,
3 Tutaj proponuje zajrzeć pod spód auta jak to wygląda , bo jak niema potrzeby to bym tego nie ruszał,przeważnie po zimie pojawiają się takie niespodzianki na aucie.
Jak miałem "maluszka" to malowałem spód bitexem tak co dwa lata, obalałem go wtedy na opony .
1. Żartujesz? A dałbyś swojemu dziecku niesprawne auto ? Już pal licho, że sobie krzywdę zrobisz, jak "urwiesz koło" ale po drogach jeżdżą też inne samochody....