Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Cześć:)
We wrzesniu 2012 kupilem tv Philips 40 PFL 5507K12.
Po jakis trzech tygodniach użytkowania zauwazyłem plame w dolnym prawym rogu na wysokosci 20 cm
Plama jest tylko jedna, i tylko w jednym miejscu wiec nie moze to byc wina podswietlenie LED'owego.
https://picasaweb.google.com/108275931253781646532/28Wrzesnia201202?authuser0&featdirectlink#5793254121356129458
Zgłosilem do serwisu MIK RMA 68958. Tv byl w serwisie prawie dwa tygodnie,
i ...zupdate'owali mu oprogramowanie twierdząc ze "sprzęt jest zgodny ze specyfikacją"
(mik.radom.pl)
Pisalem tez do serwisu Holenderskiego serwisu, Obiecali sie zająć sprawa, ale bez echa.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić.
Offline
Jak kupiłeś we wrześniu, to masz rękojmie od sprzedawcy.
Kupowałeś telewizor, a nie plamy na ekranie.
W tym kontekście jest to wada , towar jest niezgodny z umową.
Sznurek: http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
Ja bym wyniósł grata do sklepu, i poczekał na wymianę lub kasę.
I niech się sklep martwi.
To oni wzięli kasę, i to ze sklepem masz umowę kupna/sprzedaży.
Offline
O ile nie dawał TV na gwarancję - a chyba dawał, w takim wypadku niestety już oddać nie można z tego co kojarzę :(
Offline
http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php
Offline
A jednak źle mówiłem :) cytata z tego co zamieścił @yossarian:
Niemniej jednak wcześniejsza próba skorzystania z gwarancji [b]nie wyklucza[/b] późniejszego wykorzystania uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową[/quote]
Offline
Dlatego wymagany jest stosowny zapis, który jasno mówi, że "Gwarancja" nie ogranicza żadnych praw kupującego.
Udzielenie gwarancji nie wyłącza też uprawnień kupującego wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową. Przepisy wręcz wymagają, aby w dokumencie gwarancyjnym było o tym przypomnienie.[/quote]
Tu cały cytat odnośnie gwarancji producenta i obowiązków sprzedawcy:Konsument nie może też jednocześnie korzystać z obu trybów dochodzenia swoich roszczeń (u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową i w serwisie producenta w oparciu o udzieloną mu gwarancję). Niemniej jednak wcześniejsza próba skorzystania z gwarancji nie wyklucza późniejszego wykorzystania uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Trzeba wtedy pamiętać, aby w odpowiednim czasie zgłosić sprzedawcy wadę (nie trzeba jednocześnie występować z żądaniem naprawy lub wymiany). Z art. 9 ust. 1 ustawy wynika bowiem, że traci się uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową, jeśli nie powiadomi się o tym sprzedawcy w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wad.[/quote]
Ostatnio edytowany przez yossarian (2012-11-27 20:30:08)
Offline
Dodam ze kupilem w sklepeie morele.net (Sklep internetowy).
Philips ma gwarancje Home Servis obslugiwną właśnie przez mik.radom.pl
Reklamacja złozona w morele.net od razu zostala zakończona z wpisem ze
philips ma home service .
(Nawet puścili moją negatywną opinie o tym tv
http://www.morele.net/telewizor-3d-philips-40pfl5507k-464091/
)
Offline
Gwarancja to jedno, a odpowiedzialność sprzedawcy to drugie.
Poczytaj sobie te informacje na stronie UOKiK.
Offline
Właśnie dlatego, szukam dobrej ceny w internecie, ale zawsze kupuję w okolicy, gdzie mogę łatwo odstawić graty, jak coś nie działa.
Zazwyczaj co prawda, kosztuje to ~20 zł drożej, niż najtańszy na necie z wysyłką, ale łatwość wytargania rękojmi jest tego warta.
W razie czego, nawet w Euro czy Medii można się targować, nie wspominając o mniejszych sklepach.
A tu mamy przypadek, jak w w pewnej rozprawie M Reya:
"Ksiądz wini Pana, Pan Księdza, a biednemu zewsząd nędza".
Oczywiście Morele są na księżycu, serwis Philipsa na Marsie, i próbuj mi wysyłać TV z plamką, płacić za kurierów, a wszyscy udają, że to ie ich sprawa.
Pozdrawiam
;-)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-12-20 07:18:51)
Offline
Nie trzeba wysyłać telewizora.
Sprzedawca nie może zasłaniać się udzieleniem gwarancji na dany produkt i odmawiać z tego powodu rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. [b]Gdy spotka nas taka odmowa, to najlepiej wysłać reklamację sprzedawcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, aby mieć dowód potwierdzający jej złożenie. Gdy w ciągu 14 dni sprzedawca nie ustosunkuje się do naszych żądań, to z przepisów wynika domniemanie, że uznaje nasze racje.[/b][/quote]
Najlepiej skontaktuj się z najbliższym UOKiK, Federacją Konsumentów etc.Ostatnio edytowany przez yossarian (2012-11-27 21:23:24)
Offline
[quote=yossarian]Nie trzeba wysyłać telewizora.
Sprzedawca nie może zasłaniać się udzieleniem gwarancji na dany produkt i odmawiać z tego powodu rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. [b]Gdy spotka nas taka odmowa, to najlepiej wysłać reklamację sprzedawcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, aby mieć dowód potwierdzający jej złożenie. Gdy w ciągu 14 dni sprzedawca nie ustosunkuje się do naszych żądań, to z przepisów wynika domniemanie, że uznaje nasze racje.[/b][/quote]
[/quote]
Ależ wiem o tym, wiem również, że jak raz wysłałem nie działającą lampkę biurkową do sklepu Queelle, to po dwóch latach firma zbankrutowała i zmieniła nazwę, a ja mimo wielu telefonów i wezwań nie doczekałem się zwrotu kasy
Także naiwnym polecam wierzyć w zapisy prawa, realistom takim jak ja przypominam, że każdy ma tylko takie prawo, jakie jest w stanie skutecznie i sensownie wyegzekwować przy użyciu dostępnych środków.
A nie mam ręki o długości ~500 kilometrów żeby "wyklepać michę" sprzedawcy z drugiego końca Polski. :D
I nie tylko ja mam ten problem, widać to wyraźnie w porównaniu cen między Ceneo a Allegro.
Allegrowy system komentarzy jest cenniejszy, niż wszystkie Sądy, UOKIK i Urzędy.
Pozdrawiam
;-)Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-11-27 21:24:53)
W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem para bellum ;) | Pozdrawiam :)
Offline
Sklepy korzystają z nieznajomości prawa klientów.
Przyciśnięte do muru pokornieją.
Offline
Moje ostatnie zgłoszenie do Morele.net wysłane drogą mailową wyglądało tak:
W prawym dolnym rogu na wysokości 20 cm
znajduje się biała plama.
Plama jest szczególnie widoczna podczas
oglądania dvb-t ( co robię najczęśniej).
W specyfikacji dostępnej na stronie
nie ma nic o białych plamkach.
Ta plamka jest tylko jedną, więc
nie można powiedzieć ze to jest
wina podświetlenia.
Uwidacznia się przede wszystkim
podczas oglądania dvb-t.
(Przez hdmi juz mniej widoczne
bo wówczas może być inne skalowanie)
Proszę o naprawę tej wady, wymianę sprzętu
bądź też anulowanie transakcji.
--- no i zlali to dając komentarz :
Aktualny komentarz (2012-11-22 14:43:19) : Naprawą gwarancyjna zajmuje się serwis wskazany poniżej:
http://www.support.philips.com/support/service/service_page.jsp?userLanguage=pl&userCountry=pl
Zalecamy tego typu drogę ponieważ zmniejszy to koszt transportu oraz czas oczekiwania na realizacje naprawy do minimum.(Firma Morele.net jest kolejnym pośrednikiem co wydłuża całą procedurę, nawet ok 1 miesiąca).
Niektórzy producenci gwarantują darmowy transport do swoich serwisów - door2door.
Dział RMA
Morele.net
Kontakt
Pytanie :
Teraz mam wysłać list polecony ( z potwierdzeniem odbioru) z trescią
iż towar jest niezgodny z umową ?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Offline
Nie bardzo rozumiem tok Twojego myślenia.
Przeczytałeś w ogóle instrukcje na stronie UOKiK?
Przyłapałeś sklep na przestępstwie jakim jest wykręcanie się od odpowiedzialności i zasłanianie się [i]Gwarancją Producenta[/i].
Zamiast próbować zdobyć na to dowód i wysłać im jednoznaczną wiadomość, że reklamujesz sprzęt na podstawie niezgodności towaru z umową, to zadajesz idiotyczne pytania, na które powinieneś sam znać odpowiedzi (chocby ze strony UOKiK i Federacji Konsumentów).
Korespondencja jest bardzo pomocna przy późniejszych sporach. A Twoje zapytania są w ogóle nieprzydatne w tym kontekście. Bo zamiast żadań formułujesz pytania, na które Ci odpowiadają i tym samym zabezpieczają swój tyłek.
Napisali Ci wyraźnie:
[b]Zalecamy tego typu drogę[/b] ponieważ zmniejszy to koszt transportu oraz czas oczekiwania na realizacje naprawy do minimum.(Firma Morele.net jest kolejnym pośrednikiem co wydłuża całą procedurę, nawet ok 1 miesiąca).[/quote]
Przecież oczywistym jest, że w interesie sklepu jest takie odwracanie kota ogonem, żeby tylko się wykręcić z odpowiedzialności za towar.
Więc zamiast toczyć taką jałową dyskusję ze sklepem, sformułuj im jasno czego żądasz i na jakiej podstawie.
Gdy Ci nie odpiszą precyzyjnie jakie są u nich procedury to sam rusz tyłek i poszukaj sobie na stronie FK wzoru zawiadomienia sklepu o niezgodności towaru z umową.
Nie wiem dokładnie kiedy kupowałeś ten tv, ale masz 2 miesiące na formalne zawiadomienie o tym fakcie sprzedawcę.We wrzesniu 2012 kupilem tv Philips 40 PFL 5507K12.
Po jakis trzech tygodniach użytkowania zauwazyłem plame w dolnym prawym rogu na wysokosci 20 cm[/quote]
A mamy już niemal grudzień. To nie przedszkole. Jak sam sobie nie zadbasz o swoje prawa to żaden sklep za Ciebie tego nie będzie robił.[i][b]Reklamuję towar, a sprzedawca nie chce go przyjąć i odsyła mnie do producenta, powołując się na warunki gwarancji - kiedy może to zrobić?[/b][/i]
Sprzedawca może to zrobić jedynie wtedy, gdy wygasły uprawnienia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową ([b]np. konsument nie zdążył w terminie dwóch miesięcy od wykrycia wady zawiadomić o tym mankamencie sprzedawcy[/b] albo minęły już dwa lata od dnia sprzedaży towaru).[/quote]
http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php#faq1172Ostatnio edytowany przez yossarian (2012-11-28 19:15:20)
Offline
@anonimek:
Kiedy ja reklamowałem pralkę, poszło polubownie - ale luknij w ten wątek:
http://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?id=21268&p=1
Jest tam trochę rad co i jak :)
Generalnie najlepiej napisać sobie ładne pisemko powołując się na odpowiednie paragrafy. Zwykle już to sprawia że sklep "mięknie", im większy sklep tym łatwiej o wymianę. @yossarian dobrze (choć może ciutkę za ostro ;] ) Ci podał co i jak - radzę się spieszyć bo czas szybko zleci.
Pozdro.
Offline
@Huk:
A znasz równie prosty i skuteczny sposób, żeby kogoś zmotywować do szybszego działania? ;)
Któryś tam wrzesień (+ te dodatkowe 3 tygodnie) to już niebezpiecznie blisko dopuszczalnych dwóch miesięcy.
Ostatnio edytowany przez yossarian (2012-11-29 00:06:08)
Offline
Tak możesz oddać sprzęt na tzw" niezgodność towaru z umową" i musisz dać to na pisemku pisemko ..poczytaj http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html
Ja tak oddawałem nie raz towary.
Offline
Wysłałem reklamacje pocztą listem poleconym wraz z potwierdzeniem odbioru.
Dziękuje za rady. Wzór wniosku wziąłem z neta.
Offline
@anonimek:
Daj znać jak poszło - będziemy wiedzieć czy omijać ten sklep czy nie :)
Offline
Tak, poinformuje Was.
(Przecież mi wielu rad udzielacie)
Offline
Dziś otrzymałem dziwną przesyłkę.
Potwierdzenie odbioru morelw.net, a w nim
moje reklmacje, tylko w innej kopercie.
Zero ustosunkowania sie, nic.
Offline
To chyba tzw. zwrotka. → potwierdzenie, że odebrali.
Nie wiem dokładnie co tam otrzymałeś, ale nie ma się co przejmować (o ile to rzeczywiście potwierdzenie odbioru). Obejrzyj to dokładnie ;)
Mają dwa tygodnie na ustosunkowanie się do Twoich żądań.
Jeśli nie zdążą Ci odpowiedzieć to wtedy reklamacja zostanie uznana za przyjętą.
Dlatego pewnie jeszcze coś naskrobią ;)
Ostatnio edytowany przez yossarian (2012-12-07 21:04:04)
Offline
Dziś mija tydzień od kiedy przyszła do mnie "zwrotka" z potwierdzeniem odbioru przez morele.net Na zwrotce jest pieczątka skelpu.
I jednocześnie mijają dwa tygodnie od czasu jak morele.net doręczono moją przesyłkę.
Innej wiadomości od nich nie dostałem ale myśle poczekać jeszcze z tydzień ze względu na opóźnienia pocztowe.
Offline
14dni.. roboczych.
Przy okazji to nie jest "plamka" a wadliwy montaż podświetlenia krawędziowego LED. Ewentualnie uszkodzenie powłoki transmisyjnej światła.
Offline
Minelo już 18 dni roboczych od czasu jak sklep (morele.net) otrzymał moja reklamacje. (5.12.2012 wyslal tkz zwrotke).
Zadnego wiecej listu od tego sklepu nie otrzymalem.
Wedlug http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php#faq1180 mam rozumiec ze morele.net
reklamacje uznało.
Jakie kroki mam dalej podjać ?
Mam sie z nimi jakoś kontkaktowac ?
( Dodam ze przejedzam kolo ich siedziby czesto, tylko z drugiej strony nie chce nic załatwiac na gębę )
Offline
Time (s) | Query |
---|---|
0.00013 | SET CHARSET latin2 |
0.00004 | SET NAMES latin2 |
0.00095 | SELECT u.*, g.*, o.logged FROM punbb_users AS u INNER JOIN punbb_groups AS g ON u.group_id=g.g_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON o.ident='18.188.68.115' WHERE u.id=1 |
0.00067 | REPLACE INTO punbb_online (user_id, ident, logged) VALUES(1, '18.188.68.115', 1732496025) |
0.00048 | SELECT * FROM punbb_online WHERE logged<1732495725 |
0.00063 | SELECT topic_id FROM punbb_posts WHERE id=215772 |
0.00005 | SELECT id FROM punbb_posts WHERE topic_id=22380 ORDER BY posted |
0.00074 | SELECT t.subject, t.closed, t.num_replies, t.sticky, f.id AS forum_id, f.forum_name, f.moderators, fp.post_replies, 0 FROM punbb_topics AS t INNER JOIN punbb_forums AS f ON f.id=t.forum_id LEFT JOIN punbb_forum_perms AS fp ON (fp.forum_id=f.id AND fp.group_id=3) WHERE (fp.read_forum IS NULL OR fp.read_forum=1) AND t.id=22380 AND t.moved_to IS NULL |
0.00005 | SELECT search_for, replace_with FROM punbb_censoring |
0.00398 | SELECT u.email, u.title, u.url, u.location, u.use_avatar, u.signature, u.email_setting, u.num_posts, u.registered, u.admin_note, p.id, p.poster AS username, p.poster_id, p.poster_ip, p.poster_email, p.message, p.hide_smilies, p.posted, p.edited, p.edited_by, g.g_id, g.g_user_title, o.user_id AS is_online FROM punbb_posts AS p INNER JOIN punbb_users AS u ON u.id=p.poster_id INNER JOIN punbb_groups AS g ON g.g_id=u.group_id LEFT JOIN punbb_online AS o ON (o.user_id=u.id AND o.user_id!=1 AND o.idle=0) WHERE p.topic_id=22380 ORDER BY p.id LIMIT 0,25 |
0.00089 | UPDATE punbb_topics SET num_views=num_views+1 WHERE id=22380 |
Total query time: 0.00861 s |